מרכז העניינים
חינמון ארצי
מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
WebDuck
בניית אתרים
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
מקובל לראות בטיק־טוק רשת חברתית לצעירים בלבד, אולי אפילו לא רצינית, לא מספיק מכבדת. אבל זה כבר מזמן לא נכון. בדיוק כמו הרשתות החברתיות “הבוגרות”, טיק־טוק היא כלי מעולה ואולי אחד מהכלים הטובים ביותר שיש
tiktok
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

כולם מדברים ‘טיק־טוק’ ‘טיק־טוק’ ואף אחד לא מדבר על קידום מקצועי בפלטפורמה הזאת. כלומר, חוץ מהחנונים אצלנו ב’גיל דיגיטל‘, כל השאר חושבים שזה מה זה מגניב וצעיר וקול ולא כל־כך נותנים את הדעת לעוצמה של הכלי הזה. כך שכפי שכבר הבנתם, היום נדבר קצת טיק־טוק. נעשה את זה תיק־תק בעז”ה.

בואו נדלג על כל מה שעומד ביסוד האפליקציה הזאת ונגיע ישר לחלק שאמור לעניין אנשי שיווק ואנשי קידום שלא לומר עסקים וחנויות בין אם הם בנויים על הרשת (אי־קומרס) ובין אם הם רק מפרסמים ברשת אך פעילים אוף־ליין. 

להלן כמה טיפים שגיבשנו ב’גיל דיגיטל‘ והם בגדר “עשרת הדברות” לכל מי שעושה שימוש שיווקי ברשת החברתית הזאת:

1. כמו כל קידום, תנו עדיפות לקידום אורגני כי הוא פשוט מייצר יותר המרות איכותיות

2. אל תעלו בשום אופן סרטון שאורכו עולה על ארבעים שניות ועדיף אפילו פחות

3. לא משנה כמה יש לכם לומר. תגידו פחות ותרגשו יותר. את הפרטים הטכניים תשמרו לדף הנחיתה

4. נצלו את אופציית השידור החי כדי ליצור אינטראקציה ובאזז ובעיקר, כדי לייצר מעורבות גולשים

5. ולכן, אם אתם רוצים לנצל אירוע חנוכת בית לצורך חשיפה, בחרו בשידור חי כדי למקסם את החשיפה

6. רגעעעע. שידור חי אבל לא סטטי ומשעמם. זו פלטפורמה שלא מסוגלת לספוג בינוניות ושעמום 

7. מה כן? ראיונות קצרים בני שאלה או שתיים עם אורחים. הצגת הבופה (לפני שהרסו אותו) ועוד

8. אל תפריזו בתיוגים (האש־טאג) ואל תשתמשו בתיוגים גנריים כמו #הכי_זול_שיש וכאלה

9. תגיבו. תגיבו. תגיבו. תגיבו לעוקבים ותעקבו אחרי עוקבים. אל תהיו כבדים. זו טיק־טוק

10. הכי חשוב: תייצרו המון תוכן ותעקבו אחרי המגמות (הטרנדים) כדי לשמור על רלוונטיות

ועכשיו כמה הערות בקטנה: אי אפשר לשדר שידור חי לפני שיש 1,000 עוקבים. אל תקנו אותם, תבנו אותם ולא תצטערו. אל תפחדו להיות שונים מאחרים. כך בדיוק בונים מותג. אתם רואים שכולם מעתיקים טרנד מסוים. רכבו עליו ואל תתפתו לרכוב מתחתיו למרות שזה הרבה יותר קל. תמציאו משהו שמתכתב עם הטרנד אך מבדל אתכם מכל האחרים שעושים את אותם דברים. 

והערה אחרונה והכי הכי חשובה: עשו כל מה שאתם יכולים, בטוב טעם כמובן, כדי להגיע אל עמוד ה”פור יו”. זה קודש הקודשים של הרשת החברתית הזאת. זה העמוד שכל משתמש רואה מיד עם הכניסה לאפליקציה. שם יופיעו כל הסרטונים שטיק־טוק חושבת שתאהבו אם בגלל שגילתם עניין ביוצריהם ואם בגלל שהייתה לכם מעורבות גדולה יותר עמם. אם תגיעו לשם, תקבלו חשיפה מאוד גבוהה מבלי שתטרחו לעשות דבר.

עוד המלצה של ‘גיל דיגיטל‘, גם היא בקטנה: תשתמשו בכלים של טיק־טוק והיא תקדם אתכם מבלי שבכלל תצטרכו לנקוף אצבע. בין הכלים תמצאו שלל אפקטים שאפשר בהחלט למצוא בתוכנות חיצוניות אבל כדאי למצוא באפליקציה. כנראה שהאלגוריתם של הפלטפורמה מעניק עדיפות למי שמשתמש באפקטים “שלה”. ואם צריך לשלם עבור “קידום ממומן” מפעם לפעם, עשו זאת. לא תפסידו. אפשר אפילו לפרסם מודעות של ממש כמו שיש בפייסבוק ובאינסטגרם. זה עולה פרוטות אבל מעניק לכם נקודות בפלטפורמה. 

הכותב מנהל את חטיבת הדיגיטל בקבוצת הפרסום ‘גיל גרופ’

 

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

דילוג לתוכן