מהדורה מ’ של ליל שישי בשטיבל יוצאת לדרך, מרוגשים מתמיד. תקופה לא קלה עוברת על משרדי הפרסום במגזר ויש שיגידו תקופה פורחת. משרדים חדשים צצים בכל פינה, תקציבים זזים ממשרד למשרד, הצעירים מנסים לבעוט והוותיקים משתדלים לשרוד. אנחנו ננסה לעשות קצת סדר בדברים ולאמת את השמועות בענף הפרסום החרדי, לא לפני שנתחיל עם עדכונים חמים מהרשת.
המלצת קריאה: כוס זכוכית מלאה בחצי בירה לבנה, חצי ספרייט. א’ מחי’ה!
עדכונים מהרשת
פאשקעוויל נגד אקספלורר: כבר הרבה זמן אנחנו חושבים לפרסם פוסט נזעם אודות גולשינו ה”מתקדמים”. אם בדור האינטרנט והקידמה אנשים ממשיכים לגלוש בדפדפנים מיושנים ללא שום תקן וחווית גלישה, בשביל מה צריך לעדכן בבלוג בנושאי טכנולוגיה וחידושים?
בימים אלו העלתה חברת מיקרוסופט אתר המסביר לגולשים מדוע כדאי לשדרג לדפדפן מתקדם יותר מאקספלורר 6. מבדיקה שערכנו באנליטיקס של פאשקעוויל, עולה כי 5% מהגולשים קורא שורות אלו באמצעות דפדפן המתקרא אקספלורר 6, או בלע”ז IE6, ו-12% נוספים עושים שימוש באקספלורר 7, גם הוא אינו ידידותי כלל ועיקר, במיוחד עבור מפתחי האתרים שבינינו. אז אם אתם עדיין גולשים מדפדפנים מיושנים, תנו לנו לגלות לכם סוד קטן: שדרגו לפיירפוקס או לכרום ותרוויחו גלישה מהירה וקלילה. מה שבטוח, אתם רק תודו לנו.
לייק בשקל: אתר חדש מתיימר לספק שירות חדש, הוספת מעריצים לדפי פייסבוק. אם תיכנסו לאתר שלהם תוכלו להתרשם ממידת האמינות של החברה ולרכוש כמויות “לייקים אמיתיים לחלוטין”, על בסיס ממוצע של לייק = 1 ש”ח.
אפקט בית שמש: ארגון הידברות עורך תחרות רשת לסלוגן חדש שילווה את פעילות הארגון והערוץ. אם יש לכם רעיון לסלוגן קצר (עד חמש מילים) קליט ומפתיע, אנא מלאו את פרטיכם בעמוד זה. הזוכה המאושר יקבל – לא פחות ולא יותר – שלושה מספריו של הרב זמיר כהן (!). אם זה לא היה עצוב, היינו עושים עכשיו חחח. אבל המטרה חשובה, לכן נימנע מהבעת רגשות.
עדכונים מהשטיבל
נשמע מצוין: פרסום בראשית בבעלות מוטי קוטיינר קיבל השבוע את תקציב הפרסום של פרטנר. זאת, בעקבות כניסתו של סמנכ”ל השיווק החדש בחברה, יעקב קדמי, שחולל מהפכה במערך הפרסום של החברה. מאז כניסתו לתפקיד, קדמי נפרד ממשרדי הפרסום שלמור-אבנון-עמיחי וראובני-פרידן, שליוו את פרטנר ב-12 השנים האחרונות.
התקציב החרדי טופל בעשור האחרון במימד. לפני כחודשיים, ביום בהיר אחד, קדמי הודיע שהוא יוצא לפרזנטציות. שלושה משרדים התמודדו במכרז הקצר, והשבוע, כאמור, הודיעו על העברת התקציב למשרדו של קוטיינר.
מוטי, ברכות.
“תודה רבה”.
קמפיין חדש בפתח?
“אכן, אנו נערכים לזה עכשיו”.
הגיע הזמן להרחיב את הצוות, לא?
“תכתוב שאנחנו מחפשים תקציבאית פרסום ותקציבאית יחסי ציבור עם ניסיון. שישלחו קורות חיים”.
נכתוב, נכתוב.
שיחת חוץ: ומה יעלה בגורלו של אקספון 018 שנוהל עד עתה בבראשית, האם הלקוח יעזוב את המשרד? שאלנו את מנהל השיווק הנמרץ, חנוך רפפורט, האם יש ניגוד אינטרסים.
“לא נוכל להמשיך בבראשית. ברוח טובה ובהבנה, סיימנו את ההתקשרות בינינו”.
מה יהיה?
“אנחנו מכינים כעת אסטרטגיה חדשה לכניסה למגזר הכללי, יחד עם משרד הפרסום הכללי פוקס-גורן-גלעדי. אחרי שנסיים את המיתוג החדש ונסגור על אסטרטגיה שיווקית, נחליט מה נעשה במגזר החרדי”.
שיתחילו להתכונן? יהיה מכרז?
“לא. לא נערוך מכרז. יש לנו שניים-שלושה משרדים על הכוונת. נודיע להם על ההחלטה שלנו, ברגע שהיא תתקבל”.
אז לא יהיה מכרז.
בונים עליכם: לפני שבוע פרסמנו כי חברת הבנייה חיש נופי ישראל עזבו את תוצאות אפקטיביות ויצאו לסבב פגישות במשרדים אחרים. בניגוד למה שפורסם, ככל הידוע לנו, חנוך קס טרם החליט מה יעלה בגורלו של התקציב. אולי הוא החליט, בעצם, ולא הודיע למשרד הזוכה.
פידבק חרדי: אחרי המתנה מורטת עצבים בת שבוע ימים, הותר לפרסום כי בינה פלדשטיין משלבת כוחות עם נחום בנדיקט, יחד הם מקימים משרד פרסום חדש – פידבק שמו. לדבריהם, המשרד יתפאר במחלקות ייחודיות שאין למצוא במשרדי פרסום אחרים.
מי אתה, נחום בנדיקט? בנדיקט החל את דרכו המקצועית כפרילנס במגזרים, משם עבר לטריו ומשם קפץ לעמותת מאיר פנים. בשנים האחרונות, הוא משמש כיועץ אישי ואסטרטג של שרים, חברי כנסת, אנשי עסקים ובעלי הון בארץ ובחו”ל, מנהלי ארגונים ומוסדות.
מי את, בינה פלדשטיין? פלדשטיין שימשה כמנהלת מערך יחסי הציבור וקשרי החוץ בעיריית בני ברק וכמנהלת הפרויקטים ויחסי הציבור בעמותת עזר מציון, לצד ייעוץ אסטרטגי לחברות מובילות במשק הישראלי. בשנה האחרונה, היא נכנסה לטריו בתפקיד מנכ”ל המחלקה החרדית במקומו של מוטי קוטיינר. חודשים ספורים לאחר כניסתה, המשרד נמכר ליגאל רווח.
ולירושלים עירך: בשקט-בשקט, בלי ששמתם לב, אפיקים זכה במכרז עיריית ירושלים והוא מטפל בתקציב זה מספר חודשים. התחקיר בערוץ 10 הצליח לשנות את ההחלטה הקודמת, לפיה גל-אורן יטפלו בתקציב הפרסום.
תקציב חדש למילר פוינט: מכון לב העביר את הפעילות הפרסומית מפרסום חן לידיהם האמונות של אנשי מילר פוינט. מזל טוב.
הנה באה הרכבת: דיווחנו על כך שהאחים ביכלר בונים על התקציב של הרכבת הקלה. השבוע התבשרנו כי הפור נפל ובולטון פוטנציאל הצטייד בתיק חדש. ברכות.
פעם שלישית גלידה: סיפרנו כבר על החלפת התקציבים בענף הגלידות. גלידות שטראוס עבר למימד ונסטלה לבולטון פוטנציאל. יהיה מעניין לראות אם בולטון יצליחו להרים קמפיין בפריסה כמו זו של מימד. בנוסף, התבשרנו כי למרות הדיווחים על שלג אופציונאלי בירושלים, החברים מבולטון כבר תכננו את ההפצה הקרובה לעיתונאים, בקרוב ממש. עיתונאים, היכונו.
חדשות לבקרים: הולכות ומתרבות השמועות סביב הפקתו של עיתון חרדי יומי במהדורה דיגיטאלית. השמועות מספרות כי מאחורי היוזמה עומדים מספר אנשי תקשורת חרדיים. נמשיך לעקוב ולעדכן אתכם.
פינה חדשה בליל שישי: ראיון שבועי אנונימי
“לקוחות רוצים לעזוב את המשרדים הותיקים”. כך אומר מנהל משרד ותיק, שהתבקש להישאר בעילום שם לצורך השקת הפינה החדשה.
“המשרדים החדשים, יצליחו. אתה תראה השנה מעבר של לקוחות גדולים למשרדים חדשים”.
כל המשרדים החדשים יצליחו?
“במידה והמשרד החדש יצליח להציג יכולות, כמובן. מי שיוכיח, יזכה בהרבה מאוד אהדה ופופולאריות. דוגמה מצוינת הוא משרדו החדש של מוטי קוטיינר, שהצליח לגייס לקוחות משמעותיים בתקופה כל כך קצרה”.
המשרדים הוותיקים לא יעילים?
“חלילה. הוותיקים עושים עבודה נהדרת, אבל הנטישה לטובת החדשים נובעת מכך שהלקוחות רוצים רענון, להחליף אווירה, לראות דברים חדשים”.
מסקנה: זה הזמן לפתוח משרדים חדשים, חבר’ה. תתחילו לעבוד.
מנהלת קריאייטיב חדשה באגס: פנינה ויינרב (יורו ישראל, דמיון, טריו) החלה לעבוד באגס כמנהלת קריאייטיב. מפרסום אגס נמסר כי יש עוד כסאות שעומדים להיתפס בקרוב ממש.
עוד אגס: ארגון מחזיקי תורה, יצא מיד לאחר חג הפסח בקמפיין מתחרה להידברות, בהיקף של כמיליון וחצי ש”ח – בעיתונות, ברדיו, במודעות רחוב ובדיוור ישיר. זאת, לאחר מהלך מיתוגי ארוך טווח שנערך באגס.
מאגס למנטה: משרדי מנטה המאוחדים מתחדשים בימים אלו בתקציב מעניין של רשת חנויות השעונים ‘דיימונד טיים’, שטופל בעבר ב’אגס’ ו’אפיקים’. ברכות.
מסיבות השקות ופפראצ’י
במסיבת עיתונאים שנערכה השבוע במשרדי ‘שטראוס’, הושק מועדון הצרכנים הראשון לילדים בציבור החרדי. דפקו נוכחות: יו”ר שטראוס עפרה שטראוס, ציון בלס, יעקב ביבלה, גב’ שלי שליט, העסקן מרדכי בלוי ונציגי המדיה. בועז לב ארי היה שם ותיעד בגדול:
‘טמבור’ השיקה בשבוע שעבר את ‘עונת הצבע 2011’ במגוון מוצרים חדשים. בועז לב ארי היה גם שם ותיעד:
מזלטובים:
ליוסי אייזנטל ולעוזר דרוק ליום הולדתם, עד 120.
גוט שאבע’ס
12 תגובות
אשמח אם תציינו שמות מתחת לתמונות. אני ועוד רבים לא מכירים את רובם של הנפשות הפועלות.
פוסט מושקע ומעניין
תודה
@ אורח:
למה אתה חושב שמעניין פה מישהו השמות של המיני סלבס?!
~ בעעע ~
אנחנו רכשנו כמה וכמה עמו’ פרסום בעיתון החדש. הבנתי שתוך שבועיים-שלושה הוא כבר באוויר.
מזכירה בגל אורן כתב:
את בטוחה שהוא גם יופץ?
מזכירה בגל אורן… את רוכשת עמודי פרסום בעיתון אלקטרוני חדש?
אצלנו המזכירות רק גולשות בפאשקעוויל, מנתבות שיחות נכנסות וקובעות פגישות עם הבוסים.
חיים יפים יש לנו כאן, כנראה…
מחכים כבר לראות את “פידבק”
הם יפציצו בגדול!!!!!!
הצלחות לך בינה פלדשטיין…..
השבוע שיחקתם אותה במהדורה מעולה!
אהבתי את הראיון האנונימי. מעניין מי אמר את הדברים
ואני תוהה מה מחפשים אנשי המבשר המחוייכים בטקס של ספרי אור החיים?
הרי ‘המבשר’ ו’ספרי אוה”ח’ זה לא משהו שמסתדר ביחד מטעמים אידיאולוגיים.
למי הפתרונים?
יש לי רעיון בשביל קוטיינר, גם תקציבאית וגם תקציבאי יחסי ציבור – חוצניק ודינקיס…
שלושה אייטמים בליל שישי אחד כולל רעיון אנונימי עם מוטי…
מי זה מחזיקי תורה שיוצא בהגרלה