מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
מרכז העניינים
חינמון ארצי
WebDuck
בניית אתרים
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

תזכורת: מאות כבר דירגו. יש לכם עוד יממה וחצי לדירוג.
הסקר יסגר מחר [יום ב’] בחצות. הזדרזו והשפיעו גם אתם!

עוד שנה חולפת, עוד שנה של התרגשות מכל פרסומת טובה, של הנאה מכל הברקה נכונה. עוד שנה של שטיבל חי ותוסס. בקיצור, יומולדת שנתיים לפאשקעוויל. בעקבות זאת, החלטנו לעשות סיכום שנה מיוחד בו אתם תוכלו לקבוע מיהו המשרד הקריאייטיבי של השנה, מי הפתיע במהלך השנה שחלפה ואיזה משרד פרסום, בעיניכם, האפקטיבי ביותר.

להלן סקירה קצרה של 17 משרדי הפרסום המתמודדים בתחרות לפי סדר א”ב, כדי שתוכלו לחוות את דעתכם.

  1. אגס – משרד הפרסום אגס הצטיין השנה בעיצוב מהמם וביציאות מקוריות. הקמפיין האחרון שראינו הוא של רשת בגדי הילדים דאון טאון, ומטבחי חן. שיתוף פעולה מעניין נוצר בין משרד הפרסום אגס ל’מתחרה’ מנטה, יותר נכון בין לקוחותיהם, מטבחי חן ורשת צורף חשמל. בין לקוחותיו: משכן התכלת, שבתא, מטבחי חן, דאון טאון ועוד.
  2. אפיקים – מנהל אחד התפטר, מזמן, ולאחרונה נכנס דני כהן, מי שהיה סמנכ”ל בולטון פוטנציאל. כהן מתכנן להצעיד את המשרד קדימה ואנו מאחלים לו הרבה הצלחה. למשרד מספר לקוחות אסטרטגיים גדולים המטביעים את חותמם על גבי המדיה. בין השאר תוכלו למצוא את: בזק, פלאפון, כללית, יפאורה תבורי, מפעל הפיס, סנו, אוסם, פאג”י ועוד.
  3. בולטון פוטנציאל – המשרד הגדול במגזר החרדי. המשרד שהוביל בבטחה את תחום היח”צ במגזר החרדי, נחלש מעט בתחום זה לאחר עזיבתם של שלושת קודקודי המחלקה – שרה’לה פוגל, אריק אליוביץ’ ודני כהן (לפי סדר עזיבתם). למרות הכל, הוא מוביל ללא ספק בפער ניכר בתחום המדיה. אי אפשר שלא להזכיר את הלקוח החלבי – שטראוס, ואת רשת הספרים אור החיים, שסיפקו למשרד הרבה מאוד עבודה במלחמות שניהלו מול המתחרים, תנובה ופלדהיים. אין ספק, שנה מעניינת עברה על בולטון. בין לקוחותיו: מרכנתיל דיסקונט, שטראוס-עלית, אור החיים, איקאה, מכבי, כרמל מזרחי, סלקום ועוד.
  4. גל אורן BSD – המשרד שזינק השנה היישר אל המקום השני [יחד עם אפיקים] בהחלט ראוי לכבוד. בהחלטה אסטרטגית החליטו להביא את המתחרה הגדול של אור החיים – הלא הוא פלדהיים, כדי לתת פייט ראוי לשמו בדירוגים של יפעת. לא נשכח לציין את הפעילות עם מותג הבית ‘תנובה’ במגזר החרדי, חנויות הבית, והמיתוג מחדש לתנובה, אגד ומאוחדת. בין לקוחותיו: אל על, תנובה, מירס, אויס, אגד, ישראכרט, בנק פועלים, מאוחדת ועוד.
  5. דמיון – אחרי שנים של עבודה קריאייטיבית עם לקוחות גדולים, פגשנו בשנה האחרונה בירידה בנוכחות במדיה, אך כפיצוי קיבלנו מהלכים כדוגמת כנס יוזמות, לוח בשניה ועוד. בנוסף, המשרד הנשי זכה במכרז של בית החולים לניאדו. בניגוד לשאר בתי החולים – או לפחות ממה שהספקנו להתרשם – התקציב של לניאדו כולל את כל המחלקות ולא רק את מחלקת היולדות. בין לקוחותיו: האחים חדד, בטר אנד דיפרנט, אחיה, לניאדו ועוד.
  6. טריו – משקל עזיבתו של מוטי קוטיינר עדיין לא ברור. עם זאת, בל נשכח את השנה המדהימה של טריו בתחום הקריאייטיב, נזכיר גם את הקפיצה במעלות דירוגי יפעת ונחתום בברכה למנהלת החדשה – בינה פלדשטיין. נשתדל לשכוח את עזיבתם של מזרחי-טפחות ונתמקד בטוב – הזכיה במקום הראשון בתחרות האפ”י עם הפעילות לאבקת כביסה אריאל. בין לקוחותיו: ניופאן, פרוקטר אנד גמבל, אקספון, שברולט, תמי 4 ועוד.
