גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
WebDuck
בניית אתרים
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
מרכז העניינים
חינמון ארצי
בימים האחרונים אנו עדים למיתוג מחדש של רשת שפע שוק מבית הריבוע הכחול • לראשונה, אנו חושפים כאן את התוצאה (הלוגו החדש והגריד הכללי) כפי שצולמה באחד הסניפים בביתר עילית • איך המומחים מתייחסים לשם החדש ולטיפוגרפיה? איך אנחנו מבינים את האסטרטגיה של תוצאות אפקטיביות? • והשראה מנלן
zolbeshefa
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

בימים האחרונים אנו עדים למיתוג מחדש של רשת שפע שוק מבית הריבוע הכחול. מנהלי תוצאות אפקטיביות הצליחו להוריד את החרם נגד חברת אלקטרה, אך נדמה כי המותג שפע שוק מעט יותר בעייתי. היומונים לא מפרסמים, והרשת לא מצליחה להתחרות ברשתות המובילות במגזר החרדי. הפיתרון: מיתוג מחדש.

לראשונה, אנו חושפים כאן את התוצאה – הלוגו החדש והגריד הכללי – כפי שצולמה באחד הסניפים בביתר עילית. האסטרטגיה הנגזרת, כפי שאנחנו מבינים אותה: אנחנו מתחרים ברשת הזולה ביותר, הלא היא אושר עד. אנחנו גם מדברים בשפה שלהם: הצבעים שלנו כשלהם, המסרים שלנו כשלהם, וראו זה פלא, שלנו אפילו יותר זול. אם תרצו: כלל לא השקענו בפרסום. אין לנו גרפיקאי מקצועי, אנחנו לא יודעים לעשות פרסומות מתוחכמות ואפילו הדפסנו את השלטים במחסן. אין חוכמות! שאחרים ישלמו יותר, שאחרים יזרקו כסף. לא אנחנו, לא אתם.

טוב, מה אנחנו יכולים להוסיף? הטיפוגרפיה, כך סבורים מומחים עימם שוחחנו, לא עושה טוב למותג החדש. מלבד זאת, השם החדש הנושא את המילה בשפע, כך אומרים מומחים אחרים, לא ממש עושה חסד. הדימוי האסוציאטיבי (שפע\בשפע) הרבה יותר מזיק מאשר מועיל, אם בכלל. ואולי… יש מישהו שמבין יותר מאיתנו, מהמומחים שלנו, מה באמת עובד בשטח…

האם המיתוג מחדש יחזיר קונים שהדירו את רגליהם משפע שוק לסניפי זול בשפע? האם ועדת השבת תצא בפרסום מאסיבי נגד הרשת החדשה? האם המהלך יצליח או שנועד לכישלון? האם היומונים יפרסמו קמפיינים מבית זול בשפע? מעניין מאוד. ימים יגידו, וגם אתם.

שפע שוק או זול בשפע? כך נראה מיתוג מחדש 1שפע שוק או זול בשפע? כך נראה מיתוג מחדש 2שפע שוק או זול בשפע? כך נראה מיתוג מחדש 3שפע שוק או זול בשפע? כך נראה מיתוג מחדש 4

שפע שוק או זול בשפע? כך נראה מיתוג מחדש 5
השראה מנלן?
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

58 תגובות

  1. מסלול עוקף שבת??

    אולי זה פשר השחור השחור הזה במיתוג המוזר.

  2. אם אכתוב שהטיפוגרפיה נוראית והסלוגן ילדותי זה בסדר, או שאני נחשד באי פרגון לתוצאות?

  3. ככל הנראה הקמפיין עוצב כך שיגנוב מכולם

    זול – זול פה (עד לפני 3 שנים הרשת המובילה)
    שפע – שפע
    אין חוכמות – אושר עד (מקביל ל “בלי טריקים/בלי שטיקים”)

  4. קרייאטיב. פרייאטיב.
    פוליטיקה? יחי ההבדל בין אלקטרה שהצליחה לשפע שוק.
    אלקטרה מהרגע הראשון בו החל ההחרם, כרעה ברך בכבוד והכריזה, אנחנו לא בעסק, אנחנו נגד אנחנו כך וכך. קצת תיווך הוגן והרבנים הבינו שאכן החברה מתנערת לחלוטין מהפרסומים.
    שפע שוק לעומת זאת, ‘נלחמה’. היומונים לא מפרסמים? נפרסם בשבועונים. בפליירים. באינטרנט.

