מאת: מנדי פרומר, קופירייטר, גל אורן BSD.
I have a dream… להתגנב יום אחד למשרד שלכם, הפלנרים, שם אחליף לכם את השאלות בסקר, רגע לפני שהן עוברות למוקדנים.
להלן השאלון המעודכן. השאלות נוסחו בלשון זכר אך הן מיועדות לבני שני המינים:
• האם אתה אוהב לראות פרסומות קריאייטיביות?
• האם אתה שונא לראות פרסומות לא קריאייטיביות?
• כאשר אתה קורא פרסומת ורואה למטה את הלוגו של “ג.ג. רטבים בע”מ”, האם אתה מבין שמפרסמים כאן רטבים של חברת “ג.ג.” או שצריך להכניס בטקסט 4-5 פעמים נוספות “חברת ג.ג.”, “אנחנו בג.ג.”, “ג.ג. עושה עבורך” וכד’?
• כאשר אתה קורא מודעה של “ג.ג. רטבים” ולא מופיעה בה המילה “מגוון” מספר פעמים, האם אתה מסיק מכך שחברת “ג.ג.” מייצרת רק סוג אחד של רוטב?
• אתה רואה פרסומת מגניבה במיוחד של “ג.ג. רטבים” ובמקביל מתחשק לך נורא רוטב. האם קיים סיכוי סביר שתיגש לקנות רוטב של “ג.ג.” גם אם לא רשום במודעה בפירוש “בואו לקנות עכשיו” (‘הנעה לפעולה’ בלשון מקצועית)?
• נכון שאתה נורא אוהב שמחרבים לך מודעה מקסימה עם ים של טקסטים?
• נכון שהזיכרון שלך לא באמת כזה קצר כמו שאנחנו חושבים ותצליח לעלות על רעיונות מועתקים, כנ”ל לגבי מודעות חג שמשתמשות בכותרות לעוסות עד לזרא?
• נכון שאתה קצת כן מכיר פרסומות חילוניות ואדפטציות בינוניות מעלות לך את הסעיף ונותנות לך להרגיש חרדי דפוק?
• נכון שאתה חולה על מודעות שמבשרות על “מהפכה”?
אח, איזה פנינים יפיק הסקר הזה…
ולמרות הכל אני אומר – אין עליכם. תרשמו תרשמו: אני מאמין, באמת ובתמים, שבלעדיכם זה לא באמת יהיה זה.
הקהל הקדוש מוזמן לקחת אותי ברצינות ולרשום תגובות בנוסח הבא: “אולי עוד לא הבנת, אבל פרסום הוא בשביל למכור. ומה לעשות שהלקוח משלם כך וכך וכדי למכור צריך אסטרטגיה טובה. אתה, כאיש קריאייטיב, צריך לדעת לתת מענה קריאייטיבי לפלנינג, יהיה אשר יהיה, ולא ללכת עם הגחמות שלך. אם אתה לא מספיק טוב בשביל לעשות את זה, כדאי שתחליף מקצוע או שתחזור לעוד סיבוב אצל תרצה”.
20 תגובות
מה התסכול?
מילה בסלע
שתיקה בתרי.
🙂 תחזור לתרצה…
אתה צודק.
נרגעת?
הכל בסוף נגמר בלקוח. לקוח טוב מאפשר קריאייטיב טוב. לקוח גרוע. קובר אותו ואת המשרד בהרדסייל.
– נכון שאתה מרגיש ממש טוב שניה אחרי שאתה מזכיר בסילודין, בחיל ורעדה את השם המפורש ת-ר-צ-ק ?
– ונכון שכולם פה ככה?
– האם אי פעם תכיר בעובדה ש “בוגרי תרצה” , ואתה בתוכם, לא הבינו שהיא בסה”כ מלמדת את הפרנציפ? ולא לפני ואחרי כל הגיג צריכה להגיע המחשבה המיוחלת “מה תרצה היתה אומרת” …?
– ויכול להיות שזו הסיבה למצב הכ”כ גרוע ב”תעשית הפרסום החרדית”?
תרצה או לא תרצה. אתה שבוי בקונספציה של עצמך. בעצם, אפילו לא שלך…
ג.ג. רוטבים בע”מ, יותר יתאים לכל הנאמר
” עם תרצה אין זו הגדה “
מנדי,
היטבת תאר. אבל הרבה חלומות קריאייטיבים התנפצו לנו בבואנו אל מבחן ההרדסייל, כמו שאמר כאן מאנדאמו.
בכ”ז, נעים לקרוא.
המבקר,
השנאה עצמית שלך גובלת בפאתט. ארחיב בהזד’.
חשבתי שרק אני הבנתי שזה פוסט יחצנו”ת לתרצה.
מנדי, אם לזה התכוונת, אתה מוכשר בטירוף.
גם אם לא 🙂
מנדי אחי היקר אל תישבר ואל תיכנע, עוד תראה לכולם מאיזה חומר עשויה המקלדת שלך תלמד מהנסיון של אחיך, תקשיב תהנהן ואח”כ תציע את מה שיש לך להציע: יקנו טוב, לא יקנו ניתן להם את מה שהם רוצים בעטיפה של מרציפן כולל עמלה בגובה 30 אחוז והיידה לבריף הבא… אולי שם יתנו לך (ולגורו) להתפרע קצת.
@ המבקר (במלעיל):
רואים שלא למדת אצלה..
עוד סיבוב אצל תרצה.
גם תשאל אותה מתי אפשר להתחיל לקטר ועדיין להישאר מקצועי
(בטח לא כשאתה רק חצי שנה בתחום)
@ המבקר (במלעיל):
וואלה על זה לא חשבתי, יש מצב שאתה צודק… יודע מה? זה שבוגרי תירצה הממלאים את השטיבל יוצאים להגנתה בחירוף נפש כ”כ צפוי זה ההוכחה לכך
ש.ב. כתב:
LIKE!
אין אצלכם עשרת הדיבורת?
אנוכי אשם. (רק תשאיר לי ת’משרה)
לא יהיה לך מודעה (על הפנים)
לא תשא בתוצאות (הלקוח רצה)
זכור את kiss (לקופירייטרים)
כבד את מוריך (עד גבול מסויים)
לא תרצה (ולא גרנות)
לא תגנוב (רעיונות)
לא תחמוד (את הכסא של..)
לא תנאץ (פרסום שלילי)
לא תענה (לכל אחד)
אז איך אפשר לעכל עליך פרומר?
@ איציק וינברגר:
אהבתי,
@ איציק וינברגר:
חמוד!
נהניתי…
נכון שאתה נורא אוהב שמחרבים לך מודעה מקסימה עם ים של טקסטים?
מתכוון למישהו ספציפי??????