קוקה-קולה ומשרד הפרסום מימד, ידועים שנים רבות בהובלת קמפיינים ייחודים ומקוריים שהפתיעו, חידשו, ובעיקר הביאו רעננות, הפעם ניתן לראות שנקטו במהלך שפונה ישירות לצרכן, כזה שנוגע בנקודה מדוייקת, ובאופן שלא ישאיר אותו אדיש אל מול המודעה, על ידי אסטרטגיה שיווקית ישירה המייצרת חיבור קליל, ובעיקר קליט, בין “ונהפוכו” – המושג הפופולארי ביותר בחודש אדר (בדקנו ב – Google Trends), ובין הפרס המפנק (והרצון של כולנו) להפוך ולחדש חדר בבית.
מנוחה מגלה לנו מה עומד מאחורי החשיבה הקריאייטיבית, ומסבירה, שבכל קמפיין/מיתוג/סלוגן חדש, נדרש פרק זמן מסוים עד שהוא יצבור תאוצה, ייכנס לתודעה הציבורית (טוסטוס לא יעבור פה!) ויהיה מזוהה עם המותג. לעומת זאת, בקמפיין הנוכחי שנהגה בשיתוף עם חב’ הקד”מ “מחוברים לשטח” – קמפיין שהינו נקודתי הן מבחינת המוצר המשווק והן מבחינת הזמן שיועד לו – השתמשו בביטוי המזוהה ביותר עם רוח הימים, ויצרו לו זיקה עם המוצר באמצעות זכייה מפנקת במהפך עיצובי לחדר, דבר שיוצר קמפיין מהיר ומדויק, ובעיקר כזה שנקלט במהירות.
מעבר לטיימינג הפרסומי והקישור המבריק לימי הפורים, הפרס המוצע – הכולל אגב, אקססוריז, וליווי של מעצבת פנים – מותאם גם הוא לקראת חג הפסח שזהו זמן ידוע מקדמת דנא להתחדשות ביתית.
מה שנקרא לתפוס את הפריים הנכון בטיימינג הנכון.
הפעילות כוללת, מלבד האפשרות לזכות במהפך ביתי גם תרומה לקהילה, ובנוסף לפרס המוצע באופן אישי, בקוקה-קולה יוצאים במחווה לקהילה, ומציעים לשלוח אליהם מייל אודות מקום המשמש לפעילות חברתית קהילתית הזקוק לחידוש, והוא יחודש וישודרג על ידם במלואו.
מנוחה: “זהו בעצם הקונספט והערך שקוקה-קולה ניכסה לעצמה בשנים האחרונות, חיבור לקהילה על ידי עשיית טוב, כפי שהוצג בקמפיינים קודמים, כגון בקמפיין האחרון ‘לזכות לעשות טוב’, וגם כאן, בקמפיין הנוכחי, אנו מביאים את הטוב הביתה, ואף למרחב הציבורי”.
לדבריה, “בחרנו להעניק פרס מפנק של חידוש חדר דווקא, לאחר התקופה האחרונה שגרמה לנו למציאות של שהות ארוכה יותר בבית ולקשיים שלא הורגלנו אליהם. חדר חדש הוא דבר שיוצר רעננות בבית, ואווירה טובה ומשמחת”.
בינינו, למי לא קורץ מתיחת פנים חדשה לחדר לאחר שלושה סגרים…
נקודה נוספת שמייחדת את הקמפיין, כפי שמוצג בגרפיקה האיורית, הוא הרעיון של עיצוב החדר בתוך בקבוק הקולה, מה שמחדד את המסר לקורא/צופה, שבעצם הקולה טמונה לו אופציה לזכות בחדר המחודש, דבר שיוצר ערך מוסף למוצר, וישפיע עליו במודע או שלא בשעה שיעבור עם עגלת הקניות במחלקת המשקאות בסופרמרקט.
ואולי הדבר המפתיע ביותר בכל הפרסומת הזו, שהשחילו לנו פה הפתעה שלקח לי לקח כמה שניות לקלוט: המהדורה המיני פורימית. לא בצעקות רמות, וללא תרועות חצוצרה “קבלו את… המהדורה” אלא בפשטות ובשקט משחילים לנו את זה, באגביות, שבכדי להשתתף במשחק הטריוויה ובהגרלה על החדר, צריך להזין את הברקוד מהמהדורה הפורימית. אחלה, זה עבר לי ממש חלק בגרון.
פורים שמח ובריא לכולנו!
קרדיטים: קוקה-קולה | סמנכ”לית קריאייטיב מימד: מנוחה שטרן | קד”מ מחוברים לשטח: כרמית טרבלסי סילם
2 תגובות
אחלה פרסומת!!!!!!
בהצלחה מוטי.