  5. חטאתינו היקר,
    בקריאטיב או קרטיב אין לי הרבה מושג אבל את הסיפור של אלקטרה אני מכיר ועוד איך
    אם אלקטרה הייתה כורעת ברך החרם הזה אולי היה נגמר באותו יום אלא שאלקטרה לא הסכימו לתנאי הכניעה שאתרא קדישא דרשו אלא היו בטוחים בצדקתם.
    שעי’ איצקוביץ לקח על עצמו משימה אבודה מראש להוכיח לרבנים שטעות חמורה בידם והחרם בטעות יסודו.
    איך הוא הצליח לעשות את זה רק הוא יודע אבל העובדה שהצליח וצריך לתת קרדיט על היכולות שלו במקום שרבים וטובים נכשלו.

  6. הגריד “גנוב” מאושר עד
    מהלך לא אפקטיבי בעליל.
    ימים יוכיחו.
    יש דברים שלא מחליפים כשבא לנו!

  7. @ שימי:

    רקלאושר עד מותר לגנוב את הסלוגן “בלי טריקים בלי שטיקים” מחיים הכט בלי למצמץ?

  8. צר לי אבל לא יעזור להם שום דבר אותה גברת בשינוי אדרת
    לו איצקוביץ היה חושב פעמים היה מציע לחברים שלו בזול בשפע [שפע שוק בדימוס]
    שהציבור החרדי באמת מטומטם אבל לא כל כך מטומטם

  9. חברים קחו משהו לשתות ותרגיעו.

    התגובות פה לא מכבדות את הכותבים, תחרות התלהמות חסרת טעם.

    הדבר האחרון שאפשר לומר על הלוגו הוא, שעשה אותו גרפיקאי מתחיל. קריספין מעצב מהשורה הראשונה והעבודות שלו לא צריכות אישור של אף מייבין. יש כאן אוירה מסוימת שמכניסים, יש כאן אמירה.
    אם זה מעצבן כמה כאן לראות עבודה של שפע, עבודה של תוצאות, לפחות תכבדו את עצמכם ותעמדו מאחורי הניק, ותכתבו תגובות ענייניות ומקצועיות.

    אגב, כל הנושא של השבת כבר נטחן עד אבק אבל בכל זאת. שפע שוק קשורה לחילולי שבת הרבה פחות (חברה בת) מסלקום, אגד, אל על, פז, ועוד הרבה חברות גדולות שמחללות את השבת במוצהר, ישירות.

    אפשר לחשוב שכולם כאן משתמשים בלוקסים בשבת.

  10. דודי, הציבור החרדי בחלקו רחוק מאוד מלהיות מטומטם עובדה שבסניפי שפע שוק יש תנועה ערה למרות העסקנים המטומטמים בעיקר מהחוג המפלג והאלים הידוע שארגנו חרם נטול חרם.

    אני בניגוד לאלו שמעליי לא חסר לי סבלנות ואני ממתינה לראות את המהלך המיתוגי בשלמותו והיה כי טוב אפרגן והיה כי לא טוב אקים אוהל מחאה. 🙂

  11. שלומפער יקר

    אצלינו השבת היא מותג לא פחות חשוב מיתד נאמן.

    אה, וכן, היו די הרבה אנשים בשוק שסירבו לעבוד בתוצאות בגלל התיק של שפע שוק.
    יש גם שלא. זכותך.

    ההוכחה הגדולה ביותר שגם אלו שלא משתמשים בלוקסים בשבת חשוב להם השבת זו החלפת השם לרשת.

    ומילה לסיום באוירת היום ”לא חרבה ירושלים אלא שחיללו בה את השבת” (שבת, קיט)

  12. כן,
    ובגל סרבו לעבוד בגלל אגד. בבראשית בגלל אורנג’. באפיקים בגלל עיריית ירושלים וחוגלה.

    השבת יקרה. השאלה מי רותם אותה למאבק מסחרי שהוא מנהל נגד שפע.

  13. בהמשך לתגובה של שרי

    זוהי סיסמה נבובה כי אני קונה בשפע שוק באופן קבוע בגלל החווית קניה שיש שם כי ריק שם ואין אנשים
    ואם הולך להם למה מיתוג??

  14. בהמשך לתגובה של דודי,
    אתה לא קונה בשפע שוק זה ברור כי אתה ה”מת שמכחיש את החי” אני לעומת זאת קונה כבר תשע שנים בסניף רב שפע ולא הפסקתי לשבוע אפילו.
    אני ראיתי את שפע שוק בתפארתה וגם בשפלותה עד לפני כשנה וחצי שהסניף החל להתמלאות בחזרה באנשים שכנראה לקח להם זמן להבין את הבלוף כמוני.

    ולגבי שאלתך “למה להם מיתוג”? חשבת אולי הפוך? אולי הם חיכו להיות חזקים מספיק כדי להשקיע מליונים במיתוג?
    זול פה נהיה אלף ואחר כך נהיה “יש” רמי לוי נכנס אושר עד וכולי וכולי התחרות חזקה אז גם הם רוצים להשתכלל.

