דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
WebDuck
בניית אתרים
מרכז העניינים
חינמון ארצי
מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
אחד האתגרים הניצב לפתחה של העיתונות החרדית, ובפרט ביטאוני המפלגות, הוא כיצד להתייחס לאירועים בעייתיים. מקרה כזה מתרחש כעת, לקראת אירוע האירוויזיון. אז איך מסתדרים?
eurovision
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אחד האתגרים הניצב לפתחה של העיתונות החרדית, ובפרט ביטאוני המפלגות, הוא כיצד להתייחס לאירועים בעייתיים. מצד אחד צריך להביע את המחאה, אך מצד שני הם אינם מעוניינים להשתמש ב’שם המפורש’ של האירוע הבעייתי ולחשוף אליו את הילדים. הפתרונות לכך הולידו שלל משחקי מילים והגדרות לאורך השנים, פרי מוחם היצירתי של העורכים והוועדות הרוחניות בעיתונים השונים.

מקרה כזה מתרחש כעת, לקראת אירוע האירוויזיון שצפוי להתקיים בקרוב וגורם לגל חילולי שבת הגוררים מחאות מצד חברי הכנסת החרדים. גם האירוע הזה הוליד במערכות הביטאונים את השאלה כיצד לכנות את האירוע וכרגיל נמצאו הפתרונות, הרומזים – מי יותר ומי פחות – אל האירוע המדובר.

ה”מסתיר” ביותר הוא ‘הדרך’, ביטאונה של ש”ס, שבידיעה על המחאה בעקבות חילולי השבת השתמש בכינוי “אירוע גדול” ותו לא.

בביטאונים האחרים השתמשו כמעט באותם כינויים, שהתייחסו יותר במפורש לאופיו של האירוע, אך גם שם חלו שינויים. כך למשל ב’המבשר’ כונה האירוע ביום רביעי ‘אירוע בינלאומי גדול’. לעומת זאת ב’המודיע’ – הידוע בדרך כלל כמחמיר מאוד ומסרב אפילו לרמזים קלים במודעות פרסום – השתמשו בניסוח ‘אירוע הזמר הבינלאומי’.

ביום שישי כבר יישרו קו כל ביטאוני ‘יהדות התורה’ לפלגיה – יתד נאמן, המודיע והמבשר – ופרסמו כמקובל פעמים רבות במקרים כאלה, ידיעה אחידה בנושא. הם נצמדו לניסוח של המודיע ‘אירוע זמר בינלאומי’.

בביטאון הפלג הירושלמי ‘הפלס’, כמובן ניצלו את ההזדמנות כדי לתקוף שוב את הנציגים החרדים וכינו זאת ‘תחרות בינלאומית’, אלא שהם גם הוסיפו ועדכנו את הקוראים כי באותה ‘תחרות בינלאומית’ צפויים ‘מופעי שחץ’.

 

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

דילוג לתוכן