עובדי משרדי הפרסום החרדים הופתעו הבוקר כאשר גילו בכניסה למשרדם פעילות גרילה מעניינת. האחראים על הפעילות הם אברימי קליגר ורפי האוסדרוף שעובדים יחד כבר למעלה מ-4 שנים ומספקים שירותי ייעוץ אסטרטגי לעסקים שונים. ומה הפעילות אתם שואלים, ובכן:
שני כשרונות צעירים אלו הדביקו בכניסה לכמה משרדים פרינט מבית היוצר שלה (לדוגמא: פרינט של תנובה בכניסה לגל-אורן, וכן על זו הדרך). מתחת למודעה הם הדביקו תצלום של דף מתוך המילון ‘אוקספורד’, בו מודגשות המשמעויות הלא נכונות של המילה הרלוונטית בתרגום חופשי לכל פרינט. ובתחתית המודעה הופיע הכיתוב “עזוב’תך, הוא לא מבין עברית”.
המסר שהועבר היה, כמובן, “אם לא תפרסם באנגלית, הלקוח יבין אותך בצורה לא נכונה”. מעיון בפולדר המצורף עולה כי קליגר והאוסדורף מנסים לקדם יוזמה של מגזין חדש באנגלית העונה לשם ‘The English Update’. הרעיון הוא למשוך את משרדי הפרסום השונים לפרסם במגזין מודעות באנגלית עבור אוכלוסיית דוברי האנגלית בארץ ישראל.
דבר האימייל: “מגזר דוברי האנגלית בירושלים והסביבה מנותק לגמרי מהציבור. אחוזים רבים מהם לא יודעים שמעיין הליפתא קרוב לביתם בכמה דקות הליכה מהשכונות. אחוזים רבים כלל לא יודעים את התדר של רדיו קול חי וגם לא יכולים לשמוע אותו, וכו’ וכו’ דוגמאות יש למכביר. מטבע הדברים גם בעלי העסקים והחברות לא מודעות לכוח הקניה האמיתי של הציבור הזה. מדובר בציבור שמוכן לשלם הרבה כסף למען שירות טוב. אחוזים רבים מהם גרים בארץ בין 2-6 שנים ע”ח ההורים, חלקם חוזרים לחו”ל וחלקם נשארים בארץ. התמודדות נוספת של קהל דוברי האנגלית בישראל הוא עבודה. כלומר: ביקוש עבודה, חיפוש עבודה, פערי מנטליות גדולים בין הישראלים לאירופאים ולאמריקאים. בעיתון החדש אנו נתייחס במקצועיות לעניין הזה בשיתופי פעולה מעניינים מאוד, עוד תשמעו עליהם רבות. לקחנו צוות מהמוכשרים שבסופרי האנגלית, הצוות כולו מורכב מילידי חו”ל עצמם שנושמים ומכירים את קהל היעד. כמו כן אנו מתכוונים לאגד את הנושאים הקשורים לתיירים הרבים שבאים לארץ ופרוייקטים רבים נוספים.”
ואנחנו אומרים. יפה. זה מסוג הדברים שאנו מחבבים במיוחד.
קרדיט • אברימי קליגר, רפי האוסדורף • קופי: איציק וינברגר • גרפיקה: איתן ארט • אה… ותודה ענקית לדינקיס וחוצניק
31 תגובות
מקסים
יפה מאוד
קקטוס! יפה להם, פלח שווה ויקר תרתי משמע, רק לא לשכוח בלי לייבלס מהבית זה לא יעבוד,
בו מודגשות המשמעויות הלא נכונות של המילה הרלוונטית בתרגום חופשי לכל פרינט.
מה זה? לוהבנתי.
או אולי אנ’לא מבין עברית…
פצצות לגבות!
סוף כל סוף רואים מעט פעילות גרילה במגזר..!
שאפו ענק לחברים..
אדוור..
@ ABC:
כן, אם אתה לא עובד במשרד פרסום כנראה שלא ראית את זה בגודל מלא (או שתראה מחר…) אבל הנה ההסבר הפשוט:
במודעה שתלו באפיקים, לדוגמה, יש משפט שאומר “מכונית אחת והרבה מצב רוח” (פרסומת ל-RC קולה)
במילון מודגשת שורה תחת הערך MOODINESS והתרגום הוא “מצב רוח; מצב רוח רע”.
המסר הוא: “אם לא תפרסם באנגלית, הלקוח יבין אותך בצורה לא נכונה”.
דו יו אנדרסטנד וואט אי אם סייאינג?
חוצניק כתב:
I did not understand anything
(ותודה לגוגל תרגום).
וורי נייס
וואו , מדהים הרעיון והביצוע הלוגו נראה יוקרתי בהצלחה
אם אינני טועה, המודיע באנגלית ומשפחה מוכרים כאן בארץ אלפי עותקים כל שבוע – בדיוק למגזר הזה.
סוף סוף.
רעיון מגניב!!!
אבל מה תגובת חברות הפרסום?
וואו!
איזה יופי!
פעולת גרילה משובחת יצירתי במיוחד
אבל היום שבאתי למשרד לי זה לא עשה את זה !
nice
הנחתום מעיד על עיסתו.
הביצוע הרבה יותר מרשים מהרעיון!
אבל יתד והמודיע יש גם בעברית ובכל זאת יש קו עיתונות לעניין תכל’ס….
רעיון מדליק שלא ניתן להתעלם ממנו (במיוחד כשמדביקים לך את זה מול הפרצוף :-))
אהבתי
מה זה הדבר הזה??? איזה מן רעיונות משונים עולים להם בראש?? מי הביא להם את זה??? ממתי יוצאים לרחוב עם קפריזות כאלו???
מי הרשה להם בכלל??? מה זה? ככה עושים פרסום חרדי??? שיתביישו להם… איפה הכיפה המודבקת על הראש??? איפה פסוק משובש מהסידור???? איפה המילה האידישאית שאמורה לתת למודעה תחושה של היימיש???
מה? הם שכחו מה זה קופי בריף ופלנינג???
ממתי חרדים מביא רעיונות יצירתיים??? אה.. ממתי???
הם בטוח לא חרדים הקליגר והרפי מה שמו האלו… לא יכול להיות… הם בטוח יש להם עגיל מוסתר באוזן השמאלית וקוקו מוסתר מתחת לכפה הגדולה.. בטוח.
עזובת’ך, הם לא מבינים חרדית?!
הם לא חרדים. נקודה. עבור.
אברימי בהצלחה
מצוות נויבירט
לא חרדים?!
בני איש קריות… הניק הזה מזכיר משהו נוצרי..
במקורות שלכם!
הם זה אברימי קליגר מאפיקים?
לאיש קריות, אתה הבנת מה אתה רוצה?
תעזוב אותנו במנוחה.
ולעצם הענין הפקה יפיפיה עיצוב מעולה,
ב ה צ ל ח ה
כל הכבוד על היוזמה הרעיון והביצוע-שנראה ממש מושלם!
ו…תודה שחשבתם עלינו!
עוד תגיעו רחוק!!!
אברימי ורפי…
חיזקו ואימצו!!!
על זה נאמר, רעיון מבורך!!!
אני כל פעם מחדש רואה את ההברקות שלכם ומתאבל על היום שנולדתי ולא קראו לי אברימי/רפי….
אוי אוי אוי… שיהיה המון בהצלחה!!!!!!!!!!
שיווו אהבתי את הסקופ הזה לגמר’ה
פחחח
תת רמה, אין סיכוי שמישהו הבין את זה! הקופי לא ברור!
וגם הכתבת יח”צ שעשיתם פה!
בכל אופן בהצלחה, רק כדאי לכם לשנות את החשיבה המטורללת הזו!
דוקא מגניב.
איפה המגזין היום? איפה??