  15. @ שלומפער:

    יש הרבה אנשים שנמנעים מטבע נאות, כתר, אל על, ועוד’ בדיוק מהסיבות הנ”ל של חשיבות השבת בעיניהם, אי לכך הם נמנעים מרכישה גם בשפע שוק שבעליה חרטו במוצהר מלחמה בשבת.

    יש פלגים בעם שמתעקשים להפוך כל מאבק לפוליטי, “כלכלי” ועוד… זה פשוט שומר להם על מצפון נקי, ומה יותר חשוב מזה? השבת? נו, באמת? כבר אמרנו שהכל כסף היום…

  16. שלומפער כתב:

    כן,
    ובגל סרבו לעבוד בגלל אגד. בבראשית בגלל אורנג’. באפיקים בגלל עיריית ירושלים וחוגלה.

    השבת יקרה. השאלה מי רותם אותה למאבק מסחרי שהוא מנהל נגד שפע.

    מי רותם?
    לשון הרב אלישיב לפני כמספר חודשים:
    דעתי לא השתנתה ואסור לפרסם את רשת שפע שוק בעיתונים החרדיים ולקשור עמה קשרי מסחר עד שיסגרו את סניף איאם פיאם האחרון. (טעיתי במשהו אולי?)
    להזכירך, אף יומון ושבועון לא מפרסמים את הרשת הזו.
    מאחל לשעיה היקר (שאני מאד מעריך) שישפיע באמת ובתמים על הסובבים את ויסמן לעשות את המהלך המכובד של אלקטרה, ואז לפרסם דאבלים בכל שבוע ביומונים ובכל השבועונים.
    אני בטוח שגם הרב אלישיב והרבי מגור ישמחו כך.

  17. ואפרופו אלקטרה

    מי שקצת מצוי בעניינים יודע שלא שעיה (שוב: היקר בעיני) הוא זה שעשה את השלום האמיתי. הוא רק היה בחלון הראווה.
    השלום האמיתי ארגנו חסידי סטריקוב וד”ל.

  18. זה מכוער להחריד!!!!!!!!!!! אבל עדין נשארת הלקוחה שלהם.
    למרות שממש נהייה שחור בעיניים.
    חברה, מה עם קצת צבע????

  19. לתגובה של דודי:
    צודק. גם אני קונה שם בגלל הסיבה הזו.
    למה לחכות בתור? תן לאחרים לחכות!

    טוב, זה גם קרוב לבית…

  20. לשרי,
    נראה ששילמו לך אחוזים!!
    אני מגיל קטנות נמצאת בשפע ועוד זוכרת את הטרקטור שבא לבנות.
    אין מה לעשות. ת’כלס הם נפלו ובגדול!!!
    וחבל…או שלא?

  21. @ קופירייט:

    לגמרי…
    מזכיר את הגרפיקה של ירושלים לאחר החורבן.

  22. שלומפער כתב:

    הדבר האחרון שאפשר לומר על הלוגו הוא, שעשה אותו גרפיקאי מתחיל. קריספין מעצב מהשורה הראשונה והעבודות שלו לא צריכות אישור של אף מייבין. יש כאן אוירה מסוימת שמכניסים, יש כאן אמירה.
    אם זה מעצבן כמה כאן לראות עבודה של שפע, עבודה של תוצאות, לפחות תכבדו את עצמכם ותעמדו מאחורי הניק, ותכתבו תגובות ענייניות ומקצועיות.

    קריספין הוא אמנם מעצב מהשורה הראשונה, התוצאות שלו תמיד אפקטיביות, והוא באמת ראוי לתשבחות, אך ברם דא עקא בתמונות המוצגות בפוסט הוא הצניע את היכולות שלו ויתכן שהוא קיבל הוראות מלמעלה לבצע את המיתוג ברמה זולה, במכוון.

  23. מילה לשיעיה
    אין ספק שאתה פרסומאי מוכשר, חריף ומוצלח. (גם כאדם).
    אבל למה לך להיכנס למקומות בעייתים?
    בעבר חברות וכו’ ידעו שכשמחללים שבת בפרהסיא (ללא מסכות, וללא בושה) הציבור החרדי נפגע וכשהוא הוא נפגע הוא יודע לפגוע. עכשיו, יש פתרון, אפשר לחלל שבת בלי למצמץ ולשכור פרסומאי מוצלח כמוך והעניין יסתדר.
    לא חבל?

  24. שרי

    זה או שאת נכנסת למגה/בול או שאת לא יודעת היכן זה שפע שוק
    מה לעשות זה המצב

  25. שלומפער יקר

    מבין את התרגשותך

    ס”ה לא כל יום בחורצ’יק צעיר הופך לקופירייטר במשרד פרסום (משרד פרסום אמיתי, לא אלו המזויפים שמפרסמים פאפרצי בליל שישי..)

