כל מפרסם היה רוצה שכולם יהיו כמוני. קורא נאמן וצייתן שרק רואה פרסומת וכבר המזומנים יוצאים חיש מהר מהארנק. אני הצרכן האולטימטיבי. הם מצליחים להשפיע עלי, לשכנע אותי, להניע אותי לרכישת המוצר והכי חשוב אני פשוט קורא את כל הפרסומות מתחילה ועד סוף.
הרגע הכי קשה מבחינתי [ומבחינתם..] זה שמזלזלים באינטליגנציה שלי, את זה אני כבר ממש לא אוהב ועל אני רוצה לכתוב כאן.
ביום רביעי האחרון בכניסה לחדר המדרגות שכבו בערימה עיתוני קו עיתונות דתית, לקחתי את העיתון ליד והתחלתי לפרק אותו לגורמים. מיד צדה את עיני פרסומת גדולה על העמוד האחורי בצבעי המילקי הידועים, וכותרת גדולה מקדמת את פני…
מוכן לחגים פיקס? מגיע לך מילקי מיקס!
אני חוזר שוב למי שלא הבין, הקופירייטר שואל ואתם עונים, אם אתה מוכן לחגים פיקס – אז מגיע לך מילקי מיקס, איזה חרוז יצא להם שם בבולטון פוטנציאל, כמה פשוט ורהוט, כך אינטליגנטי ומשכנע. חוץ מזה, יש להם בעיה אסטרטגית פשוטה שכאשר הם פנו בלשון זכר הם פספסו מיידית את רוב קהל היעד שלהם. אבל בזה לא תמו תלאות החרוזים החכמים / מתחכמים של השבוע, ההמשך לקמן…
המתחרים מאפיקים שבשבועות האחרונים התחילו קצת לנער את שכבות האבק מעל המוחות הקריאטיביים ברח’ בן גוריון 17, הצליחו להפיק לבגיר אחלה קמפיין. הקמפיין נפתח בקול תרועה רמה, שמיניות עמוד רצו בעמודי כתבות בכל עיתון עם שמות שונים וליד כל שם היה את המשמעות שבו ע”פ הסוד או הקבלה ובאמצע העיתון נפרסה הפרסומת המלאה על כפולת עמודים עם כל השמות תחת הסלוגן ‘יש בך משהו שאין באחרים’. הפרסום אכן היה מוצלח ותגובות נלהבות לא פסקו מלהגיע לשולחן המערכת. דא עקא שמאז חלפו מספר שבועות והקמפיין החל לזייף במקצת, פרסומת שמרוחה על עמוד שלם עם כותרת ‘מתנה’ והסבר מורחב ומלומד תחת הכותרת המנפק לנו תובנות חדשות בשפה העברית. אני לא יודע אם אתם זוכרים אבל, לשים מילה שקשורה למוצר ומתחת הסבר ע”פ מילון אבן שושן כבר נעשה ע”י תוצאות אפקטיביות עם פרויקט מרום שיר. לא מתאים לגנוב רעיונות ממשרדים אחרים ובפרט לא מתוך המגזר הקטנטן שלנו .
השלוחה המגזרית טריו [אדלר חומסקי & ורשבסקי] אחראית על ניופאן שמשווק ומייבא בהצלחה מרובה מספר מותגים גדולים כמו טושיבה, מג’ימיקס, דה לונגי ועוד. בד”כ אני נהנה כל פעם מחדש מהפרסומות המשובחות שהם מחזירים בתשובה או יוצרים בעצמם, אבל הפרסומת האחרונה שלהם למג’ימיקס, או כגרסת משרד הפרסום שכבר שבועיים מפרסם אותם עם שגיאת הכתיב מג’מיקס מעלה תהיות. אני לא יודע מה עבר להם בראש אבל משפט כמו: ‘רק מג’ימיקס זה מג’ימיקס’ לא אמור לשכנע אותי לכלום חוץ מאשר להמשיך לדפדף לעמוד הבא. כאילו ברור שרק מג’ימיקס זה מג’ימיקס, לא חשבתי שקנווד זה ג”כ מג’ימיקס… לא?
ונעבור לחלק האהוב עלי ביותר, ברכות שנה טובה של המפרסמים השונים. בדרך כלל הפרסומות האלו הכי משעממות שיש, אבל משרד טוב יודע למנף גם פרסומת כזאת למשהו מיוחד ואפקטיבי למוצר.
תנובה / גל אורן בירכו אותנו ב ‘שנה תנובה’. בקופ”ח כללית הביאו מודעה מעניינת עם סימני ראש השנה בשילוב מעניין עם המחלקות השונות. ובקופ”ח המתחרה לאומית הכניסו גם מידע מועיל לטובת החברים – ברכת שנה טובה עם זמני פתיחת הסניפים. אבל תוצאות אפקטיביות עשו למרכז דנט בדיוק את מה שצריך, ויז’ואל של תפוח בדבש עם כיתוב ‘כדי שתוכלו לאכול בלי כאבי שיניים’. נכון, מדויק ואפקטיבי למרכז לרפואת שיניים. ולסיום: ברכת השנה הכי מיוחדת שראיתי בעיתוני סופ”ש האחרון שייכת לאפיקים / בזק. כן, שוב פעם חרוז משכנע ואינטליגנטי.
אני לא יודע על מה בדיוק חשבו שם, אבל אני בטוח שבמשפטי חרוז משעממים לא יקנו את הצרכן “המיושן” החרדי והלא כל כך אינטליגנטי.
3 תגובות
רק מגימיקס זה מג’ימיקס.
רק ג’יפ זה ג’יפ.
רק פלאפון זה פלאפון.
מי שלא הבין, יבדוק את עצמו…
כנראה הקופירייטר שלהם היה חסר כשלימדו בקורס שאסור אבל בשום פנים ואופן או כמו שהבן שלי אומר: חס וחלילה חס וחלום
להשתמש בחרוזים!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
אם לך יש ביקורת על הקופירייטר לי יש על הסטודיו,
מה שבטוח החברה שם צריכים לעבור שפשוף רציני.