גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
WebDuck
בניית אתרים
מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
מרכז העניינים
חינמון ארצי
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
עולם האינטרנט מתקדם ואנחנו איתו. אך לצערינו, לא תמיד עולם הפרסום החרדי יודע לרתום את הסוסים לפני העגלה, את התוצאות אנו קוראים פה מידי יום. יוני לוקסנברג, מעצב ואיש אינטראקטיב ברמ”ח ושס”ה, החליט להקדיש טור עיוני ובו הא”ב של עולם השיווק באינטרנט, עבור הפרסומאים שעדיין לא הבינו מספיק את פוטנציאל הלקוחות שלהם. קריאה מהנה!
Stamp
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

מילון המונחים של שיווק באינטרנט 1

עולם האינטרנט מתקדם ואנחנו איתו. אך לצערינו, לא תמיד עולם הפרסום החרדי יודע לרתום את הסוסים לפני העגלה, את התוצאות אנו קוראים פה מידי יום. יוני לוקסנברג, מעצב ואיש אינטראקטיב ברמ”ח ושס”ה, החליט להקדיש טור עיוני ובו הא”ב של עולם השיווק באינטרנט, עבור הפרסומאים שעדיין לא הבינו מספיק את פוטנציאל הלקוחות שלהם.

קריאה מהנה!

לפי סדר א”ב

אסטרטגיה

כמו כל מהלך שיווקי, גם פרסום באינטרנט דורש אסטרטגיה. מי? מה? למה? אז לפני שאתם מתכננים בניית אתר או קמפיין פרסום אינטרנטי, קחו דף ועט וכתבו בריף אסטרטגיה שיספק מענה לכל השאלות.

באנר

מודעת פרסום באינטרנט המשמשת לפרסום ומטרתה למשוך גולשים להקליק על הבאנר ולהגיע לאתר המפרסם או לדף נחיתה של קמפיין ספציפי. התשלום עבור הצגת באנרים באתר מתבצע לרוב במודלים הבאים: CPM – תשלום לפי חשיפות, CPA – תשלום לפי לידים, או במודל PPC – תשלום לפי הקלקות, ישנם מודלים נוספים לתשלום.

גוגל AdWords

מערכת הפרסום של גוגל מאפשרת למפרסמים קטנים כגדולים לפרסם מודעות טקסט לצד תוצאות החיפוש. בין יתרונות הפרסום בגוגל: חשיפה למיליוני גולשים, פרסום רלוונטי לפי מילות מפתח, תשלום רק על הקלקות ויכולת בקרה, ניתוח ושליטה על הקמפיין.

דף נחיתה

דף נחיתה הוא דף אינטרנט שהוקם במיוחד כדי שיגיעו אליו ממודעות הפרסום. מטרתו העיקרית של דף הנחיתה הוא למקד את הגולש למסר פרסומי ייחודי ולגרום לו להשאיר פרטים או לבצע רכישה. דף הבית של האתר הוא לא דף נחיתה טוב, היות ודף הבית מקדם מגוון מוצרים או מגוון שירותים שאתם מספקים, אך לא ממקד את הגולש לשירות ספציפי אותו הוא חיפש ובגללו הקליק על מודעת הפרסום.

המרה

המרה היא הפעולה אותה אנו מעוניינים שהגולש יבצע באתר: השארת פרטים, הורדת גרסת ניסיון של מוצר, רכישה של מוצר או כל דבר אחר. יחס המרה הוא אחוז הגולשים שביצעו המרה מתוך כלל הגולשים שנחשפו או הקליקו על המודעה. יחס המרה טוב נע בין 5 ל7 אחוז!

ויראלי

פרסום ויראלי הוא פרסום שמתפשט מפה לאוזן, או יותר נכון ממייל למייל. מטרתו להגביר מודעות למותג מסוים בקרב אנשים רבים בעלות נמוכה יחסית. ברוב המקרים חברות המבצעות פרסום ויראלי יוצרות סרטוני וידאו קצרים ומשעשעים, ומטמיעה את המותג באופן שהצופה לא יודע שהם פרסומות ומשתף את חבריו בסרטון.

זמינות

אחד מיתרונות השיווק באינטרנט הוא – זמינות. לעסק שלכם יש שעות פתיחה, אתר האינטרנט זמין 24 שעות. הלקוחות שלכם יכולים להתרשם מהמוצרים באתר ואף לבצע רכישה און ליין, בכל שעה ובכל מקום מבלי לצאת מהבית.

