ישנם הרבה טריקים לגלות אם חלוקת עוגת המדיה אכן אפקטיבית ללקוח. האם כדאי לפרסם ב’המבשר’ שנותן בראש, או אולי ‘המודיע’ צודקים ש’אין להם תחליף’. האם ‘משפחה’ הפונה לקהל יעד מבוגר, עדיף על ‘בקהילה’ המושך את נוער ‘עטערעס’.
על אחד הטריקים היותר וותיקים אנו למדים מקרוב בשבועות האחרונים, מתוך קמפיין המתנות של ‘טראקלין יאקאב חשמל’, כאשר כל עיתון מציע בנדיבות-לב יוצאת-דופן מתנה מיוחדת לקוראיו. הקוראים התמימים אולי חושבים על עוד הטבה של ‘המבשר’ המפלגתי תמורת הנאמנות, או של ‘בקהילה’ המשודרג לרגל מתיחת הפנים, אך מאחורי המילים מסתתר מהלך נכון ומדויק המודד את אפקטיביות הפרסום בשבילי המדיה השונים. מנהלי השיווק כבולים כמובן ומשתפים פעולה במיני-מחקר שיכול להתנקם בהם לאור התוצאות בשטח. נשמח להתעדכן בתוצאות האמת. וליתר דיוק, להיווכח כמה קוראי “פאשקוויל” חתכו את הקופון המצו”ב. (חזל”ש). מילה על הפרינט ה’מזעזע’, שימו לב, אין מצב שמוצרי החשמל יושבים בנוח. פרספקטיבה כושלת.
7 תגובות
טריק ישן וטוב, מופיע בספר של אוגילבי (שם,שם)
כולם יודעים שהמחקר לא עובד כיוון שכמה אנשים יחתכו מודעה לבוא איתה לחנות בשביל איזה מתנה מסכנה ??
אבל הפרסום המסיבי כן עובד אצל כולם נכנס לראש ומפמפם
צריך להביא את כל המסך או אפשר לנסר רק את המודעה???
מאידך, ככל שיבואו יותר קופונים מעיתון מסוים זה גם מוכיח על אינטלגנציה נמוכה שעדיין לא זיהתה את הטרקלין כמקום שאסור להתעסק איתו.
@ איציק וינברגר:
=)
עם המבשר נראה שהמהלך יצליח יותר, משתי סיבות: א. מנויי המבשר ברובם הם צעירים שחלקם הגדול מתגורר בדירות שכורות קטנות ועדיין לא רכשו לעצמם מוצרי חשמל. ב. לעיתון המבשר יש חיילים שישתדלו להתקשר לחברים ולבקש מהם לרכוש את מוצרי החשמל ביאקאב חשמל, על מנת להוכיח שהעיתון חזק.
ממממממ דדדדדהההההיייייים!!!!!!