האם דירוגי הפרסום הייחודיים של “יפעת בקרת פרסום”, שגם המדור עושה בהם שימוש מידי שבוע, עומדים להתעדכן בפורמט חדש שישביע רצון המפרסמים?
כזכור, באחרונה קמה סערה על רקע הדירוגים, שחלק מהמשרדים טוענים כי אינם משקפים נכונה את הישגי הפרסום וכי הם נעשים בצורה העלולה לפגוע בהם בגלל סגנון מדידה הלוקה בחסר ולא לוקח בחשבון את כל המרכיבים.
חלקם טענו כי הדבר מביא להם נזק תדמיתי ואישי ואף איימו בפנייה לבית המשפט, באם יפעת לא תתקפל לדרישותיהם, במטרה לשים קץ למתכנת הדירוגים הנוכחית.
הדירוג שצבר עם השנים כוח והשפעה הפך לגורם משמעותי בקרב היחס של מפרסמים כלפי חברות ומשרדים שונים והעלה והוריד קרנן בהתאם. עד כדי כך שהסתמכו עליו לצורך הכנסת מועמדים למכרזי פרסום ולכן כה חששו ממנו.
את המאבק הוביל איגוד הפרסום, מה ששיווה לו נופח רציני. נציגיו האשימו את הדירוג כי הוא אינטרסנטי, לא מקצועי ופוגע בתחרות בשוק ואף טענו כי בעידן של היום הוא מיותר ואפשר לוותר עליו.
הנושא נראה היה לקראת פיצוץ אלא שבאיגוד כנראה התעשתו והבינו שגם להם לא כדאי שהדירוג, שאין לו מתחרים, יעלם מהשטח כיון שאחרי הכל הוא משרת גם אותם ומציג את התפתחותם והצלחותיהם.
מכאן נולדה פגישת ההידברות עם ‘יפעת’ שבה דנו על דרכים לבוא זה לקראת זה ולהגיע לנוסחת פשרה שתהיה מקובלת על הצדדים.
לאור זאת, מעניין יהיה לראות האם תגובש צורת מדידה חדשה של היקפי הפרסום של המשרדים ונקבל מודל שלא הכרנו. המדור יעקוב בעניין אחר התוצאות וידווח.