  7. כיוון – כמשרד בינוני, שמתמקד בפרסום עסקים מקומיים באשדוד, פחות ראיתם את העבודות הטובות שלהם, אבל מקומוני העיר עמוסים במודעות של כיוון, קריאטיביות יותר ופחות. חלק מן העבודות פורסמו כאן בבלוג וזכו לפרגונים מקיר לטוקבק.
  8. מגזרים – רק בחודשים האחרונים ‘גילינו’ אותם, עם קמפיין מעולה לדפי זהב, אחר לאחוזת יערים, ואחד חדש לביקור חולים. בין לקוחותיו: הראל, דפי זהב, ביקור חולים, נובורטיס, טורנדו ועוד.
  9. מותג בפרסום – המשרד הירושלמי לא נכנס לעשיריה המובילה בדירוגי יפעת, אך הוא ממוקם גבוה מאוד ברשימת העשרים, אם רק היתה מתפרסמת רשימה כזו. בעקבות חרם הרבנים, היה למשרד עבודה רבה מול הלקוח המרכזי, הלא הוא אינטרנט רימון. מסלול חדש שהוציאו – אתרוג – גרם למהפכה בענף האינטרנט הכשר. בין לקוחותיו: אינטרנט רימון, הנמל, סנטר 1, בנק ירושלים, מלון כינר, רמי לי, לומדה ועוד
  10. מימד – אם נוכל להביע דעה אישית ולחרוץ גורלות טרם הצבעתם, הרי שמימד הוא משרד השנה שלנו. בתעשיה מקובל לומר שמה שמימד נוגע הופך לזהב. לא נתיימר להוסיף על אמירותיהם של מומחים מאיתנו. נוכל רק לפרגן על התקציבים שקיבלו לאחרונה: טמבור ומזרחי טפחות. ניגשו למכרזים, התמודדו מול רבים וטובים, ואיכשהו ניצחו. סייעתא דשמיא, הם בטח יאמרו, ואנחנו יודעים שזה נכון. בין לקוחותיו: קוקה קולה, סנו, טבעול, יוניליוור, טבע ועוד.
  11. מנטה – משרד קטן ומפתיע שבדומה לאגס מצליח ליצור עניין סביב הקמפיינים הלא-גדולים שלו. הם עלו לכותרות כשהפיקו את הפרסומת לחיסול הטורקים ברשת צורף. בין לקוחותיו: חמת גדר, קידישיק, צורף, 925, עוף טוב ועוד.
  12. מקאן אריקסון – ללא ספק, הקאמבק של השנה. מאז כניסתה של צביה שוהם לניהול המחלקה החרדית, המחלקה רק צועדת קדימה עם תקציבים חדשים ופעילויות מעניינות. יש לומר שלמנהל הנוסף, שנכנס לאחרונה, מנחם אייכלר, חלק גדול בהצלחת המשרד. בין הלקוחות: בנק לאומי, תדיראן, פעמית סטור, טמפו ועוד.
  13. פרסום חן – בשקט בשקט… אוגר לו משרד הפרסום הירושלמי לקוחות נוספים מתחום הלימודים והבניה. ובלי שנשים לב הגיע המשרד ישירות למקום ה – 7 בדירוג יפעת. בין הלקוחות: מכון לב, ב. יאיר, אחים פריד, מכון לנדר, פרויקטים רבים בתחום הבניה ועוד
  14. פרסומי ישראל – משרד שסגר את העשיריה הראשונה של משרדי הפרסום החרדיים לשנת 2009. מעניין היכן הוא יתמקם בשנה הבאה. בין לקוחותיו: מנטוס, קליית גת, קניון רב שפע, מכללות אקדמאיות שונות ועוד.
  15. קליעה למטרה – ממשרד רכש מדיה קטן החלו השנה בקליעה למטרה לפזול אל עבר העשיריה הראשונה. משרד אאוטסיידרי שמוביל בכמות האינצ’ים ביומונים. בין לקוחותיו: ראש חדש, המרכז החרדי להכשרה מקצועית, יגדיל תורה, ושננתם לבניך, ציפורי קלאס ועוד.
  16. קרימלובסקי כהן – אולי משרד הפרסום הכי ותיק במגזר החרדי. אמנם לא כ”כ זוכים לראות קמפיינים גדולים שלהם במדיה, אבל עדיין, מידי פעם, הם מבליחים עם דברים מעניינים. בין לקוחותיו: אורביט, שמרית, פיליפס, דן תחבורה ועוד.
  17. תוצאות אפקטיביות – בשתי מילים: שפע שוק. כבר שנים שתוצאות אפקטיביות מדורגים במקום טוב באמצע העשיריה של יפעת. לאחר נפילה קטנה בשנה האחרונה, הפתיעו עם תיק הפרסום השמן של ‘שפע שוק’ המוחרמת. יש לציין כי המשרד משקיע מאסיבית במשבצת היח”צ שעדיין אינה מדידה ואולי מתישהו במהלך השנה, מנהל המשרד יקבל את התואר ‘מסיר החרמות’, מה שיביא לפתחו תיקים מוחרמים נוספים, ולא אמרנו כלום על אלקטרה. בין הלקוחות: רייסדור, מגדל, שפע שוק, פזגז, גבעת זאב החדשה, מותג כובעים מוביל ועוד.

לא נרחיב במילים וניתן לכם לקבל החלטה נבונה בדירוגכם את המשרדים. חשוב לנו שתהיו הוגנים עם עצמכם, וגם אם אתם עובדים באחד המשרדים המשתתפים בסקר, תרגישו מספיק טוב לפרגן במקרה הצורך גם לקולגות מהמשרד המתחרה. בכל זאת אף אחד באמת לא יודע [כולל אנחנו] מי אתם ומה הצבעתם.

הערה חשובה: חבל שתצביעו 200 פעם אותו דבר, אנחנו מנטרלים אוטומטית הצבעות כפולות, חבל על המאמץ!

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

19 תגובות

  1. הקריאטיב און טופ – השנה כמו בקודמותיה, טריו, אלא מי?
    הייתם צריכים להכניס את האלטרנטיבה במגזר ההארד סייל החזק של השנה, אז היו אופציות נוספות

    האפקטיביות – אם בברוטו עסקינן מרת יפעת תליט”א מרכלת, ולא התכוונתם חלילה להדלפות פנימיות על נטו, לא?

    מה נשאר? המפתיע של השנה? לא בחירה קשה

    כאילו גיגלתם ‘ראש השנה’ ‘דבש’ ומצאתם ‘מלכודות דבש’ ואז דחפתם את משרד מס7 לשיני הטרולים האומללים?!

  2. חוצניק,
    מה קרה לך? משרדים פצפונים מקבלים ממך צ’אפחות על אגס ומנטה,
    אני בטוח שאת גל ייצגת בשיא האוביקטיביות אבל תשתף אותנו למה?
    מקאן? קמבק? מה? למה?
    למה נכנסת חזיתית בדמיון?
    טריו? לדעתי חטפו זאפטות רצייניות השנה טרקלין? אלקטרה? מזרחי טפחות?
    אבל ברוח הימים הללו נסלח לך על כל האי דיוקים.

  3. אורן, אתה צודק. ואתה לא הראשון שאומר את זה.
    כשכתבנו, לא כל כך שמנו לב לעניין הזה אבל אחרי מעשה ראיתי שבאמת הגזמתי.
    ברוח הימים הנוראים, תיקנתי את המעוות וניסחתי את הדברים בצורה פחות פוגענית.
    עם צוות דמיון הסליחה, מקרב לב, ובזאת אשגר את איחוליי לשנה מוצלחת במיוחד עם המוהמון עבודה. אין ספק שכשהן עובדות, הן עושות את זה טוב.

  4. אף אחד מהמשרדים הנ”ל לא באמת הטביע חותם/עשה צעד משמעותי, שייזכר/יילמד בפקולטה ללימודי הפו”ש אי פעם.
    קריאייטיב בינוני במקרה הטוב, ואפס אסטרטגיה שכבר הפכה לדרך חיים.
    חוץ מהאגו (ואת זה יש בשפע) לא ראינו שום דבר שמזכיר תעשיית פרסום.

