מאת: שעיה איצקוביץ – מנכ”ל תוצאות אפקטיביות
•••
זכיתי להיות בחיי המקצועיים מנכ”ל משרד פרסום. פרסום דווקא ולא נדל”ן היי טק או שיווק.
חיי כמנכ”ל משרד פרסום צעיר, דינמי וקריאייטיבי נותנים לי הזדמנות לעמוד בסיטואציות מופרכות מטבע ההתחככות עם דרישות ממוקסמות, חומר אנושי שרוט במקצת ולחץ עבודה בלתי ניתן לוויסות.
איך נעשה את זה?
יום רביעי, ז’ בחשוון תשס”ט
12.10 בלילה.
הסלולארי מצלצל. על הקו משה מונטג ושמואל גרינברג בשיחת וועידה, הצמד מתנצלים על השעה אך לא על העיתוי. לפני 10 דקות התאריך התחלף, 5 ימים לבחירות המוניציפאליות. הצמד נואש: סקרים מצביעים על פחות מ-3 מנדטים בלבד ליהדות התורה בבית שמש.
2 לפנות בוקר.
החלה הפגישה בין צוות יהדות התורה בבית שמש וצוות תוצאות אפקטיביות, במקלט האטום אין כל נייר עמדה מקדים ואין נייר חדש לכתוב עליו את האסטרטגיה הפרסומית.
הדרישה הייתה להרים קמפיין אגרסיבי ומיידי.
כדי להציף את התאים האפורים בכמה שיותר מידע ותחושות חילקנו תפקידים ופתחנו בוויכוח עמוס אמוציות. בחרנו לשאול את המועמדים המותשים את הקושיות המקוממות ביותר, ערערנו על כל הישג בקדנציה החולפת והבענו עמדה קשיחה ובלתי ניתנת לשכנוע.
5 לפנות בוקר.
אנו יוצאים מהמקלט אדומים, מיוזעים ומלאי אדרנלין. מתפלאים שלא זכינו במכתב פיטורין בו במקום….
11 בבוקר.
שיחה נכנסת מאת בצלאל קאהן: “המייל שלי עם איזה ווירוס מוזר, התיבה עמוסה בעשרות מיילים שהתקבלו בהפרשי שניות ללא הפסקה, בא תרשום מייל חילופי לשליחת החומרים כשיהיו מוכנים”
הצעתי לבצלאל לפתוח את ה”ספאמים” הלא מזוהים ולגלות בהם עיתון בחירות, סטיקרים, פשקווילים, מודעות רחוב, סלוגנים, מדבקות ומסמכי עמדה.
י”ג חשוון תשס”ט.
יהדות התורה בבית שמש זוכה ב-5 מנדטים. אלא מה?
איך עשינו את זה?
טעמן, יבואנית המזון החרדית יוצאת בקמפיין מקיף. מזכירת “העיתון שלנו” (שם בדוי) על הקו מבקשת לשלוח בדחיפות את מודעת הדאבל, העיתון עוד 10 דקות יורד לדפוס.
תוך דקה שלחו ה”חברה ליצים” מהסטודיו מייל המכיל מודעת דאבל, בה נראה אדם שכרסו תופסת את כל רוחב עמודי האמצע, ואותיות אדומות זועקות: בשביל מה דיאטה? תאכל טעמן, כי זה טעים.
לא עוברת דקה ומנהל תיקי הלקוחות על הקו. ברקע צעקות, לחץ, ולוח הזמנים דוחק. הוא אדיב למדי ומתעניין בקמפיין החדש של טעמן.
מנהל הקריאייטיב מסביר לו לאט, בכובד ראש ובמילים מהוקצעות את המטרה העיקרית של הקמפיין: מכירה מכירה ומכירה. מנהל תיקי הלקוחות מהנהן, סוגר את השיחה בנימוס אך לא חולפת דקה והוא מתקשר שוב: “שלחתם את המודעה לעיתונים נוספים? הם אישרו אותה? הלקוח אוהב? המבקרים? הצבעים? הצורות? המיקום? העיתוי?” על כל שאלה הוא מקבל תשובה רגועה והגיונית. האיש אינו יודע את נפשו אם הוא מפרסם את המודעה הזו, בשבוע שלאחריו הוא יישאר בלי מפרסמים…
רק לאחר ששמענו את ההוראה להוריד את העיתון לדפוס שלחנו את מודעת ה”פאשן”, הנקייה
וה-א-מ-י-ת-י-ת. אלא מה?
איך עושים את זה?
פרסום עושים עם המון יצירתיות גיבוש ועבודה.
המתכון סודי ועובר מדור לדור רק במשפחות הכי טובות, להלן סודות מקצוע:
מידי יום חמישי, הסלולארים כולם עוברים לשקט, המיילים נאגרים בתיבת הודעות נכנסות וכל צוות המשרד מתיישב בחדר הישיבות לסיכומו של שבוע.
מן הסתם נאלץ לתרץ את ההיעדרות הזמנית ללקוחות הלחוצים ולעובדי המדיות השונות אז תירוצים יש לנו למכביר.
יום הולדת לארט דירקטור, צירוף לקוח חדש למשפחת תוצאות אפקטיביות או סיומו של קמפיין אפקטיבי במיוחד.
והתפריט? שבוע אחד טשולנט, קיגל וחמוצים ובזה שלאחריו סלטי בריאות ומיץ סחוט.
כי אצלינו במשרד המוטו של “להיות או לא להיות” תורגם ל “ליהנות או לא ליהנות”. אלא מה?
7 תגובות
מי היה הדוגמן של הכרס?
והאם יש לזה קשר לארוחות השחיתות שלכם בחדר הישיבות? 🙂
נתי, ברחמים…
פוסט נחמד, ‘אלא מה?’..
נו… כמעט כמו לעבוד בשלמור…
אבל טוב שכתבת. כך נוכל ללמוד ממידת הצניעות.
שבת שלום!
שעיה איצקוביץ העביר היטב את האווירה במשרד הפרסום,
מעניין? בכל המשרדים האווירה דומה?
זה הם שמחפשים תקציבאי?
מישהו יכול לשלוח עלי המלצה???
פוסט יחצני ועדיין על גבול הטעם הטוב. אהבתי. שלחתי במייל לכמה חברים (עם קישור לבלוג כמובן)… מי כותב שבוע הבא? משבוע לשבוע זה הופך ליותר מסקרן…
כאחד שמכיר את עולם הפרסום זה מקצוע די ***** לא להאמין איך מכלים את רוב היום בדיבורי סרק וישיבות מאוד רציניות עם שמות מפוצצים בקיצור מי שרוצה הרבה זוהר בלי כסף שימשיך לשלוח קו”ח למשרדי הפרסום זה המקצוע היחיד שנותן הרבה כבוד ומעט כסף אז מר איצקביץ תמשיך לעבוד חזק כי 2009 הולכת להיות שנה איומה אז בהצלחה כי הבנות! ! ! צריכות להתפרנס