איך זה שהנושא הכי בוער בעולם הצרכנות, שמציף את אתרי החדשות והכלכלה כולם, לא הגיע לפאשקעוויל, שאל אותי מישהו. וטוב ששואלים. יש עדיין גולשים מודאגים.
אז הנה אנחנו כאן: אחרי שיוזם החרם איציק ארלוב (חרדי, כן. חרדי מבני ברק), העניק בצהריים את הראיון הראשון שלו לקו החשיפות, ואחרי שאין כמעט מי שלא כתב על זה, אנחנו מגישים בפניכם מעט מן החומרים שהגיעו לתיבת המייל שלנו. אם שכחנו משהו, אתם מוזמנים בתגובות.
• • •
פוסט אורח מאת: אבי גרינצייג, ‘בחדרי חרדים’
ראשית, די מפתיע לגלות, שמה שלא יעשו מאות קמפיינים מתוזמנים ואגרסיביים, הצליח לעשות דף פשוט בפייסבוק עם גרפיקה בסיסית של ילד בן 8. נכון לשעת כתיבת שורות אלו, 56.575 אנשים טרחו להזדהות פיזית עם החרם והצטרפו למאבק – לא קונים במשך חודש!
להלן קצת נתונים: בתוך יממה אחת, מאז עלה המאבק לכותרות, עלו באתרי החדשות המובילים – ynet, nrg, מאקו, נענע10, וואלה, גלובס, דה מרקר, כלכליסט, בחדרי חרדים ועוד – למעלה מ-70 כתבות בנושא, ועוד היד נטויה. ב-ynet עלו 12 כתבות בנושא.
חברי הכנסת או יועציהם, שקרוב לודאי אינם טיפשים גמורים, כבר הבינו את הנתון הבסיסי – מספר המצטרפים לדף בפייסבוק ‘שווה’ בקלפי קרוב ל-2 מנדטים.
וזה לא הכול.
צמד המילים “מלחמת הקוטג'”, שקרוב לודאי לא הופיע ביותר מדי מקומות עד היום, מפיק בגוגל כ-226 אלף תוצאות (!). גם חיפוש כמו “חרם הקוטג'” מניב 10,700 תוצאות.
ועכשיו קבלו את הדובדבן שבקוטג’: התגית “מחיר הקוטג'”, שספק אם משכה קהל עד היום (להוציא כתבי כלכלה וסוקרים בלמ”ס) מניבה לא פחות מ-1,620,000 תוצאות.
תוסיפו לזה את הראיונות והתוכניות שעסקו בנושא במגוון ערוצי הרדיו ותחנות הטלוויזיה היום, ותקבלו רייטינג שאפילו קמפיין ענק לא היה מגרד.
אז מי אמר שצריך להיות פרסומאי בשביל להגיע לדעת הקהל.
• • •
והנה ההקלטה מתוך קו החשיפות, ראיון ראשון עם איציק ארלוב. (לחצו על הלינק להורדת הקובץ, זה שווה 7 ש”ח)
• • •
ושוב, אנגלו סכסון מנצלים טיימינג כדי לצאת בפרינט משעשע. תודה לרפאל ב. על התמונה, וסליחה על האיכות הירודה.
• • •
בעקבות הנתונים של גרינצייג, בדקנו גם את המילים “איציק ארלוב” בגוגל: כ-31,200 תוצאות. ואתם?
מצטרפים למחאת הקוטג’?
6 תגובות
בעיניי זה גאוני לבחור במוצרי חלב – שתאריך השימוש שלהם קצר והחברות יספגו הפסדים גם עם החרם לא יחזיק.
ותודה על הקרדיט ..
זה לא החרם הראשון של מוצרי חלב בעולם.
כבר לפני 30 שנה החרימו צרכני החמאה בבלגיה את המוצר, שנמס בשמש וזלג מבעד לניירות הכסף הבוהקים.
הם עשו זאת בגלל עליה קטנה במחיר, ולא בלעו כמונו עליות חוזרות בשיטת הסלמי, שהפכו את הקוטג’ – מוצר לעשירים.
עזבו אתכם מהבנאדם של הקוטג’,
הוא בכלל לא מבין מה נפל עליו.
אבל אל דאגה, מחר כולם ישכחו את זה ויהיה סיפור חדש. העיקר שיש כותרות ופרסומות. לא משעמם כאן לרגע.
מעניין. בדיוק לפני חודש, בלי פייס ובלי לשמוע דעות מזדהות- הפסקנו לקנות קוטג’. לאות מחאה? לא ממש. אבל כשגומרים 400 גר’ ביום זה מאמת מעבר לתקציב… ועוד לא הזכרנו את הילדים- חובבי הקוטג’ המושבעים. חרם? סלנג’ של אנ”ש. תעדכנו אם יוחרם מוצר חדש….
לדעתי צריך כבר לציין מי הבא,
שיחששו מראש, ויורידו מחירים מראש.
משהו צריך לעשות זה מטורף מה שקורה כאן,
וזה עושה ביה”ס לאיך חודרים היום לתודעת הקהל.