‘מזרחי טפחות’ הוא המפרסם הגדול בעיתונות החרדית בחודש יולי, על פי דירוג מערכת ניטור המדיה של פאשקעוויל. הקמפיין מבוצע באמצעות משרד הפרסום ‘מימד’.
קמפיין הענק של הבנק לא מפתיע כלל במיקומו הראשון לאחר שבשבועות האחרונים הופיע שוב ושוב ברשימת המפרסמים המובילים בדירוג המפרסמים של פאשקעוויל.
“אני שמח לשמוע”, אומר לנו חיים שטרן, המנהל האסטרטגי ב’מימד’ בשיחה שקיימנו עימו. “ומקווה שבעקבות הקמפיין הלקוח מהמציאות היומיומית של רובנו, אנשים יבינו שלא חייבים להשלים עם העדר שירות אנושי בבנקים, לכל בן אדם מגיע יחס ושרות אנושיים מלבד האמצעים הדיגיטליים”.
קמפיין ‘מזרחי טפחות’ משולב בכל מערכות המדיה במגזר החרדי, כולל רדיו, אתרי אינטרנט ושילוט חוצות אך מתבטא בעיקר על דפי העיתונים.
הקמפיין המדובר מורכב מארבע מודעות שונות, כאשר כל אחת מהן מתארת בעזרת צילומי אווירה, כיצד הבנק לא משאיר את לקוחותיו ללא מענה. “בעקבות המעבר לעולם הדיגיטלי, סניפים גדולים נסגרים והמענה האנושי הולך ונכחד אט אט מעולם הבנקים”, מסביר לנו שטרן ומוסיף: ” יש לנו את כל האפשרויות בדיגיטל כמו לשאר הבנקים, אך בקמפיין הזה אנחנו מדגישים דווקא את האנושיות, אשר לה אנחנו נותנים מקום של כבוד וחשיבות”.
באמצעות הקמפיין הנוכחי, אנשי הפרסום מעבירים את המסר הזה במודעות הבאות:
במודעה אחת ניתן לראות אדם מתוסכל מול אפרכסת חסרת תועלת כאשר סלוגן המודעה “לא משאירים אותך לבד מול מענה אוטומטי” מתנוסס תחתיה. כך אנחנו יכולים להיראות כאשר חווים המתנה עצבנית לנציגי השירות. מודעה זו מתפרסמת בעיתונים: המבשר, יתד נאמן וברשת המקומונים של קו עיתונות, כולל השבועון כל ישראל.
במודעה השניה נראה אברך העומד מול מכשיר שירות לא תקין – סיטואציה מוכרת להכאיב. סלוגן המודעה במקרה הזה הוא: “לא משאירים אותך לדבר אל הקיר”. בסיטואציות דומות בהן אנשים נתקלים מול מכשירים לא תקינים, פקידות עם מחשב שנפל, מערכת טלפוניה קורסת וכו’, מזרחי טפחות מציע שירותים שיחסכו את החוויה. שם, בניגוד לבנקים אחרים אתה יכול לדבר ולהפגש עם בנקאי אנושי בסניף הבנק שלך בנוסף לשירותים הדיגיטליים. מודעה זו מתפרסמת בעיתונים בקהילה, קו עיתונות וכל ישראל.
במודעה השלישית נראה אדם העומד בפתח סניף בנק סגור והסלוגן המלווה אומר: “לא סוגרים סניפים”. הרעיון העומד מאחורי המודעה הזו הוא שלמרות ההתקדמות הדיגיטלית, מזרחי טפחות לא מוריד מכח האדם שלו וממשיך לספק שירות אנושי. מודעה זו מתפרסמת בעיקר ברשת המקומונים ‘מרכז העניינים’.
המודעה האחרונה מבטיחה לנו: “לא מוותרים על בן אדם בבנק”. גם מודעה זו פונה לצורך של לקוחותיה לקבל שירות מבנקאי אנושי. המודעה, אשר אינה מציעה כלל שירותי אינטרנט ואין אזכור למילה ‘אפליקציה’ – מתפרסמת בעיתונים המודיע ומרכז העניינים בלבד.
מנכ”ל בנק מזרחי טפחות, אלדד פרשר, ביקר לאחרונה במשרדי פאשקעוויל יחד עם צמרת הנהלת הבנק והנהלת משרד הפרסום מימד. היה לנו את הכבוד ואת הזכות להציג להם את הפעילות של פאשקעוויל וסיפרנו על ההתרשמות שלנו מהקמפיין.