מרכז העניינים
חינמון ארצי
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
WebDuck
בניית אתרים
מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
אחרי שקראה את הכתבה בדה מרקר לאה פריד התעצבנה והחליטה להגיב: “אולי תתנו לנו לעבוד?”. צפו בתגובה המלאה
לאה פריד
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אתמול מצאתי את עצמי קוראת כתבה מעצבנת בדה מרקר העוסקת בהדרה פנים חרדית ומצטטת באריכות טענות ומענות של המרכז הרפורמי ובאי כוחם. כן, שוב. נושא כזה שיכול להציק רק למגזר הכותבים והקוראים בו, כי אם ניקח את מושאי הכתבה, הלא הם חרדים וחרדיות המעוניינים להשתתף בסדנאות דיגיטל שפייסבוק מציעה, לא רק שלא אכפת להם, אלא שזו העדפתם הראשונה.

נכון, צריך להיות חרדי כדי להבין את זה טוב, וגם אלף שנים לא יספיקו כדי להסביר את ההגיון התרבותי העומד מאחורי ההפרדה המגדרית הזו. אילו הייתי חילונית, כנראה שגם לי זה היה עושה דלקת עיניים. אבל אני לא, וגם לא כל מי שהשתתף בסדנה. אז מה לכם, המרכז הרפורמי, להתערב ולנבור בתוך מגזר שחי עם עצמו בשלום ובוחר לקיים סדנאות בתוך הגבולות שלו בהתאם להשקפת עולמו?

לא, זה לא שהכל ורוד פה. ברור שלא חסרות לנו בעיות וכן, גם בנושא ההדתה. אם זה אוטובוסים בהפרדה, חנויות עם שעות קניה נפרדות, רחובות בשכונות סגורות השומרות על מדרכה לכל מגדר. אבל זה? כנס דיגיטל בפייסבוק לחבר’ה חרדים, במרכז המוכרז כחרדי, ועובד באופן רשמי עם המגזר החרדי בלבד? זה מה שהורס לכם את היום?

אולי כדאי לכם, המרכז הרפורמי ועיתון דה מרקר, להתעסק בדברים אחרים. אתם נכנסים לשטח פרטי, ובשטח הפרטי הזה, במקרה הזה, הדרישה להפרדה מגיעה מציבור המתעניינים עצמו. בחור חסידי לא ישב עם נשים בסדנה כמו שאשה חסידית לא תעשה כן עם גברים נוספים בחדר. כי אם כבר הדרה – אז זו הדרה לשני הכיוונים בהתאמה.

מתחם אמפרסנד – חלל עבודה המיועד לציבור החרדי, מיועד – כמה מפתיע, להיות חלל עבודה לציבור החרדי, כאשר באופן מפתיע 2, הוא מאפשר עבודה בתנאים התואמים את התרבות החרדית.

הטענה לכפייה הזויה מהשורש, מכיוון שאם היתה אחת כזו, כנראה שההפרדה לא הייתה יוצאת לפועל. אני מניחה, ומציעה לכם להניח זאת יחד איתי, שפייסבוק מעוניינת לתת שירות ללקוחותיה, ואם למארגנים היה ספק כלשהו שההפרדה תוביל לירידה במספר המשתתפים, כנראה שהייתה מבטלת את ההפרדה.

אז הלכנו ללמוד באקדמיה, השקענו הרבה יותר מכל סטודנט אחר שלמד ליב”ה או עשה בגרות מלאה – וצלחנו! בחרנו סביבת עבודה שתתאים לנו כדי לשמר את התרבות הנחוצה לנו, כל זאת תוך כדי השתלבות עסקית וכלכלית ישראלית אותה דרשתם מאיתנו ובצדק. הובלנו מהלכים עסקיים חובקי עולם, כאשר הרבה מאד מכל זה נעשה ממש פה, במתחם אמפרסנד בבני ברק.

וְכָל זֶה אֵינֶנּוּ שֹׁוֶה לִכם בְּכָל עֵת אֲשֶׁר אֲתם רֹאֶים אֶת מָרְדֳּכַי הַיְּהוּדִי יוֹשֵׁב עם חבריו ולומד קצת פייסבוק ואת אסתר המלכה עם חברותיה מתכננות את הסלפיבוק הבא.

אז אולי תעזבו אותנו קצת בשקט ותתנו לנו לעבוד?

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

דילוג לתוכן