    אם הייתי בכ”ז צריך לבחור ב”סוכנות הפרסום של השנה” הייתי נותן את קולי
    (כברירת מחדל) ל”מימד“. למה? אולי כי הכי פחות עצוב לראות עבודות שלהם.
    (-ניסיתי לפרגן.)
    המהלך של השנה היה ללא ספק קוטיינר. בלי לדעת מה בדיוק היה, ברור לכל שמשהו קרה שם. תוסיפו לסיפור את זליגת הלקוחות מטריו, אל תשכחו את אושר עד והיד כנראה נטויה.
    חוץ מזה, מקאן מנסים להתאושש מהמבוכה של עצמם, אגס&מנטה הם אינדיקציה טובה למרחק הרב בין הביצה המקומית כולה לתעשיית פרסום ראויה, תוצאות לפחות מתמידים בדרכם (טעון שיפור, אבל גם זה משהו) סמארט הביאו לנו להריח ולטעום,במנות קטנות, משהו שונה שיוצר ציפיות להמשך, מגזרים סובל משיגעון גדלות על כלום, ואת אפיקים מספידים מוקדם מידי.

    וא”א בלי מילה טובה לפשקוויל

    תחל שנה&ברכותיה

  5. @ חזקי:

    הם עובדים עם שלמה רוזנשטיין שמייעץ להם בכל מהלך שיווקי.

  6. אני חושב שהשנה הייתה של מגזרים בכל הקטגוריות!
    נתנו פייט לכולם!

  7. המבקר (במלעיל) כתב:

    אף אחד מהמשרדים הנ”ל לא באמת הטביע חותם/עשה צעד משמעותי, שייזכר/יילמד בפקולטה ללימודי הפו”ש אי פעם.
    קריאייטיב בינוני במקרה הטוב, ואפס אסטרטגיה שכבר הפכה לדרך חיים.
    חוץ מהאגו (ואת זה יש בשפע) לא ראינו שום דבר שמזכיר תעשיית פרסום.

    אם הייתי בכ”ז צריך לבחור ב”סוכנות הפרסום של השנה” הייתי נותן את קולי
    (כברירת מחדל) ל”מימד”. למה? אולי כי הכי פחות עצוב לראות עבודות שלהם.
    (-ניסיתי לפרגן.)
    המהלך של השנה היה ללא ספק קוטיינר. בלי לדעת מה בדיוק היה, ברור לכל שמשהו קרה שם. תוסיפו לסיפור את זליגת הלקוחות מטריו, אל תשכחו את אושר עד והיד כנראה נטויה.
    חוץ מזה, מקאן מנסים להתאושש מהמבוכה של עצמם, אגס&מנטה הם אינדיקציה טובה למרחק הרב בין הביצה המקומית כולה לתעשיית פרסום ראויה, תוצאות לפחות מתמידים בדרכם (טעון שיפור, אבל גם זה משהו) סמארט הביאו לנו להריח ולטעום,במנות קטנות, משהו שונה שיוצר ציפיות להמשך, מגזרים סובל משיגעון גדלות על כלום, ואת אפיקים מספידים מוקדם מידי.

    וא”א בלי מילה טובה לפשקוויל

    תחל שנה&ברכותיה

    מסכים (כמעט) עם הכל

  8. יוסינקה כתב:

    @ חזקי:
    הם עובדים עם שלמה רוזנשטיין שמייעץ להם בכל מהלך שיווקי.

    לא אמרו שהידברות עובדים עם קלמן בורשטיין?

  9. סליחה ממוטי קוטיינר ששכחתי לצרף את משרדו לרשימה.
    אהובי התקשרה והודיעה לי ש’בראשית’ לא מופיע ברשימה. הסתכלתי וראיתי שאכן המשרד החדש נעלם מזכרוני.
    כבר הצביעו למעלה מ-300 אנשים, כך שאי אפשר לצרף אותו כעת.
    עבדנו קשה, אריאל ואני, כדי לפרסם את הסקר הזה, ומטבע הדברים, עינינו הרואות, היו כמה בעיות, אי דיוקים וכדו’.
    כשם שאי אפשר לבר בלי תבן, כך אי אפשר לפאשקעוויל בלי מעידות קטנות.
    אני מתנצל על אי הנוחות שנגרם לכמה אנשים שהופיעו, שלא הופיעו, ובכלל.

    מוטי.

  10. כל הכבוד ראבאיי רובינשטיין !!
    אני חושבת שבתור בלוג נחשב ומצליח במגזר
    ובמדיה בפרט,
    התנצלות על טעויות היא דבר חשוב,
    כי אין מה לעשות, סופרים אתכם. ׳פשקוויל׳.

    תמשיכו להצליח !! 

  11. תהא שנת.. עזוב אותך

    למה למישו יש רעיון יותר טוב?

  12. כובעי פרסטר מפחדים ממישהו ומסתירים שהם בתוצאותאפקטיביות? או שמותג הכובעים המוביל הוא בכלל ‘אלברט ברטים’..

  13. אתה עורך סקר נחשב ומשמעותי, משמיט משרד העושה את צעדיו הראשונים בשוק שאולי התוצאות יכולות היו לתת לו דחיפה מעלה ופשוט מתנצל.
    זה מה יש לך לפצות על עוול שנעשה? גם אם באמת לא בכוונה, לא בזדון ועם המון-המון צער?

    אם תכעס עלי אז בא ננסה רגע לחשוב מפוזיצייה בריסקאית:
    נאמר שעבדת קשה על הסקר. נאמר שגם אריאל לא אכל ולא שתה כל אותם ימים קשים. נאמר גם שאתה כן שתית שלוק וחצי אך לא ממש קמת מהשולחן אלא היית מונח בזה יום ולילה על חשבון שינה, אוכל שתיה, שטייגן וכאלה.
    נאמר גם שהעבודה היתה יוצאת מושלם לגמרי, כאילו מה זה מושלם? משהו מדליק בטירוף. אבל עם טיפלה, טיפלה מעידונת. לא פאשלה רצינית. לא משהו בסדר גודל ששוה להתעכב עליו. פאשלונת קלילה של השמטת משרדונצ’יק.
    ניקח דוגמא למשל, איזה משרד שולי נידח. רגע (ע’ ארוכה) את מי ניקח? רגע, תן לי להיזכר ולשלוף משהו אפרורי.
    אופס, יש לי. נאמר בולטון. משרד נחמד ממוצע במגזר. אוקי?
    (רחל, זה לא את. סתם שלפתי משהו ככה מהשרוול בלי כוונת מכוון מתכוון.)
    ואז, הנה הנה, מול עיניים טרוטות מבדלי סגריות, עולה הפוסט המושקע לאוויר וחוץ ודין ממתינים במתח לתוצאות. הגולשים המומים מעוד יצירת מופת שהצוות הכשרוני הוציא תחת ידיהם. אח, יש עמל לעמלנו, מחייכים השניים בסיפוק שרק הם מבינים אותו.
    ואז, הגיעה ההודעה הראשונה.
    מישהו אחד, רע ונאכס ברמות, אחרי הרבה עבודה קשה כאמור (לא שלו), שם לב למעידל’ה. כן, זו שהשמיטה בלהט העבודה וים המשרדים והכשרונות בסך הכל שם אחד. יש תבן? יש מוץ. מה רציתם, שלימות? תעלו לשמים.
    אבל הוא נאכס באמ-אמא שלו ואז הוא שלח לך הערה קטנה. ואז המתין לתגובה ואז מוטי שלח משהו לקוני עמוס השתתפות בצער של “מצטער, אך עכשיו מאוחר מדי”.
    ואז, מה היה קורה?
    ואז, אח של מוטי, מוטי אחר. לא מוטי החביב מנהל האתר המקצועי. גם לא מוטי קוטיינר ההולך בצידי הדרכים והצנוע. איפה? זה מוטי זה? אח של מוטי-מוטי. אח של מוטי בריסק מנכ”ל הקהילה.
    כן, אברהם איסר הגדול. נכון מאוד, האח של והקשרים אל. האיש החזק והגבוה במשרד. השותף היקר של רחל היקרה במשרד הכי יקר. אחד אפס, נכון מאוד, משרד בולטון.
    ואז אותו אח של מוטי היה פותח את פאשקוויל וקורא את התגובה של מוטי מפרסם המפרסמים.
    מה היה קורה אז?
    בעצם מה היה קורה אם מוטי המקצוען היה מגלה לבדו ששכח את המשרד החזק?

    לא רוצה כלום. אתה גם לא חייב לאף אחד כלום. רק כנות. יש לך אותה במידה גדושה.

  14. חומי, אני לפחות משוכנע, שגם לבולטון התשובה הייתה זהה. ניכרים דברי אמת, בפרט לזה שקיבל על הראש על “בראשית ברא”.

  15. אתם לוקחים את הסקר הזה כל כך ברצינות =)

  16. @ חומי:
    כפרה עליך. מעניין מאוד למי יש אינטרס להשקיע בתגובה כ”כ ארוכה….

    לעצם העניין. אמנם משרד פרססום בראשית התחיל עם היקף פעילות חביב +. אבל בסופו של דבר זה משרד של 3 – 4 חודשים. לי אישית הוא לא ממש חסר בסקר כאחד שהטביע חותם פרסומי…

  17. אברום כתב:

    תהא שנת.. עזוב אותך
    למה למישו יש רעיון יותר טוב?

    מותק, חכה שנה, השנה שייכת ל: תהא שנת אושר עד

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן