אנחנו קצת התבלבלנו מהפרסומת של אלטר מחשבים שהתפרסמה בסופ”ש האחרון, האם כשאנחנו שוכרים מחשב מחברת אלטר אנחנו נקראים שוכרים או משכירים? חבל, באמת חבל. אויש, איך נקרא לזה בעדינות… פאדיחה.
טוב נו, מה אני מתעסק בקטנות, זה יכול לקרות לכל משרד פרסום, קופירייטר, עיתון וכן, גם לנו זה יכול להתפקשש… [מקווים שלא]. אבל כשזה קורה לאחד המשרדים הקריאייטיבים יותר, קשה שלא להתאכזב.
נ.ב. בלי שום קשר לפרסומת האחרונה, כבר מזמן רציתי לפרגן לקמפיין של טריו ואלטר, הוא אמנם מהפחות מדוברים אבל בהחלט מהיותר מוצלחים שיש בגיזרה.
קרדיט לניק ‘כותב הגיגים’ מפורום פרסום ושיווק חרדים – תפוז
16 תגובות
מן הסתם (וכך הבנתי בפעם הראשונה) הכונה היא שאלתר משכירים מחשבים ב-50 ש”ח ליום.
תסתכל על האותיות הקטנות: “משכירים מחשב נייד אצל אלתר לכל תקופה שרוצים…”
באמת התפלאתי למה אתם לא מעלים את הפרסומת הזאת. האמת שלא שמתי לב לפאשלה, מעניין כמה אנשים שמו לב לזה?
שוכרים או משכירים? זה הבעיה?
מה עם חוסר קריאטיביות?
האם לכתוב במילים את הקלישאה כמעט הכי נפוצה בעולם (ועוד להסביר בקטן אח”כ כמו לילדים מפגרים) , נקרא במקומותינו קריאייטיב?
חוצניק, ראיתי ופרשתי כך: אצל אלתר משכירים מחשב נייד ….
אבל יש צדק שהקופי הוא בסגנון חסידי לשעבר וד”ל
עזבו אתכם..
טריו עושים לאלתר עבודה נהדרת.
המודעות שלהם בדרך כלל עם קריאייטיב מעולה,
וגם עכשיו,
ולמרות הקלישאה הנדושה,
ולמרות ההסבר המיותר,
ולמרות הפאשלה,
נו,
חייבים להודות.
זה עושה את העבודה.
כנראה שלא אני ולא אתה
צריכים לשכור או להשכיר
מחשב נייד ב-50 שקלים ליום
כי כמו פרייארים,
קנינו את הפרה!
(הסבר: קנינו מחשב)
(סיכום: אחרי הכל – אני אוהב את הקמפיין)
לקוחות שמאשרים קמפיין בינוני שכזה גורמים למשרד לא להתאמץ ולכל שוק הפרסום החרדי שלנו להראות ככה…
חוצניק, להגיד למרות שזה לא קריאייטיב ולמרות שזה פשלה ולמרות שזה קלישאה נדושה ולמרות שיש הסבר מיותר ולמרות שזה… ולמרות ולמרות ובכל זאת זה מעולה! – נשמע קצת מגונן מדי… (ולא חלילה שאנחנו חושדים בכשרים)
“חייבים להודות – זה עושה את העבודה”? למה החלטת? ראית סקרי מודעות? ראית נתוני מכירות? (מישהו בטריו לחש לך?) נו באמת. אנחנו כאן בוחנים קריאייטיב, ובמבחן הקטן הזה, זה חלש מאוד.
נכון, היה כאן קונספט טוב מתחת לאבק, אבל קברו אותו עם קריאייטיב גרוע.
תראי,
אני לא מתייחס ספציפית למודעה האחרונה.
דיברתי על הקמפיין בכללותו.
המודעות שלהם תמיד הרשימו אותי,
גם כשלא תמיד התחברתי אליהם.
הגריד הקבוע והגרסאות השונות של הויזואל
חיברו אותי למותג “אלתר”
ואם תשאלי אותי איפה לקנות מחשב נייד
אשלוף מהמותן “ספייס” או “אלתר”.
כי אני לא צכיר משהו אחר.
זול, אנ”ש, עם המלצות חמות.
אולי זה לא קשור לטריו.
אולי כן.
ולא! אין כל קשר ביני לבין אלתר.
וכ”ש טריו.
אוי..
משכירים / שוכרים זו אחת הטעויות הנפוצות יותר – וקרה לי כמה פעמים גם בהשכרת רכב (כי עוד לא קניתי ת’פרה) ששאלו אותי אם אני תמיד משכירה אצלם..
אני נתקלת ביותר ויותר גמ”חים להשכרת ניידים – זה מעט מתנגש, לא?!
האמת כשאני חושב על העניין כנראה מדובר בטעות מכווונת בכדי שהקוראים (במגזר מסויים) יבינו טוב יותר (-:
פאדיחה! פשוט פאדיחה!
לגבי הקריאייטיב הכללי, לדעתי גודלו של הקריאייטיב תלוי ברמת גודלו של המפרסם.
לא מדובר פה על אסם, כללית או סלקום.
כולהה ‘אלתר’, חברה להשכרת מחשבים ניידים.
לא צריך קריאייטיב ‘גדוללל’ לרמת מפרסם כזו!
יש טעויות שלא טועים
זו אחת מהן.
וכן, קופירייטר צריך לדעת עברית תקנית מהי, לפחות הוא (אם אף אחד בכל המשרד לא יודע לזהות טעות כזו לפני הורדה לדפוס המצב לא טוב..)
הא עוד משהו
לדעתי החלב שעל המסך מיותר בהחלט,
“לעולם לא יהיו הויז’ואל והכותרת שווים”
או במילים אחרות: כתבת חלב? הבנתי ! למה גם תמונה ?
קצת נסחפתם פה עם התגובות…
בסה”כ מדובר באחלה קמפיין לפי מה שעיני ראו [לא יודע איך המכירות בתכלס’] ולולא הפאדיחה הזאת, זה בכלל היה פוסט פירגון גדול, כולל כל הפרינטים הישנים שהצלחנו להשיג בדרך לא דרך 🙂
גיזמו
זה שמאכילים אותנו בכפית, זה לא אומר שאין פה רעיון ומסר. נכון אני מסכים איתך שזה לא צריך להיות, אבל לא דנים קמפיין ע”פ פרינט אחד [גרוע/בינוני/גדול] אלא לאורך תקופה ארוכה.
דינקיס, לא דנתי מה שאיני רואה וזוכר, אלא הפרסומת הזו, והיא מבושלת יותר מדי. זה הכל.
רעיון ומסר שמאכילים אותו בכפית זה שעמום ולא פרסום.ושעמום כידוע, מוכר הרבה פחות מפרסום. בשביל זה המציאו את הקריאייטיב.
אבל את זה למדו כבר באמריקה לפני חמישים שנה, בישראל לפני 20 שנה, ובמקומותינו… נו.. לצערי, עוד לומדים על גב הלקוחות.