    אבל לפני שאתה מתלהב והופך לקריקטורה עצמית אספר לך שאת קריספין היקר אני מכיר ולא מהיום. הייתי מעורב אתו בפרויקטים אחרים שהוא עושה כעצמאי, אבל בעבודה הזו הוא מבצע מה שאומרים לו.
    והבעיה היא למעלה אצלכם, שכתבתם לו לעצב מגעיל, פשוט, זול, יאכנע, שנורר (מחק את המיותר)

    לגבי הפלפול על השבת, ענו לך טוב ממני למעלה.

    וגם את שרי יקרה, אין החי מכחיש עצמו. זה /שמתוך 45 סניפים בשם שפע שוק הם ירדו ל-8 מספר שנים (השאר שונו למגה בול ומיועדים לציבור חילוני), וגם את ה-8 שנותרו עושים להם מתיחת פנים- זה לא ההצלחה שמדברת פה.
    זו לא תורה גדולה אפ’ להשוות את התורות ב’יש’ רימונים מול שפע שוק ‘השלושה’, או ‘יש’ רוממה מול שפע שוק ‘רב שפע’.

    צום קל

  26. מ@ מהתחום:

    תורים ולא תורות. תורה יש אחת!

  27. שפע עשו את הטעות שלהם מזמן. כשהם שינוי מ’שפע מהדרין’ ל’שפע שוק’. זו היתה הטעות הראשונה. אחריה היו עוד הרבה. התיקון לטעות שלהם זה לא לקנות את שעיה איצקוביץ. וזו טעות נוספת.

  28. חטאתינו ארבה כחול + כלומניק, כשמי כן הוא אני קולגה לשעבר באחד המשרדים ויש לי קצת הבנה במקצועיות של משרד פרסום וקצת ידע במהלכים אסטרטגיים.
    את תוצאות ואת הזוג איצקוביץ בעלי המשרד (אם אני לא טועה יש שם גם אח שלו או של אשתו בתפקיד בסטודיו) אני מכיר כעובד במשרד מתחרה כמעט כעשור ויש לי רק מילים טובות והערכה מקצועית עצומה למה שהם עשו.
    מידע אישי הלקוחות שלהם מעריצים אותם ואת מקצועיותם והעבודה שלהם גם ברמה הקריאיטיבית וגם באיסטרטגית לעילא ולעילא.
    אנשים כמוכם משפריצים שנאה תהומית פה וזה רק מוכיח לי כמה הם הצליחו, אין הרבה פוסטים שמציפים על פני השטח כמות כזאת של רעל וגם הנוכחות של חס”ג כאן מורגשת היטב.

    אין לי מושג מה עומד אחרי השם והמיתוג החדש אולי זו דרישה של עסקנים/רבנים/יחצ”נים לא יודע אבל כמו שאני מכיר אותם את העבודה הם יודעים לעשות ורק העתיד יוכיח אם זה יצליח או לא.

  29. לא יאומן איזה עליהום עושים כאן אבל לפחות שלא ישקרו במצח נחושה!!!
    “השלום האמיתי ארגנו חסידי סטריקוב” משקר “חטאתינו” והוא עוד כותב ששעיה איצקוביץ יקר בעיניו חחח לא ידעתי שבשטיבעל יש לכם נט 🙂
    תשאל כל משב”ק שרבו או אדמו”רו חתם על ביטול החרם על אלקטרה מי החתים ומי לחץ הסביר תיווך וכו’ מאיפוא הגיע הסטריקוב הזה? יש בכלל חסידות כזאת???

    בקיצור גערערס תעברו לבלק ברי הכשר שלכם ודברו ביניכם לא צריכים אתכם פה עם המלחמות והשקרים שלכם.

  30. מענין שרשת “יש” קמה בדיוק כששפע שוק “הוחרמה” ע”י גולדקנופף
    מענין שאותו גולדקנופף מגן בחירוף נפש על אל על שעושה צחוק מהרבנים עם הסאן דור שלה
    מענין שאין מכתב חתום ע”י גדולי ישראל בענין
    מענין שכל מהותו וחשיבותו של גולדקנופף בגור זה הקשרים שלו בבית הרב אלישיב
    מענין שגם כשהיה כתוב ביתד לאחרונה איזה נוסח זה היה חתום רק ע”י ויינברג מישהו
    מענין שהרב אלישיב עצמו לא חתם אולי הוא לא יודע עברית שהוא זקוק לאיזה ויינברג?
    מענין שכל גדולי ישראל כולל הרב שטיינמן הרב קרליץ הרב קנייבסקי ועוד מתנגדים בחריפות לחרם
    מענין שגם כלל החסידויות מתנגדים לבושה הזאת
    מענין שיתד “נאמן” לא מביא את דעתם הברורה בענין של גדו”י הנ”ל
    מענין שחוגלה שמעסיקה מאות עובדים בשבת ושבעליה הוא אותו דנקנר בעלי “יש” לא מוחרמת
    מענין שאותו דנקנר שמעסיק אלפי יהודים בשבת בכל החברות שלו חוץ מעלה התאנה “יש” לא מושמץ
    מענין שבטאון גור המודיע ממשיך בשקר שדודי ויסמן פרץ גדר כשהוא מסתיר שהוא רכש רשת קיימת
    מענין שמעולם לא שמענו שגור מחו נגד הרשת am pm לפני שויסמן רכש אותה למה הם חיכו שנים?

