גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
WebDuck
בניית אתרים
מרכז העניינים
חינמון ארצי
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
איך נטוורקינג מסייע להגדלת שיעור התעסוקה בציבור החרדי? מהם האבחונים התעסוקתיים ש’מיזם למעשה’ מציע ומה מתכננים במיזם לקראת החורף?
WhatsApp Image 2022-10-06 at 10.00.55
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

הידעתם כי למעלה מ-70% מהמשרות בישראל מאוישות בשיטת חבר מביא חבר? או אם תרצו: נטוורקינג – רשת חברתית לעבודה.

זו אינה הפעם הראשונה בה לוקח הציבור החרדי את שיטותיו מקדמת דנא, כמה צעדים קדימה. אומנם שיטה שיווקית זו של המלצות בין חברים רווחת ברוב מדינות העולם, אך במקרה זה, כמו במקרים רבים אחרים, מסתבר כי השמרנות המגזרית היא זו שעובדת הכי טוב.

במרכזי מפת”ח החליטו להפוך את השיטה ליעילה יותר בכך שיצרו קשרי חברות עם כל באי ומשתתפי התוכניות, מה שהוביל ליצירת שיתופי פעולה יעילים והשמות בטוחות.

כך לדוגמה יוסי, משתתף שהגיע מכפר חב”ד במטרה לקבל שוברי לימוד להנהלת-חשבונות וחשבות שכר, נשלח ללימודים שבעקבותם התקדם במקום עבודתו כמנהל משרד ואסטרטג בבית חב”ד בראש העין. ככל שעבר הזמן וככל שהפעילות במקום התרחבה, הוא נדרש למנהל פעילות נוסף. בשלב הזה פנה יוסי למרכז מפת”ח – מרכז פיתוח תעסוקת חרדים בעיר אלעד ואלה פרסמו את המשרה.

במקביל לכך, אל אותו מרכז פנה אהרון, משתתף נוסף שביקש ללמוד כיצד לערוך קורות חיים. לאחר שאלה האחרונים נערכו במיומנות ובזריזות בעזרת אנשי המקצוע הממוקמים במרכז, הגיעה ההצעה של יוסי, האסטרטג ומנהל המשרד מכפר חב”ד. בחסדי שמיים הצעה זו נמצאה כמתאימה באופן המדויק ביותר עבור אהרון. תוך מספר ימים החל אהרון בתהליך קליטת העבודה בכפר חב”ד וכיום הוא מנהל את פעילות המקום.

“כך נראה נטוורקינג מקצועי”, אומר שלום בוקובזה, מנכ”ל מיזם למעשה, המפעילה את מרכזי מפת”ח במרכז הארץ ובדרומה. הוא מוסיף כי כל משתתף שפונה למרכזי מפת”ח הופך באופן אוטומטי להיות חלק נוסף ברשת החברתית האנושית של המגזר.

הרשת החברתית החרדית 1

אז כמה משתתפים כבר קיימים ברשת החברתית הזו?

“השנה הצטרפו 6,846 חברים חדשים, כאשר למעלה מ-50% מתוכם השתתפו בפעילויות משמעותיות שונות. הפעילויות התקיימו כחלק ממסגרות של 278 קורסים וסדנאות המכוונות באופן ישיר להשמות מידיות אשר הניבו בשנה האחרונה לא פחות מ-2,600 השמות”, אומר בוקובזה.

ומה עם אלו שנדרשים לתהליך יותר משמעותי?

“עבורם אנחנו מפעילים את האופציה של אבחונים תעסוקתיים”, עונה בוקובזה. לדבריו, אבחונים אלה כוללים מבחן ממוחשב הממפה כישורים ויכולות. לאחר המבחן המשתתף מקבל שעה של פגישה מקצועית עם יועץ תעסוקתי מומחה לניתוח תוצאות המבחן. “בתהליכים האלו השתתפו בשנה האחרונה קרוב ל-1,000 אנשים, כאשר מתוכם נמצאו 253 משתתפים הזכאים לשוברים להכשרה מקצועית מסובסדת על ידי מפת”ח. זו הגאווה שלנו”.

ומה התוכנית לקראת השנה החדשה?

“בראש ובראשונה אנחנו מתכוונים להגדיל את הפעילות בתוך המרכזים. זיהינו את היתרון בכך שאנשים פוגשים חברים חדשים, או אם תרצו – את החיבורים העסקיים הפוטנציאליים שלהם. זה מרתק לראות איך משתתפי סדנאות חדשים שמגיעים, מגלים שבעצם אף אחד לא נולד עם קו”ח מושלמים. כולם באותה הסירה. אח לצרה זה לאו דווקא ביטוי שלילי. זה מחבר ויוצר שיתופי פעולה נפלאים”.

הדבר הנוסף עליו מתכוונים לשים דגש בשנה הבעל”ט במפת”ח הוא לימודי האנגלית.

כידוע, חוסר הידע בשפה הוא אחד החסמים הגדולים להשתלבות בעולם התעסוקה הגבוה. במקצועות ההיי טק זו בעיה ידועה, אך לא רק. “אנחנו רואים את החסך הזה משפיע גם בתפקידי ניהול בתחום הפיננסי, בשיווק, בלוגיסטיקה ובמקצועות נוספים”, אומר בוקובזה. “סטודנטים להנדסאות שעברו קורס אנגלית לפני תחילת הלימודים, הם בעלי סיכויי הצלחה גבוהים בפער ובסיכון נמוך לנשירה מהלימודים”.

במפת”ח מתכוונים להניף את הדגל מיד אחרי החגים ולצאת במיזם קצר טווח של קורסי אנגלית בכל הרמות. הקורסים מותאמים לגברים ונשים ומועברים על ידי אנשי מקצוע מומחים. “מהקורס הבסיסי אפשר לצאת עם רמת אנגלית כזו שתוכל לקדם את המשתתפים צעד נוסף והכרחי מאד לקראת שילובם בשוק העבודה. זה מה שאנחנו עושים כאן. מאפשרים לקדם אנשים אל עבר רווחה כלכלית במינימום זמן ובמקסימום הצלחה”.

מעוניינים להירשם לקורסי האנגלית שלנו? השאירו פרטים ונחזור אליכם אי”ה מיד לאחר החג.

להשארת פרטים לחצו כאן

 

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

דילוג לתוכן