עמותת ‘בשבילך’ – רשת מרפאות העוסקות בבדיקה לגילוי מוקדם של סרטן השד – פונה לנשים חרדיות באמצעות סוכנות הדיגיטל ‘טורבו דיגיטל‘ של שולי סגל-זלוטסקי. במהלך השנה ישנם טריגרים משמעותיים להעלאת מודעות בנושאים רגישים וצוות טורבו דיגיטל לא מפספסים אף הזדמנות כזאת.
בחודשים האחרונים מתבצעת פעילות ערה באמצעות דיוור ישיר במיילים לכ-60,000 נשים חרדיות שאינן מחוברות לאינטרנט, בנוסף לפעילות שוטפת בפייסבוק, אינסטגרם, ווטסאפ ופלטפורמות נוספות.
הקמפיינים הייחודיים מציגים שפה נקייה ומותאמת לקהל היעד, נשים חרדיות מכל גווני הקשת, מהמיינסטרים ועד השוליים הקיצוניים משני קצוות המגזר. חרף זאת, העמותה אינה חוששת לדבר על הדברים האינטימיים ביותר ומעלה נושאים רגישים שלא מדברים עליהם בתקשורת המסורתית.
הנה כמה דוגמאות:
קמפיין מבריק שעלה בשבוע של ט”ו בשבט – ככה “מתיישבים” על תובנה קיימת וברורה אצל קהל היעד ומרחיבים אותה לנושא הבדיקה הגופנית:
קמפיין מעולה שעלה לפני פסח – דווקא בתקופה הכי עמוסה לאישה חרדית בשנה, בה היא הכי פחות חושבת על עצמה ויותר על המטלות שלה כאישה דתית, הוצפה הנקודה שגם הבדיקה המונעת היא מצווה.
קמפיין שגרתי “דברים קטנים יכולים להציל אותך”:
מה זה להיות אישה?
על מנת לבסס את האמון של קהל היעד במותג שמרני שבו כל דאגה לאישה נחשבת כפמיניסטית ופסולה, נערך קמפיין מובילות דעת קהל של נשים מהשטח, שסיפרו מה זה בעבורן להיות אישה. “התשובות היו מגוונות ומרתקות וכך יכולנו להוביל את הקהל לשלב הבא ‘להיות אישה? לדאוג לאישה שבך’, שהשלבים הם בעצם העצמת ושיח המקום הנשי ממקום איכותי, ואז שילוב ההכרה של המשמעות הפיזית”, מסבירה שולי.
“זכות גדולה להביא למודעות בנושאים הללו”
“אנחנו מאמינים באידיאל הזה של לפצח מודעות עם בוגרות סמינרים”, מסבירה שולי את הסיבה להשקעה הנרחבת והיסודית של המשרד בקמפיין למרות התקציב הדל. “רשימת התפוצה למודעות הקמפיין כוללת נשים חרדיות, בוגרות סמינרים, שאף פעם לא דיברו איתן על בדיקות אינטימית שאינן הלכתיות ומבחינתנו זוהי זכות גדולה להפוך את הנושא למודע גם בקרב נשים אלו”.
במסגרת הקמפיין מתפרסמות כמה סדרות תוכן ייחודיות והן מניחות על השולחן את הדברים עליהם אין שיח מספק, החל מהפעילות ההורמונלית בגיל ההתבגרות או המעבר, צניחת רצפת האגן ועד לשחלות פוליציסטיות. “אלו נתונים שמעולם לא נפרשו באופן גלוי, והכרחי בהחלט בפני נשות המגזר וחשוב שיהיה לאישה את הכוח הדרוש כדי להכיל את עצמה בדברים שלא ידעה כמה נורמליים הם”, מסבירה שולי.
קמפיין ‘אמאלה’ אינו קמפיין תרומות כי אם קמפיין המיועד להעלאת המודעות בקרב נשים בין השאר גם לתופעות פוסט הריוניות ומחלות שונות בגוף האישה. האתגר בציבור החרדי, מעבר לחשיפה הרשתית הנמוכה יחסית זה היכולת לפתח שיח על דברים שמעולם לא דוברו באופן ציבורי בכלל וכל שכן שלא באופן פרטני.
סדרת תוכן נוספת עוסקת בנושא הורמונים לאורך כל טווח הגלאים החל מבגרות ועד הורמוני מעבר לנשים לקהל העוקבות היותר מבוגר.
“למיילים, באופן מפתיע, יש אחוזי פתיחה מטורפים”, מספרת שולי ומוסיפה כי המשרד מקבל פניות רבות מתוך רשימת התפוצה המבקשות חומרי מידע נוספים וכן שאלות ספציפיות ואישיות בנושאים המפורסמים.
לאחר חודשים רבים של פעילות אינטנסיבית והעלאת המודעות בקרב עשרות אלפי נשים חרדיות, כעת העמותה מפרסמת קמפיין חדש תחת הכותרת “זה כן העסק שלך”, הקורא לבעלות עסקים חרדיות להזמין פרוספקטים של הארגון העוסקים במודעות לסרטן השד, להציג חומרי הסברה בעסק ובכך להציל נשים נוספות באמצעות שיתוף המידע.