דמיון בין מודעות, קריאייטיב דומה, הוא דבר לא נדיר בתעשיית הפרסום. אך לעתים הסמיכות בין ההופעה של המודעות הדומות, ו”הדימיון המצמרר”, לא משאיר מקום לספק.
לאחרונה הופיעה במקומונים שונים מודעה של שרי גרוס על אימונים למחזמר. תחת הכותרת “במה אחת מעל כולם”, מופיע פודיום, ובמרכזו מדליית ניצחון מוזהבת.
אם גם לכם המדליה המוזהבת והפודיום במרכז המודעה, נראים מוכרים באופן חשוד למדי, אתם לא טועים. חיפוש קל בעיתונות בחודשים האחרונים והגענו לקמפיין פרסומי של תכנית פיתוחים. התכנית מציעה שיטת לימודים אינטנסיבית שמיועדת לגברים חרדים מצטיינים שרוצים להשתלב במשרות הכי טובות בעולם ההייטק.
ואכן, גם במודעה של תכנית פיתוחים, מעל לכותרת “המקום הראשון בהייטק”, מופיעה אותה מדליה מוזהבת. מהמודעה של פיתוחים ניתן להבין כי המאפיינים של ההצטיינות, החתירה למקום ראשון בהייטק, האינטנסיביות, הם הבסיס לקריאייטיב של פודיום שלקוח מעולם תחרויות הספורט והמדליה המוזהבת.
קמפיין פיתוחים הסתיים בחודש שעבר, והמודעה של שרי גרוס מאמנת לריקודי מחזמר לפני כשבועיים. המדליה אומנם לקוחה משאטרסטוק ולא מדובר בתמונה ייחודית, אך הסמיכות של המודעות לא מותירה לנו אפשרות אלא לתהות האם “מוחות גדולים חושבים אותו דבר” או שמדובר במקרה קלאסי של איש קריאייטיב עצל שהעדיף להעתיק? שפטו בעצמכם.
2 תגובות
כך זה שעושים קמפיין אצל חובבנים.
לצערנו היום כל פישר עם מקלדת מקים משרד פרסום . לכן כך נראה הענף היום.
ילדי כאפות. אם זה מה שנשאר לכם לכתוב.
העתק? הדבק?
כאילו במקור יש פה קריאייטיב.
יש פה בסך הכל שימוש במוצר קלאסי שמסמל נצחון. מקום ראשון.
זה בערך כמו שתגידו שאם כתבתי 1 בגדול. כדי לבטא את המקום הראשון.
אז זה להעתיק.
שתי המודעות אינם קריאייטיביות. כך שלהגיד שאחד העתיק את ה’לא קריאייטיב מהשני”… נו נו.