הקדמה: טיפוגרפיה היא אמנות סידור הדף באמצעות אותיות ומספרים. מטרתה לסייע בהעברת המסר המודפס או המתפרסם באינטרנט – בצורה מיטבית. טיפוגרפיה טובה תמצא שילוב בין המראה הטקסטואלי של הדף לבין המרכיבים העיצוביים המופיעים בו – כגון תמונות ואובייקטים גרפיים אחרים. אחד מהיבטי הטיפוגרפיה הוא עיצוב גופנים וסמלים מסחריים ונחשב לתחום עיצוב טיפוגרפי בפני עצמו [מתוך ויקיפדיה].
לא כולם יודעים מה פירוש המילה טיפוגרפיה, אבל מסתבר שהמרכיב הזה עושה את ההבדל בין עיצוב יפה ומושקע לבין עיצוב שנוגע לך ישר בעין ובאונה הימנית במוח. אולי בהזדמנות נארגן כאן איזה פוסט אורח על שפה עיצובית. כרגע לא נותר לנו אלא להתענג על הפרסומת של חברת פנדה – עיצוב פונטים. מסתבר שעיצב אותה מעצב הפונטים אליהו פריד, שבשקט בשקט נכנס לשותפות ב ‘פרסום מרכז’ הירושלמי. אותי זה מאוד תפס ועם כזאת רמה של פרינט מחכה לנו עתיד מעוצב יותר בפרסום החרדי.
5 תגובות
אהבתי את השילוב של הכותרת עם שמות הפונטים. אהבתי את הפונטים. חבל שאני יכול להגיב רק בפונט ברירת-מחדל, הייתי מנסח תגובה בפונט “איזה יופי”.
אלי פריד למי שאינו מכיר הינו אמן בקנה מידה בינלאומי (ואני ממש לא מגזים..) בטיפוגרפיה ואמנות העיצוב הממוחשב.
עלה והצלח ידידי,
אדוור
אכן “זכיתי” לא רק להכיר את אלי אלא גם לתת לו טבק ביום כיפור,
ומה שיפה אצלו זה שילוב נדיר של כשרון לגרפיקה ואהבה לדבר,
אלי עושה רק מה שאוהב ואם לא אז הוא לא יעשה, וזה מה שיוצא.
הוא הסמל למה שאמרו החכמים “פונטים עושים באהבה או לא עושים בכלל”
(אלי אל תתרגש זה “מקצת”)
הבחור מוכשר אין ספק.שיהיה לו בהצלחה.
יצחקי, למה אתה חושב שהוא מוכשר??