יודעי דבר טוענים שאסטרטגיה סדורה עומדת מאחורי קמפיין השש של RC COLA. יש לציין כי באמת רואים פה שינוי מרענן בקו הפרסומי של הקולה שהפכה את אמריקה. רק חבל ששימוש בחלק מהפרינטים במונחים קדושים הרסו את הקונספט החביב.
קרדיט • פרסום: אפיקים • סופרוויזר: גיל קליין • קופי: מתניה טויטו וציבי גריינמן • ארט: אסתי שושן • תקציבאית: יהודית דויטש • מנהל קריאייטיב: עמיחי עשאהל
56 תגובות
“שישה בכרס אחת” היה יותר מתאים כסלוגן.
שוב אותו חטא קדמון. צריך להיות גם עיוור וגם טיפש בשביל לא לקלוט.
שוב אותם הטקסטים המאולצים עד כאב מבית אפיקים.
ושוב יהיו את החכמולוגים שיאמרו שזה מדבר בדיוק לקהל היעד.
ושוב אסביר שקהל היעד לא מטומטם. (סליחה, חולדאי)
אתם בסה”כ רוצים לחשוב שהוא כזה כדי להסביר את החידלון המתמשך.
תתאמצו קצת. מה ביקשנו?
תביא הביתה 6 ארסים, נשמע טוב =)
ואם כבר כזו מודעה =( למה לא לחכות לחופש? לפחות הויזואל ישדר את האויר והאוירה
ואולי איכשהו יתקשר לארסים שלנו…
תראו מה הניסיון עושה!
בגדול: נשמע לי מאוד מוזר ללכת על קונספט של שכנוע לרכוש 6 בקבוקים, לכל יום מימות החול (ומה בשבת? קוקה קולה? – – -) במשפחה חרדית נורמטיבית, בפרט בית עם ילדים, אין מקום לבקבוק קולה כל יום, הוא לא בריא, והוא ממש לא קשור. רבקהלה חוזרת מגן לולי, ואמא קוראת לה: שאאאלום רבקהלה, בואי שתי כוס קולה RC קר – – – נו, בחייאת…
לטעמי הקמפיין של קוקה קולה ידע הרבה יותר טוב היכן ללחוץ. שבת, חג, מסיבות. זה בדיוק עיתוי הקולה.
ובקטנה: אם בתמונה מופיעים רק ששה ילדים, אז איך בטקסט מספר החמוד על 6 האחים שלו…
לטעמי מודעה מצוינת, מרעננת,.. מעניין איך אנשים מנסים לחפש (“ובקטנה”)
אגב דובי… בשיווק יש מושג הנקרא להגדיל עקומת ביקוש… קולה פונה לשבת.. RC פונה גם לימות החול.. ואגב קראתי באחד מהעיתונים שלפי דוחות נילסן, RC קולה מוביל על קוקה, במגזר החרדי.. גם בימות חול וגם בשבת 🙂
לא מבין למה?
מזכיר לכם את הקמפיין של בולטון – איקיאה חולם-פתח?
חבל שלא שמו במכונית ארגז קולה
חזק!
אין מילים.
איך לא העלותם את הג’ינגל?
כבר מזמן לא היו דברים כאלה.
הזכיר לי: תביא הביתה זיפ והמשקה מוכן. תביא הביתה זיפ. טוב לי טוב לי עם עלית.
הרעיון לקחת את ימי החול הוא טוב לדעתי.
אבל הבעיה שלדעתי לוקח זמן עד שמבינים שזו פרסומת לקולה, בשניה הראשונה (והקריטית) זה נראה כמו פרסומת לרכב גדול.
אהבתי את הטקסט למטה.
ליגה.
מעולה ומדהים!
אין מה לומר, השתפצו שם באפיקים.
דובי מלאך כתב:
הטבת לחדד את החכמה שבקמפיין הזה.
קריאייטיב אסטרטגי.
וואו! טוב!
אחד הטובים.
אולי הטובות.
יפה, אפיקים.
תביא הביתה אש.
פעם ראשונה ששווה להגיב פה.
קופי במיטבו.
עשיתם את זה!
אני דווקא מאוהב בזמריר מהרדיו.
קמפיין שווה.
פי שש!
נפגעתי.
גוט שאבעס.
עכשיו המלצרים יגישו אר סי.
מתאים למנדי.
סחטיין.
שש אפס לטובת אפיקים.
הגינגל באמת נקודה סוף! חזק וקליט!
המודעות לא!
לא יאומן כמה מחמאות לאפיקים.
גם אני חושבת שהכל בזכות הג’ינגל
מסוגלים להתגושש.
הג’ינגל באמת ליגה…
אגב, לאן נעלמו הקרדיטים?
עשה להם את העבודה.
@ חבר של מנדי:
אבל זה לא מנדי…
Max כתב:
הקרדיטים כבר נאמרו בוולפסון.
וגם אני לא גומרת לשיר אותו.
טוב, בהחלט הצלחתם לסקרן אותי עם הג’ינגל… קישור? מישהו? (-:
קוקה קולה כתב:
סליחה.
גוט וואך.
הרעיון חמוד, הביצוע לא משו.
אין מה לומר,
חכם לחפס את הסיבה למסיבה ב-6 ימות החול,
במיוחד על רקע קמפיין ק”ק.
מודעה עמוסה
אבל מושכת.
חבר’ה (ז”א כל האלה שלא קשורים לאפיקים..)
נראה לי שנאסור על צוות המשרד והמשפחות הנלוות להגיב על פוסטים הקשורים אליהם.
אפיקים, מה קרה??? הבלוג הוא חלק מפעילות הקד”ם של המשרד???
לא מתאים!
תראו מה הניסיון עושה =)
חזק אש
@ האנונימית הידועה:
אז הבלוג ישמים
“המלך הוא ערום”
זה מה שמתאים למודעה הלא מובנת של אפיקים. מה הקשר בין כל השישיות האלו לשישיה של ארסי .
בושה לאפיקים להוציא כזה סמרטוט של מודעה.
השיטפון של מלל וטקסטים על כל פוסט מביאים אותי לבקש בתחנונים מההנהלה לחשוב פעמיים לפני שמאשרים כל תגובה.
(כן, כן, לקחתי בחשבון את ‘קשוט עצמך תחילה..)
במקרה הזה, הייתי חושבת כי ‘תפסת מרובה לא תפסת’.
כמה תגובות חזקות, היו עושות את העבודה טוב יותר ואמין יותר מאשר כל המבול הזה.
אפילו לי קשה להאמין :))
חכשמח.
גם בהתפרגנויות צריך לדעת את הגבול,
אפיקים, נסחפתם.
תגידו,
שמתם לב כמה ניקים חדשים שלא נתקלנו בהם קודם פתאום צצו לפרגן לאפיקים??.
ולעניין המודעה…
התביישתי! פשוט התביישתי לראות עד כמה אפיקים מזלזלים באינטלגנציה שלנו
וכמה קל לשכנע חילוני ממוצע שיודע ש’לציבור החרדי צריך לפנות אחרת’ ברדידות הזו…
@ looooona:
המודעה יכולה להיות בינונית (והיא כזו!)
זה לא סותר את האסטרטגיה המצוינת,
תנתחו עד הסוף, על תעצרו באמצע,
לקטול זו חכמה של טיפשים.
הבריף הבדיוני או רהבריפינג לא דמיוני.
קהל היעד: צמא, לא מסתפק בפטל, ללא כסף לקוקה קולה, שבת לא מדברת אליו, למרות זאת הוא מסתמן כחרדי, המתעב את גבי גזית, מה שגורם לו לגדל ממוצע של ששה ילדים (נא להדגיש את ה-6, בזמני תקיפה מגזרית!!!), מחקר מבוסס מבית המודיע מדווח כי לא ידוע שיש לו בנות, יודגש כי קהל היעד אינו יודע לספור יותר משש, בעל זכרון חלש, היות וכך להזכיר לו שוב ושוב את מספר ילדיו או את המספר שש,
פילוח תת מגזרי: אבא מסיים שישה סדרי משנה אבל בראשי תיבות, זה יקרוץ לכל הללומים, וכן הלאה כנגד ששה מגזרים נוספים, לא יותר, הליטאים הקריסטליים בחוץ כמובן, שייטת הבד”ץ ברזילי גם כמובן, נותרו ש”ס, מישקולץ, ויזניץ מונסי, בעלזא מכנובקא, בעלזא המקורית, וגור, לשבץ על פי הפילוח הנ”ל בהתאמה, דר וסוחרת TV, מוסף המבשר לגבר, כל העולם כולו, במחנה החרדי (איך קראו לזה לפני המלחמה?), ומוסף המודיע ספורט,
מאפייני המוצר: משקה לא מוגז בעל אשליית בעבוע, בצבע שחור-אספלט, בטעם מהפכני! לבטן כמובן, אינו נטול סוכר אם כי טעמו כשל ממתיק מלאכותי, תחושת מרירות מעקצצת (בשונה מקוקה קולה שהם סתם מתוקים קיטשיים), נטול טעם של עוד (חסכוני!), חוזק והבטחת המוצר, שישיית ילדים = שישיית בקבוקים,
תקציב: מקדמה בשישיות קולה בטעם מנטה, שאר התשלום אחרי החגים או הקקטוס, המאוחר מבין שניהם, כרגיל ללא בונוסים,
מתחרים: קוקה קולה לא נחשב, הם סגורים ביום חול, נשארו רק קריסטל שזה מותג הדגל הליטאי, סופר דרינק מותג הדגל של זופניק, אז לא, אין מתחרים, אין כמו ארסי, טוב בעצם יש, סנו, רק סנו,
ערכי מותג: זעם, זעזוע, הלם, חרון, שנאה, פחד, אימה, והרבה צמא,
סלוגן: משקה הזעם של המשפחה הברוכה,
ויז’ואל: נטול צבע אדום (מתי בקוקה קולה יחליפו כבר לצבע חום), נשארו ששה צבעי הקשת, כנגד ששה בקבוקים, במרכז, ששה בנים זכרים קטינים משפחתיים בחיוך של 70%, בפול סייז, אם יש לו יותר משש, תעלימו, הפס ייצור שלנו לא תומך בשביעיות, בשמיניות דווקא כן, אבל נצרך בידול מקוקה קולה, ברקע אביזר בעל סממני ברוכת-ילדים, סטיישן פעור באג’אז המאכסן את כל הדבוקה הצוהלת,
קד”מ: לשכור סטונדטים לתקשורת, לגרום להם לעצבן שדרנים, כוס אחת שלנו תעזור, לעלות לשידור תחת השם משפחה מבורכת בשישה ילדים, כל ההמשך בחינם,
לו”ז: כשהמגזר במיטבו, לאחר הסתות, קרבות קברים, פרסומי הלמ”ס,
ספיישלס: אשתי מבינה בתחום, היא מבקשת אם אפשר שהטיזר יהיה הפעם בסוף הקמפיין ולא לפניו, חוץ מזה היא אוהבת נורא צבעי העתקות שמש,
נפגש בקקטוס!
אמרנו לאבא תביא הביתה שש
אבל אבא אמר שאמא אומרת שקולה זה בכלל לא בריא
ושאנחנו בכלל לא אמורים להגיד להם מה לעשות ומה להביא
היא גם אומרת שהחתנים שלנו בכלל לא אוהבים את החברה הזאת והיא לא מוכנה לעשות פדיחות חוצמזה שאנחנו בכלל 10 בבית
אז אמרנו לאבא שיביא הביתה שש – בש.
תהרגו אולי, אבל אני, משום מה, חיפשתי 6 פעמים, בחיי, את ה’הגרלה על רכב משפחתי’, בעל 6 המקומות, בשולי הפרסום הזה.
10 שאלות לאפיקים לכבוד שבת.
1. האם הפרסומת הזו לא יכלה להיות פרסומת לרכב משפחתי?
2. למה לעזאזל הילדים בבגאז?
3. למה הרקע בפייד? האם ככה זה במציאות?
4. למה התמונה נראית כאילו צילמו אותה במצלמת פוקט משנות השמונים?
5. מי השוטה ששותה RC באמצע השבוע?
6. למה לשתות את הרעל הזה בכלל? (ועי’ קוקה קולה שם שם)
7. האם הקופי מבוסס על “תביא הביתה זיפ והמשקה מוכן” משנות השמונים (אכן מתאים לויז’ואל)
8. מי הלקוח שמאשר כזה דבר? מה קרה לו? האם הוא שתה RC?
9. למה אין פקשוט בתמונה של הילדים?
10. איך הצלחתם לצלם ויז’ואל אמיתי שיראה ממש כאילו הכיפות מודבקות?
אבל לא נורא, נצרף כוונה למעשה, ויהיה בסדר…
שבת שלום!
ואגב, זה ארסי (זהירות נחש!) או ערסי (זהירות ערסים בדרך!)?
שימו לב שבעיתון המודיע הכדור הצהוב (מכבי) הוחלף לצבע שונה…
@ אורן:
וכאן הוא מודבק בפוטושופ…
באמת אוטו מרווח
לכאורה המודעה מיועדת לאשה “תביא הביתה…” האם ילדים ברכב זהו החלום של כל אמא (ואולי דווקא ההיפך) למה לא מגלשה וכו’. וחוץ מזה מודעת רכב לא מסמלת עממיות ואנ”ש בפרט שרובהחרדים בלי אוטו.
מה שכן זה שאת המודעה אי אפשר לפספס עד כדי כך שקוראים את המלל באותיות הקטנות שממש לא ברור מה הוא רוצה להשיג מחעקרת הבית שרוצה שתיה מתוקה ומוגזת לילדיה.
לא נפוץ שיש במשפחה 6 ילדים באותו גיל
פעם ראשונה שאני באתר שלכם. מדהים! יש פה המון מה לראות ולקרוא בתחום של פרסום שאני מאוד גאה להיות חלק ממנו (אני עדיין עובדת מאחורי הקלעים כך שעוד לא מכירים אותי, זה רק עניין של זמן)
יש לי רק בקשונת קטנה… אני מגיעה גם מהתחום של עיצוב ובניית אתרים (שזה נושא מרתק בפני עצמו) אנא, עשו משהו עם האתר שלכם: סדרו אותו לפי קטגוריות בצורה מסודרת כך יהיה יותר קל לאנשים למצוא את עצמם פה באתר.
תודה, מאוד נהינתי
– שירן