    מיתוג שמיתוג לא זה הענין, יצליחו או לא זה לא מזיז לי אבל שהציבור כולל הגולשים פה לא יהיו תמימים ויאכלו את הדייסה שהאינטרסנטים מגור אוהבי ברקת “אוהב השבת” מבשלים לנו.
    שיפסיקו לגזול בתי כנסת,יפסיקו להתעלל בנשותיהם,יפסיקו לחשוב רק על עצמם אולי נתחיל להתחשב בדעותיהם.
    עצבנו אותי!

  31. הבעיה של שפע שוק או זול בשפע או איך שלא תקראו לזה, היא שאף יומון ושבועון לא מפרסם אותם. עכשיו אתם יכולים ללהג עד הבוקר על הבלוף ועל גור ועל כך שהחנויות מלאות. הם בנחיתות מול המתחרים שמפרסמים בעיתונים החרדיים.

  32. חוצניק ודינקיס, אריאל ומוטי!

    פורום בחדרי חרדים החדש – זה כאן.
    תרשמו לעצמכם.
    חציתם היום את הקווים שבידלו אתכם כפורום ענייני ומקצועי, להיותכם פורום פוליטי שמעניק לתגובות להשתלח ברכילות מרושעת וחסרת עכבות.
    עם כל הכבוד, היו כאן כמה וכמה תגובות שהיו זקוקות לצנזזזזורה, גם אם המילה הזו מרגיזה מישהו.
    צנזורה קיימת גם בוואיינט ובוואלה!

  33. @ גיל:
    שנאת חינם מושפרצת כזאת, ביום כזה, מזמן לא ראינו.

  34. פיכסה של תגובות גזעניות מעלי. וזה אני אומר בתשעה באב.

    ומעבר לזה, טביעות האצבע של אנשי תוצאות זועקות מהן למרחקים.

  35. ראלי ונטע נינארי,
    הצביעות שלכם בולטת כמו רמזור אדום בלילה חשוך פתאום כשמגיבים לכם כואב לכם אה?
    תפסיקו להשתלח ולייצר שנאה כלפי מי שלא חושב כמותכם ואז אולי האתר הזה יחזור להיות מקצועי ורציני
    עד אז תחטפו.
    כמו בחינוך העצמאי 🙂

  36. וואו וואו מה הולך כאן???
    אנשים תשעה באב היום! תתאפקו בבקשה!

    תחשבו אולי על זווית אחרת,אם שפע שוק כ”כ נכשלה ובכל זאת אנשי תוצאות הצליחו לשכנע את מנהלי הרשת לעשות מיתוג חדש ולהשקיע בזה הון אז הם גאונים!!!
    כנראה שהאמת כמו תמיד באמצע, שפע שוק מצליחה לאחרונה ותוצאות שכנעו אותם לעלות לשלב הבא.
    עכשיו נשב על הגדר ונראה מה יהיה.
    יתנו מחירים טובים נבוא בכיף לא יתנו נתחפף עם או בלי שם חדש.
    לגבי החרם? גיל (האגרסיבי מדי לטעמי) כתב משהו אחד שאני מסכימה איתו שמעולם לא יצא מכתב רשמי על חרם נגד שפע שוק אם היה יוצא כזה מכתב היה ברור שנגמר הסיפור שלהם
    זה שלא יצא מעורר המון סימני שאלה.
    צום קל!

  37. משב”קניק כתב:

    תשאל כל משב”ק שרבו או אדמו”רו חתם על ביטול החרם על אלקטרה מי החתים ומי לחץ הסביר תיווך וכו’ מאיפוא הגיע הסטריקוב הזה? יש בכלל חסידות כזאת???

    זה שאתה פגוע שלא נכללת בראשי התיבות שלי ‘וד”ל’, זה לא אומר שסטריקוב לא בסיפור. שוב: וד”ל.

  38. רגע אחרי שחלצנו את נעליי האבלות, ושעות ספורות אחרי שהתגובות המתלהמות שככו, אנסה להחזיר את הדיון לפסים מקצועיים, א-פוליטיים.

    כל דבר בעולמנו, מתהלך בתהליך הגלגל. הדברים הטובים הולכים ועולים כלפי מעלה בסיבוב הגלגל, והדברים השליליים וההרסניים נמצאי מלמעלה למטה במורד הגלגל. ולכן, כל מה שנמצא בשפיץ של הגלגל, באליטה, בעידית שבעידית, הרי מטבע הדברים הסכנה לגביו גדולה מאד מאד, מאחר וכפסע בינו לבין השלב שאחריו, שלב שהתדרדר לעברו השני של הגלגל ודרכו לתהום, ומעמדו בגלגל רע פי כמה מאשר הדרגה הנמוכה שבתחילת מעלה הגלגל כלפי מעלה.

    ה’קבלה’ כמשל, יסודתה בהררי קודש, עמוקה היא מיני ים, ונמצאת היא במעלה הגלגל, אשר בזכות רזיה וסודותיה להחיות מתים ולקרב הגאולה, כמעשיו של רבי שמעון בר יוחאי בדורו. אך מכיון שממוקם הוא במעלה הגבוהה ביותר בגלגל, אזי מי שאינו משתמש עמו לנכון, כרוב ה’באבות’ ומרכזי הקבלה שבדורנו, אזי די לה לפסיעה שלילית אחת בלבד,להוריד את הקבלה לשאול שאין מטה הימנה, בארס, הרס ורע מוחלט. חלודתם של פושעי הקבלה קשה יותר מחטאיו הדלים של האדם הפשוט. כי לעומת גדלות טהרתו של העומד בה בכבוד, כן הוא גודל סרחונו של הפושע בו שלא כדין.

    להבדיל אלף אלפי הבדלות. הצבע השחור, הוא הוא הצבע העומד בשפיץ הגלגל, טהרתו, ייחודיותו, הזעקה שבו כמו גם הנחמה שבו, הפשטות שבו כמו גם הגאונות שבו, הוא המזניק אותו לצבע היוקרתי ביותר מבין כל שאר הגוונים, כמה שזה נשמע מוזר. ולא לחינם הקטלוגים היוקרתיים, בייחוד בקטוגריית כלי הזהב והכסף, המסעדות בעלי כוכבי מישלן וכיוצא באלה, מתעטרים בצבע השחור. מאותה סיבה שאורנג’ העולמית, בחרה בצבע הזה להדיח את כל המתחרים שלהם, כאשר הכוונה: יוקרה, התקדמות. והכל דרך השחור שבעין.

    אך כמו בכל גלגל, אם לא משתמשים בשחור כדבעי, אזי די לה בפסיעה אחת להפוך את הצבע הנכון הזה, מיוקרה לדלות. מהתקדמות מרעננת לנוסטלגיה פשקווילאית נוסח קירות מאה-שערים. מגאונות שבפשטות לפשטני מאד. משחור לשחור-משחור.

    הסוד של הצבע הזה תלוי בשני אלמנטים עיקריים שאמורים לתת לשחור את ייחודיותו: 1) והצבע הנוסף שיוזרק לתוך הפונטים והאובייקטים שאינם שחור. 2) הפונטים.

    קחו למשל את אורנג’, הצבע הכתום, הוא שמשליך על יופיו של השחור. בקטלוגים של כלי זהב וכסף, די להם בצבעי הזהב והכסף, בכדי להעניק לשחור את כוח היוקרה המשלים אותם (את כלי הכסף וכו’). גם צבעי אפור ושאר צבעים שאינם צועקים מידי, אך מנגד אינם קרים מידי, ישתלבו נהדר עם השחור, מאחר והם צבעים כאלה שיוכלו להשתלב היטב עם השחור, וכל צבע מחזק את חברו בטעם טוב ובבושם נפלא. אם נתמצת מילים: צבעי שחור יסתדרו טוב בעיקר עם צבעי פרווה, לא צעקני מידי, ולא קר מידי.

    אך שחור, מעצם טבעו שהוא מבליט את הצבע המשותף עמו, הרי אם נשלב בו צהוב, או אדום, כמו במקרה הזה, אזי התוצאה היא חטא חמור שאינו נמחל, חטא כפול הן לשחור והן לאדום. וגם הצבע הלבן אין בכוחו להציל את חרפת השחור שהפך מותג לפאשקעוויל (בגלל הלבן שבו, נטול כל צבע ‘פרווה’ אחר).

    לכן בעיני, בפסיעה אחת שלילית, דחפו את השחור מעמדו הרם, לעבר התהום.

    אך יש כאן הוספת חטא על פשע, כמו שנהגו המגידים להתבטא. לפנינו פעולה שלילית משולבת, הפונט. מאחר והצבע השחור רגיש מאד לכל אלמנט שיהפוך אותו ממתקדם למיושן, אזי די לו בפונט חצי מיושן להפוך את כל הצבע לגלותי.

    צרפו לכך את חוסר היציבות המשווע מההחלטה הלא-נכונה לעגל את המילה “זול”. כל דרדק מתחיל בבית-ספר לעיצוב יודע שלא מעגלים מילה הבנויה משלוש אותיות בלבד, בטח לא כאשר ששני אותיות הם בכלל אותיות צרות כמו “ז” ו”ו”. ברגע שמעגלים אותם הם נוטים ליפול כל העת, ולכך הם משדרים חוסר יציבות במקרה הטוב, צליעה וגמגום במקרה הפחות טוב, וקריסה וחרשות במקרה הגרוע.

    ועתה לשם שבחרו למותג המחודש. “זול ובשפע”. קצת היסטוריה. “זול פה” היו ראשונים לשלב בשם הרשת את המילה זול. כל אלה שבאו אחריהם, ידעו שצריכים לאמץ ראש יצירתי בכדי להביא שם יצירתי, גם אם המסר אחיד. “יש” הביאה עמה יצירה. אפילו “אלף” הביאו יצירה, אם כי נתון לויכוח היצירה הטובה היא אם רעה, אך לכל הדעות נחשף צמד אותיות שלא נברא קודם לכן בהקשר של רשתות מזון. “אושר עד” הביאו את אבי אבות היצירה, צמד מילים הזוי שלא היה ולא נברא, ואילו לא קיבלו את השם הזה בהוראה מפי קדושי עליון לברכה והצלחה, סביר להניח שמעולם גם לא היה נברא. אך בשורה התחתונה, יש כאן יצירה, שזה הכרחי למיתוג. אך “זול ובשפע”, לקחו מילים ידועות ומוכרות, מילה מזה ומילה מהם עצמם, והרכיבו מזה רשת חדשה. לי אישית קשה מאד לקרוא לזה מותג מחודש. וההאשמה חמורה, מאחר וחוסר האמירה החדה והברורה בשם (אן ביצירה חדשה, גם אם היא עלומה ופחות מובנת, או באמירה חדשה, ששניהם אין לנו כאן) משליך גם על המסר האסטרטגי שכנראה חסר כאן בעובי חוט השדרה, המסר “זול ובשפע” לעולם לא יוכל להיכנס לנעליים של “בשורה חדשה בתחום הקמעונאות”, כי כשם שהשם נדוש, שמיש ומוכה מכל עבר, כך המסר, כנראה דהוי, משומש יד חמישית, וחבל.

    אסור לי לומר את מה שאני אומר עכשיו, ובכל זאת. ייתכן שטוב מאד ששינוי המותג בסניף הרשת בבית”ר עילית שוחרר כאן מבעוד מועד, ואולי יש עוד מקום לשינוי דרסטי, בהקפצת המותג קדימה, ולא כ”כ משנה כמה כסף כבר בזבזו עד הנה על המיתוג מחדש, אך כל שקל חדש עדיף שילך על הצלת המותג המחודש ולא לחשוף אותו הלאה.

    עשה עשה, אם לא למען אלו שכבוד השבת בגרונם, אזי למען אלו שכבוד קדושת המותג רותח ברמחיהם וגידיהם.

  39. נוחעם,

    לא יודע ממתי כל דרדק חובב פרסום נהיה פה מאן דאמר על תורת העיצוב
    מה שבטוח שמי שעשה את העבודה זה משרד פרסום גדול וותיק ומקצועי
    כשיהיה לך קאדר לקוחות ברמה שלהם יהיה לך אולי זכות לבקר.

    אתה חושב שאתה יודע משהו שהם לא יודעים? תזכה בזה את לקוחותיך או שתשכנע את
    לקוחותיהם שאתה יותר מוצלח מהם.

  40. נוחעם כתב:

    להבדיל אלף אלפי הבדלות. הצבע השחור, הוא הוא הצבע העומד בשפיץ הגלגל וכו’ וכו’.

    גאון מופרע שכמוהו.
    מין ‘אייל שני’ של הפרסום החרדי..
    .
    90% שאין איפה ללמוד את זה.

  41. נחמן האומן כתב:

    נוחעם,
    לא יודע ממתי כל דרדק חובב פרסום נהיה פה מאן דאמר על תורת העיצוב
    מה שבטוח שמי שעשה את העבודה זה משרד פרסום גדול וותיק ומקצועי
    כשיהיה לך קאדר לקוחות ברמה שלהם יהיה לך אולי זכות לבקר.
    אתה חושב שאתה יודע משהו שהם לא יודעים? תזכה בזה את לקוחותיך או שתשכנע את
    לקוחותיהם שאתה יותר מוצלח מהם.