חרדים

מסתבר שעדיין לא נולד מי שיכשיר את האינטרנט… אבל החרדים גולשים בהמוניהם, ממקום העבודה ומהבית. אין מספרים מדויקים על היקף הגולשים ברשת, אבל אם נאמוד את תנועת הגולשים באתרים החרדיים בישראל נגיע לכ 60,000 גולשים ייחודיים בחודש.

טפסים

אין אתר או דף נחיתה בלי טופס. טופס הרשמה למועדון לקוחות, לניוזלטר או טופס יצירת קשר. כלל חשוב בנושא טפסים הוא למעט בשדות, בקשו מהגולש את הפרטים החיוניים ביותר: שם, טלפון ודוא”ל.

יוטיוב

תמונה שווה אלף מילים, סרטון וידאו טוב שווה עוד יותר… יוטיוב הוא סרגל החיפוש השני בגודלו בעולם, וסרטונים רבים אף מופיעים בחיפוש האורגני של גוגל. אם המוצר שלכם שווה צפייה, אפשר להגיע לתוצאות מפתיעות… קליפ האחדות למען שלום רובשקין השיג למעלה מ 150,000 צפיות בחודש!

כסף

הגענו לשאלת מליון הדולר, האם אפשר לעשות כסף באינטרנט?! התשובה שלי, כמובן שכן! האינטרנט הוא מלך הכיתה החדש. לשיווק באינטרנט יתרונות רבים על פני השיווק המסורתי, וכל מפרסם חייב להכיר את כללי המשחק החדשים.

לידים

הצלחתו של קמפיין באינטרנט נמדדת לרוב בכמות הלידים (המרות) שהקמפיין הביא למפרסם. ליד הוא הפרטים שהלקוח השאיר בדף הנחיתה והתעניינותו במוצר. רשימת תפוצה של לקוחות פוטנציאלים היא מרכיב חשוב בשיווק באינטרנט, ומעתה תוכלו להציע ללקוח ישירות לתיבת הדוא”ל (בהתאם לחוק הספאם) מבצעים ומוצרים חדשים שאתם משווקים.

מבקרים

כמה גולשים מבקרים אצלי באתר?! כמה גולשים מבקרים באתר שאני מעוניין לפרסם בו?! לא צריך לנחש… בעזרת כלי Google Analytics החינמי, תקבל דוחות מפורטים כמה גולשים מבקרים באתר; מאיזה אתר הגולשים הגיע; כמה מתוכם גולשים חדשים; כמה זמן שהו באתר ובאיזה דפים הם צפו.

ניתוח

יכולת המדידה, מאפשרת לי כמפרסם לנתח את הקמפיין שלי. להשוות בין תוצאות ההמרה של דפי נחיתה שונים, לבצע שינויים מידיים, לדעת איזה מוצר שלי יותר פופולארי, איזה סלוגן עובד יותר טוב ועל ידי זה לקבל החזר טוב יותר על ההשקעה שלי בפרסום.

ספאם

אתם משקיעים כספים רבים בבניית רשימת התפוצה של העסק שלכם, אל תשלחו דואר זבל. הצרכן שלכם מקבל עשרות הודעות מדי יום לתיבת הדוא”ל שלו, תשלחו לו רק הודעות מעניינות ורלוונטיות, אם תפציצו אותו בהודעות שלא יתנו לו תועלת, הוא יפנה אותם אוטומטית לתיבת הדואר זבל.

עיצוב

בעלי אתרים רבים בוחרים את חברת בניית האתרים לפי המחיר ולא לפי התוצאה. אתר אינטרנט, דף נחיתה או באנר לא שונים ממודעת פרסום בעיתון, עיצוב מושך ומגרה יעביר את המסר הנכון לגולש. אם אתם רוצים שהגולש יגלוש באתר שלכם, אל תזלזלו בו… ספקו לו חווית גלישה.

פייסבוק

ימים יגידו אם רשתות חברתיות הן טרנד עונתי או תופעה שתשנה את עולם האינטרנט. אבל מה שבטוח שלפתוח דף לעסק שלך זה לא מספיק. כדי לייצר נוכחות למותג שלך, צריך להיות פעיל, אבל לא פעיל יותר מדי. על הפרסום בפייסבוק נכתבו, נכתבים, ויכתבו, עוד הרבה…

צרכנים

אל תשכחו שמאחורי כל קליק יושב לקוח פוטנציאלי שלכם, עם צרכים ורצונות. אי אפשר לרצות את כולם, אבל צריך לנסות. תאפיינו את הגולשים הפוטנציאלים שלכם ותפנו אליהם בשפה שלהם.

קריאייטיב

גולש ממוצע נחשף לעשרות פרסומות באינטרנט ביום, אתם צריכים לבלוט! קריאייטיב טוב יגרום לגולש להקליק על מודעת הפרסום שלכם. 

רלוונטיות

מחקרים מראים כי 8 שניות בממוצע לוקח לגולש להחליט אם הוא הגיע לאתר הנכון או לא. תהיו רלוונטיים, אל תעמיסו עליו תוכן רב מדי. תנו לגולש להבין כי הוא הגיע לאתר הנכון. רלוונטיות גם משתלמת… אחד הגורמים העיקריים בדירוג התוצאות במנוע החיפוש של גוגל, הוא רלוונטיות.

שיתוף

הגורואים של הדיגיטל קוראים לזה “חווית השיתוף”, תייצרו לגולש חוויה שהוא יהנה לשתף את חבריו. אמנם כפתור ה”שתף” הפך להיות “לייק”, אבל המטרה נשארה זהה: כמה גולשים שיתפו את הפרסומת או את האתר שלכם, או כמה לייקים אספתם…

תוכן

באינטרנט התוכן הוא המלך! תוכן טוב יביא גולשים. תאר לגולש את העסק והמוצרים שלך בצורה ברורה וקריאה, אל תעמיס עליו פרטים שלא הכרחיים. תוכן טוב יקדם את האתר שלך במנועי החיפוש ויביא גולשים נוספים לאתר שלך.

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

15 תגובות

  1. למה כתבת רק 60000 גולשים לבחדרי יש 100000 גולשים בחודש?

  2. לייק!
    שנים אני אומר שעולם הפרסום החרדי עדיין לא מבין את האינטרנט, אני מקווה שיום אחד יבא מישהו שיעשה לכולם בית ספר. בא נראה מי זה יהיה?!

  3. אבי.
    לחרדים ולאינטרנט יש שפה שונה מזו הרגילה, צריך רק לחפש נוסחה מוסכמת ואוצר מילים מגוון, כדי שכולם יתחילו לדבר בשפה הזאת.

    נצל”ש: סחתיין ליוני על הפינה החדשה. חן חן !

  4. איזה יופי שמישהו הרים את הכפפה, ומסביר להמון העם את מושגי היסוד באינטרנטית.
    תמשיכו, זה יחסוך הרבה זמן עם הלקוחות.
    כי באמת הבורות בשטח קשה.
    וכן, גם אצל גולשים ותיקים או אפילו מכורים.
    כשהם מגיעים לבנות את האתר של עצמם – אתה צריך להסביר להם כמה חשוב האפיון והתוכן, ולמה האתר של החבר שלהם (הם רוצים בדיוק כזה…) – למרות שהוא מרהיב עין – נוגד את כל הכללים, ויעיף אותו לתחתית הגוגל…

    ורי ורי גוד!

  5. שכוייח =)
    נראה שהא’-ב’ חוזר לאפנה ובגדול..

  6. א אח אחל אחלה פוסט.

    תמר לוקסנבורג תביא גם אם תוכל הסברים מנומקים יותר על פרסום בפייס, ובכלל האם למישו יש מושג האם שווה לפרסם עסק חרדי למהדרין בפייס המוחרם?!

    לכם גבאי השטיבל אתם פשוט תותחים. תמישכו להפתיע!!!

  7. בדרך זה אציע שהאתר ימשיך בעוד מאמרים/מילונים בנושא הפרסום העיתנאות וכו’ מה שייתן טיפים וכלים הן למתחילים והן למתקדמים.

  8. .
    ברגע שאתרי האינטרנט החרדיים יתחילו לגבות סכומים הגונים, העמלות יעלו, המשרדים יהיו חייבים להבין את השפה החדשה, שהיא רחוקה שנות אור מעוד פרינט…
    בעזרת הווב נעשה ונצליח.
    .

  9. יוני, באמת נראה שעשית בצפר לכולנו:)

    אבי כהן כתב:

    לייק!
    שנים אני אומר שעולם הפרסום החרדי עדיין לא מבין את האינטרנט, אני מקווה שיום אחד יבא מישהו שיעשה לכולם בית ספר. בא נראה מי זה יהיה?!

  10. אולי תגלה לנו חלק מסודות הגוגל ובעברית פשוטה “קידום אתרים” וכן להפיך אם יש צורך חלילה.

  11. משרדי הפרסום החרדיים לא רוצים לשלם על פרסום באינטרנט, הם רוצים לפרסם מאמרים חינם.
    האם הם באמת מפחדים מחרם או שהם מפחדים על הכסף?
    ללי
    מאמאלה- הבית לנשים חרדיות
    mamale.org.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן