למדנו שישראל נמשלו לכבשה בין שבעים זאבים, לשושנה בין החוחים, לדבש בכוורת דבורים, מעתה הוסיפו סטטוס חדש: עכבר בין נחשים.
אז קודם כל, הבשורה הטובה: ‘בראשית’ של קוטיינר ממשיכה לממש את הפונטציאל, והפעם בצירוף לקוח נוסף “נתיב”, תקציב ‘נתיב’ אמנם בינוני מינוס, אך אסטרטגית יש כאן חיבור לנשמת אפה של היהדות החרדית, רבניה, ומאבקה המרכזי בשנה האחרונה וכנראה גם זו העתידה לבוא. הבשורה המשמחת: סוף סוף ניצני קריאייטיב מבראשית, פרינט קולע למימד ההפחדה, העכבר על אף גודלו, שמבטא כאמור את פריסתו הגלובאלית של האינטרנט, מאויים על ידי אביזריו ממש, הנחש הקטן יכול לקלקל את החגיגה.
הבשורה הצוננת: מסע ההפחדה זה הדבר האחרון ש’נתיב’ היו צריכים לגייס לשורותיה, כולנו משוכנעים ועומדים שהנט מרכז בתוכו ארסיות צפעונית מרוכזת. ובכל זאת, תציעו פתרונות הולמים לאלה שהאינטרנט הינו מחויב המציאות עסקית. יש לנתיב פתרונות כאלה, תתמקדו בהם. ההפחדה לא תוסיף להם לקוח אחד נוסף מעבר למה שיש להם כבר. פספוס.
18 תגובות
אהבתי ביותר. מוטי מתחיל את צעדיו בצורה יפה וחכמה.
מה לעשות ור’ נוחעם לא יודע שנתיב לא מחפשת כאן את הגימיקים, ואת הצרכן המתלהט אחר פרסום.
היא מחפשת דבר אחד, את הלקוח ששומע בקול גדולי הדור שמנחים את היומונים. (והם אגב [הגרי”ש & אדמו”ר מגור], עברו על המודעה הנוכחית עשרים פעם, כמו יושבים ראשונה במשרדי הפרסום).
היו לבטים רבים בעניין הזה. מחד, האינטרנט כולו, בדיעבד. הניתן לתת איזשהו גיבויון קטנטן ביומונינו אליו?
מאידך, לא תוכל להתעלם מאבידת אחיך המחפשה בגוגעל, וצריך חסימה כראוי. און וואס מען טוען אז די ‘רימון’ עלעגויים השתלט-גיווארן אויפן אידישע שטבלאך?
זה הסיבה שבניגוד לאסטרטגים של נתיב, שאמרו את דברם כמוך, הרבנים לא הסכימו ל’פתרון’ ולחווית גלישה. אלא להדגשת הטיט שעל גבי החבית לשמירתה מנחשים עויינים.
לא ממש מסכים, נוחעם.
הגדולה של ההמחשה כאן היא שזה מסביר ולא מפחיד. אם היה כאן נחש אמיתי הייתי מסכים עם כל דבריך, אבל כאן ההמחשה מאד עדינה ולא מייצרת רתיעה.
אם כי הביצוע של המודעה, מעבר להמחשה המצויינת, די עלוב.
גוש הטקסט היה צריך להיות בימין, הסטריפ האדום בשמאל, ובכלל הכתיבה עצמה לא מספיק מקצועית, ולא חפה מטעויות דקדוקיות (עיין במשפט הקטן למטה)
כשאנשים פה מתחילים לנתח מודעה ויורדים לדקדוקי דקדוקים משל היו הלקוח הם מפספסים את כל הנקודה.
בתכל’ס המודעה פוגעת בול בקהל היעד בצורה יפה וחכמה.
כל השאר כבר לא רלוונטי בכלל. אחלה מודעה!
לקהל היעד זה טוב, לקהל הפרסומאים זה משחק זול. אבל מזמן למדונו רבותינו כי מה שמוכר הוא לאו דוקא זה המפוצץ קריאייטיב. ולשומעים ינעם.
אהבתי!
גמני אהבתי
מאוד!
כל הכבוד לר’ יחיאל על פנייתו לפרסום בראשית
איך לא חשבו על זה קודם?
גם הפוסט הזה נכתב לפני התקדש החג?
🙂
באמת יפה.
אהבנו.
גאוני לדעתי! הרעיון, הצבעים … יפה מאוד!
אהבתי,
טוב לראות רעיונות מקוריים…
גאוני!
קריאייטיב מושלם, יש כבוד!
הרעיון גדול, הביצוע טוב.
אבל הוא היה יכול להיות הרבה יותר טוב.
מי צריך את העכבר?
ויזואל של חוט ה-USB בפוזה הזו אומר הכל. לא צריך כותרת, לא צריך עכבר. פשוט להמחיש ללא מילים.
מה גם שהצדדים במודעה הפוכים והחלק התחתון חובבני משהו.. וחבל.
אפרופו עכבר, לנקקו לקריאייטיב מושלם של חברת טויוטה, שמצאו דרך יצירתי במיוחד, להביע את תזוזתו של דגם ה Toyota iQ שלה כזזיתו של העכבר:
http://www.youtube.com/watch?v=Bg_RPtHXJkk&feature=player_embedded
אפרופו עכבר, לנקקו לקריאייטיב מושלם של חברת טויוטה, שמצאו דרך יצירתית במיוחד, להביע את תזוזתו של דגם ה Toyota iQ שלה כתזזיתו של העכבר:
http://www.youtube.com/watch?v=Bg_RPtHXJkk&feature=player_embedded
למה לא כבל רשת?
רעיון טוב.
למה אתם תמיד מתקיפים את נתיב?