    אם לא השתכנעת מנופת צוף הנוחעם הנוחעם הזה, אזי תתרכז שוב.
    ונוחעם, להבא, א’ביסלע מקצר’זיין.

  42. צר לי אבל גם אני לא ממש קונה את הרייד הישיבתי-קבלי-עיצובי של נוחעם.

    מספיק להסתכל על המיתוג של בורגראנץ’, נטויז’ן, אדום אדום ואפילו פשקעוויל, כדי להבין שהשילוב אדום-שחור-לבן יכול להיות עוצמתי מאוד ומתאים כצבעי מותג.

    לגבי הצורניות של הלוגו עצמו, אני מסכים שהיא פרימיטיבית למדי, אבל אני לא חושב שהלוגו הקודם היה טוב יותר.

  43. קולה כבוד

    צר לי, כשאתה מביא לי דוגמאות מנטוויז’ן ופאשקעוויל, אני לא רק חושש, אלא בטוח שלא ניסית להבין את מה שכתבתי, וזה בסדר. בכל מקרה אני דיברתי על שחור כרקע כולל שחייב את צבעי הפרווה בכדי להפוך אותו ליוקרתי. בכל הנ”ל הרקע אינו שחור. גם בורגראנץ’ הרקע שלו בורדו ולא שחור. כך שאינם שייכים כלל לדיון דנן. סורי.

  44. דבר אחד בטוח, שפע הצליחו לעורר הרבה תשומת לב למיתוג החדש!
    ולגבי הצבע, זה לא הבעיה. הבעיה כאן זה העיצוב עצמו.
    כמו שאמר קולה כבוד, הרבה חברות משתמשות בלוגו המורכב מאותם צבעים.
    וזה בסדר. הכי גרוע זה הפונט, והבחירה הגרועה למקם את שם החברה בצורה כזו.
    וחברה, תרגיעו!!! לכו לשפע תקנו גלידה (אדום לבן, על השחור אני מותרת) ותתענגו….

  45. תוצאות פצצות,
    נוחעם אולי נופת צופים אבל בעיצוב הוא כנראה חלש מאוד.
    זה לא גורע מאישיותו הנלבבת כהוא זה
    רק שכל אחד צריך לדעת את מקומו.

  46. מחר ביתד מכתבם של ועדת השבת כי אין כל שינוי בהוראותיהם של מרנן ורבנן עקב החלפת השם בחנויות.

  47. נוחעם כתב:

    אך כמו בכל גלגל, אם לא משתמשים בשחור כדבעי, אזי די לה בפסיעה אחת להפוך את הצבע הנכון הזה, מיוקרה לדלות. מהתקדמות מרעננת לנוסטלגיה פשקווילאית נוסח קירות מאה-שערים. מגאונות שבפשטות לפשטני מאד. משחור לשחור-משחור.

    הסוד של הצבע הזה תלוי בשני אלמנטים עיקריים שאמורים לתת לשחור את ייחודיותו וכו’ וכו’

    מי אמר יוקרה? מה הקשר ליוקרה?
    בדיוק ההפך, הם מנסים לשדר פשטות ודלות סטייל בסטות בשוק, ואת זה הם דווקא הצליחו יפה מאד.

    ואם נלך בכיוון הגלגלים שלך, אז בא נאמר ששפע שוק עכשיו נמצאים בתחתית ועכשיו מה שהם רק יעשו יכול לעזור להם, העיקר שיעשו, כי כדי להתקדם צריך לעשות,

  48. זול בשפע קיבלה היום פרסום חינם בהמודיע ויתד עכשיו כולם יודעים על המיתוג החדש ויבואו לקנות.
    הציבור כבר מאס ביומונים מבזי הרבנים ( ”היה לנגד עיני הגרי”ש” חי חי חי)המונעים מאינטרסים והנשלטים ע”י עסקנים אינטרסנטים ותאבי ממון.
    ראו ערך מלחמת יתד במשפחה מלחמה שנכשהל כשלון חרוץ.

  49. הכיתוב מושך עין…. אבל העיצוב לא משהו . תקעו אותו בכל חור כך שהיו רואים את זה גם אם זה היה שחור לבן…. הפוליטיקות בין החברות לא מעסיקות אותי אישית אבל בשפע שוק לא כייף ליקנות בלי קשר לכלום … הסניפים שלהם די מוזנחים.. אבל אם כן לשים דגש על הפירסום שלהם זה אף פעם לא עשה לי את זה בשום צורה לא הירגשתי שזה קורץ לי…

  50. @ שלומפער:
    אתה חושב באמת שמעניין אותם שבת… בולשיט… זה הכל סתם פוליטיקות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן