מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
מרכז העניינים
חינמון ארצי
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
WebDuck
בניית אתרים
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
hnn
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

מאת: יוסי ברויער / מנטה
מתנדב בשעות הפנאי בארגון הצלה ושותף באתר החדשות HNN.

=

פוסט זה נכתב לאחר ששבעה בני אדם קיפחו את חייהם בתאונת דרכים קשה בין מיניבוס לרכבת סמוך לקרית גת.

במהלך השידור בערוצי הטלוויזיה התראיין שר התחבורה מר ישראל כץ ואמר כי “המדינה ורכבת ישראל שמים דגש רב על פרסום הסכנה שבחציית המסילה שלא במקום מוסדר או לאחר שמחסום הרכבת ירד”. השר נשאל על ידי כתב החדשות, האם יתכן כי ההסברה לוקה בחסר במגזרים נוספים מעבר למגזר הכללי שנחשף לתשדירי הטלוויזיה? בתגובה ענה השר לאקונית “התשדירים שודרו גם ברדיו”. תמוה מאוד.

כשאקטואליה ופרסום מתנגשים 4

אמנם, אני עדיין לא מבין למה צריך להסביר לנהג שלא נכנסים לשטח המפגש לאחר שנורות האזהרה נדלקו, הפעמון החל לצלצל והמחסום החל לרדת, הרי התוצאות הקשות של כל מפגש בין רכבת לרכב כבר מוכרות לצערנו הרב היטב. כל נהג מכיר בסכנה שבכניסה לשטח המפגש בעת מעבר רכבת. אף פרסום לא יעצור מתאבדים המעוניינים לשים את חייהם בכף ולנסות לעבור בזמן.

אבל, אם זה כ”כ ברור שצריך להסביר, אז למה לא מופנה תקציב פרסום נורמלי גם אל המגזר החרדי? ואם האפקטיביות מוטלת בספק, אז למה לא להשקיע את מליוני השקלים שהושקעו בפרסום, במערכות בטיחות מתקדמות יותר שימנעו את התאונה הבאה?

מאז ומתמיד היה הפרש משמעותי ברמת ההשקעה של הפרסום הממשלתי המופנה אל המגזר החרדי, מודעות שכלל לא פורסמו, או מודעות שעברו אדפטציה מגוחכת כלפי המגזר ולא פעלו את פעולתן. הגיע הזמן שבלפ”מ (לשכת הפרסום הממשלתית) ובחברות כמו ‘רכבת ישראל’ יפנימו את העובדה כי המגזר החרדי זקוק לפניה אמיתית, בגובה העיניים, מכוונת וראויה על מנת להביא לתוצאות מתאימות בתגובה לפרסום.

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

8 תגובות

  1. ” או מודעות שעברו אדפטציה מגוחכת כלפי המגזר ולא פעלו את פעולתן. הגיע הזמן שבלפ”מ (לשכת הפרסום הממשלתית) ובחברות כמו ‘רכבת ישראל’ יפנימו את העובדה כי המגזר החרדי זקוק לפניה אמיתית, בגובה העיניים, מכוונת וראויה על מנת להביא לתוצאות מתאימות בתגובה לפרסום.”
    סליחה. על מי אתה מלין?
    הרי מי עושה אדפטציה, אם לא המשרד המגזרי (החרדי)?
    לפ”מ מכירים בזה שהם לא מכירים את המגזרהחרדי די צרכו, ולכן שולח את מיטב הפרסומות הלפ”מיות למשרדים חרדים (כי לפני כן אותם המשרדים זעקו באזניו, אתם לא מבינים! אתם עושים נזק!!!) המשרדים החרדים עושים את אדפציוטיהם כפי הבנתם(וחותמים בשם לפ”מ עקב הממשלתיות שבדבר) ומעבירים את המודעות(אחרי גזירת עמלה שמנה) אל רחבי המדיה החרדית.
    כעת, אם התוצאות לא טובות, מי אשם????

  2. לפני שאנחנו מטילים את האחריות על לפ”מ או רכבת ישראל, הייתי מציעה לערוך בדחיפות בדק בית אצלנו פנימה. יש איזו גישה רווחת במגזר של ‘חפיפניקיות’ בכל מיני תחומים שאכמ”ל, חוץ מנקודה אחת שכאן בדיוק יש להרחיב עליה: זהירות בדרכים.

    הנה, גם פה למעלה נכתב “אמנם, אני עדיין לא מבין למה צריך להסביר לנהג שלא נכנסים לשטח המפגש לאחר שנורות האזהרה נדלקו, הפעמון החל לצלצל והמחסום החל לרדת, הרי התוצאות הקשות של כל מפגש בין רכבת לרכב כבר מוכרות לצערנו הרב היטב.”

    וזו בדיוק הבעיה, לעניות דעתי. אף אחד לא לומד לקח. אף אחד לא רוצה ללמוד. בכל פעם החכמולוג התורן מנסה את מזלו וצוחק כל הדרך אל הקבר. כי זה מה שקורה בסוף. הגיע הזמן לחרוש היטב את האדמה הפרטית שלנו ולהכניס למודעות הציבורית את הכובד האחריות המוטל על כל אחד מאיתנו, בפרט אלו ששולחים ידם בהגה.

    גם אם לא אכפת לכם לשחק ריאלטי בחיים שלכם, זכרו כי לא רק חייכם מוטלים מנגד. אלא חיים של כמה וכמה בני אנוש. אולי המחשבה הזו תזיז משהו. אולי.

  3. אני מסכים איתך יוסי, שדברי שר התחבורה יכולים להיות הרמה להנחתה עבור מנהלי השיווק ברדיו החרדי ואולי לא רק שם, אבל בינינו – זאת רק הרמה להנחתה שיווקית ותו לא.

    אם היגיון צרוף, שהוא בבסיס הקריטריון לספק רישיון נהיגה לנהג, אינו מספיק משמעותי ע”מ שנהג לא ידהר אל תוך רכבת נוסעת – שום קמפיין לא יצלח לשנות את ה”היגיון” העקום הזה.

    ואולם, בצד האחר של הטיעון שלך: הנהג ואולי הנוסעים (האלה או אחרים) אינם חשופים לקמפיין הטלויזיה אז בוא נשפוך כסף ברדיו – אתה מכיר את הציבור ויודע שחלקו גם לא מוצא את עצמו ברדיו (שום רדיו), אז מה עכשיו, להזיז את התקציב לעיתונות הכתובה?
    ואם גם שם ישנן קהילות שלא נחשפות לעיתונות הכתובה שנעבור לשיטת פרסום נקודתית ונדפוק על הבמה בשטיבלעך?

    אללה יוסטור ובמקרה הזה גם “ירחם השם”: כשלא רואים מחסום ולא שומעים אותו מצלצל גם לא נשמע את הקמפיין….

  4. צר לי לאכזב אותך, היו פרסומת של לפ”מ גם באתרי האינטרנט החרדים.
    דווקא פרסומים בתחום זה”ב, אינם דורשים שום אדפטציה, נהג חרדי לא “נמרח” אחר מנהג חילוני…
    “אמנם, אני עדיין לא מבין למה צריך להסביר לנהג שלא נכנסים לשטח המפגש לאחר שנורות האזהרה נדלקו, הפעמון החל לצלצל והמחסום החל לרדת, הרי התוצאות הקשות של כל מפגש בין רכבת לרכב כבר מוכרות לצערנו הרב היטב.”
    תקציבי פרסום לא יועילו פה, לא מדובר בקוטג’ של”בית” יש משמעות שונה בין חרדי לחילוני. מדובר פה בחיים!!!
    אנו שאמונים על שמירת החיים – “ונשמרתם מאוד לנפשותיכם”, כמו שכתבה המגיבה לעיל, אנו המזלזלים העיקרים, כמה פעמים אנו לא חוגרים את הילדים, מכניסים מספר רב של נוסעים, די לגור בבני ברק ולראות בבין הזמנים את ההשתוללות של הצעירים על הכביש, כניסות ב”אין כניסה” אמצע היום ברחוב הומה ילדים…
    לא לפ”מ ולא תקציבי פרסום יעזרו פה, תרבות אחרת היא התשובה היחידה.

  5. @ בניברקי:

    לצערי, אני נאלצת להסכים עם בניברקי. אמנם אני תמיד חוזרת ומתפללת “אל תביאנו לידי נסיון”, אבל אני באמת לא מבינה איך אנשים כ”כ מזלזלים בחיי אדם בתרבות הנהיגה שלהם.

    ונכון, לא נעים לומר זאת, אך היה מצופה מהמגזר שדווקא הוא יקפיד יותר בעניין זה.

    עצוב, עצוב, עצוב.

  6. @ אביהו עצר:
    לפ”מ משלמת סכום זהום עבור עבודת התאמה למגזרים, שום 1% בודד מהעמלה לא עובר למי שמעוניין לעשות עבודה זו.

    ולכן מזמן כל המשרדים הרציניים שמכבדים את עצמם לא עושים עבודה ללפ”מ והם מסתפקים וחפיפניקיות ו”חאפרים”.

    העיקר לא לשלם ולהשאיר את כל העוגה לעצמם – מה התוצאה ממש לא מעניין אותם

  7. @ אורחת 2:

    לא מדוייק,
    אני מכיר אישית משרד מאוד רציני שעושה אדפטציות וכנראה שזה מאוד משתלם לו.

    אביהו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן