גולשים מרחבי העולם נחשפו לקמפיין דיגיטל מפתיע ומשעשע (של סוכנות הדיגיטל Akestam Holst) מבית ענקית הריהוט איקאה, אשר שינתה את שמם של כמה עשרות מוצרים למונחי חיפוש פופולריים ונפוצים שקשורים לבעיות יחסים ומשפחה.
הפריט שאיקאה מציעה (לפי מונח החיפוש בגוגל), אמור לפתור את הבעיה. לדוגמה:
“איך לומר לו שאני לא מעוניין/ת?” – כותש שום!
“יש לו יותר מידי זמן מסך” – קני לו לוח מחיק!
“בעלי נרדם על הספה” – תני לו שרפרף צר מעץ עליו הוא לא יוכל להירדם…
“הילדים שלי לא מקשיבים לי” – רכשו תוף מרים!
כמובן שאיקאה לא שינתה את שמם של המוצרים אלא שיכפלה את האתר לצורך הקמפיין, במעבר לתשלום הגולש מגיע לדף באתר הרגיל עם שם המוצר “האמיתי”.
אולי המהלך המפתיע מסמל טרנד חדש בו רשתות ומותגים יתחילו לקרא למוצרים שלהם בשמות של חיפושים נפוצים. זה בוודאי ישפיע על קידום האתר בגוגל, ומעניין לראות איך גוגל יגיבו למהלך כזה.
אגב, john Carlson, המעצב הראשי של איקאה, חשף לפני מספר ימים כי לחברה יש צוות שלם של עובדים שתפקידם לקבוע את שמות המוצרים החדשים מתוך מאגר מידע גדול בשפה השוודית. שמות המוצרים נקבעים לפי נושא: בקטגוריית השטיחים השם נקבע לפי שמות ערים בדנמרק או שוודיה, ריהוט גן לפי שמות איים בסקנדינביה או שמות של בנים ועוד.
לפי הפרסומים, מייסד איקאה המיליארדר השוודי אינגוואר קמפראד, סבל מדיסלקציה והתקשה לזכור את המספרים הסידוריים של המוצרים שלו ולכן קבע את חלוקת השמות הייחודית.
הכותב הוא מנהל סטודיו בסוכנות הדיגיטל webetter