דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
WebDuck
בניית אתרים
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
מרכז העניינים
חינמון ארצי
בין סופגניה אחת לשניה, מגיש נוחעם 15 פרינטים עמוסים בקלוריות ובסביבונים, פורס אותם על שולחן הניתוחים, ושואל, כמה אפשר לדחוס, ואיפה נעלם הקריאייטיב • ויש גם סולם קטלני במיוחד • ולקינוח: איך כן עושים פרסום מצוין מעבר לגדר • פרויקט חגיגי
chanuka
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אווירה

נתחיל בפרסום הכי לא מחייב, מסובב כולו על אווירה, אנרגיה, השפרצה, וכמובן ברוח ימי החנוכה, גם סביבון קפוא עם אפקט הקרח בגזי פחמן דו-חמצני. “מימד” בפרסום חנוכה לקוקה קולה, והפעם לשם שינוי, זה כן “דומה”, וכן “כמעט”. כולם עושים סביבון, אז למה שגם אנו לא נבשר על המשחק המשעשע הזה לבני עמנו.

סולם השטיבל: 6

לראותם בלבד • פרויקט מיוחד 1

מעופש

כאשר במקאן המגזרי מבקשים מאיתנו להיות קצת פחות ילדותיים כלפי ילדינו, ולתת להם דמי חנוכה יותר רציניים, אנו ממשיכים להתפלא למה הם עצמם היו הכי פחות רציניים כלפינו. נסו רק לפתוח את עטיפות מטבעות השוקולד, ותגלו שהם מאובקים ואולי אף שורצים תולעים, מאחר שהקונספט חנוכה&מטבעות-שוקולד, ישן נושן, והזקן הלבן שלו כבר נושר מזמן.

סולם השטיבל: 4

לראותם בלבד • פרויקט מיוחד 2

בקטנה

טרקלין יאקאב חשמל, הפתיעו לטובה, אחרי כמה פרינטים יבשים מבית מדרשם. אם כי באו לומר שחנוכה פטורה ממע”מ, והביאו לנו אותה בסביבונים ענקיים, בדמות מוצרי חשמל. ניסינו למצוא את ההקשר ביניהם, ונפלנו על הסבר מפולפל בכיוון של “ביני ובינך, סביבון, תנור נטול מע”מ, בא נסגור את זה בקטנה”. כלומר, תחושת הקטנת ערכו של המוצר בעל-העלות המשמעותית. הויזואל מזכה את הפרינט בניקוד גבוה יחסית.

סולם השטיבל: 7

לראותם בלבד • פרויקט מיוחד 3

וויש

‘מגזרים’ עשו לעצמם חיים קלים, כאשר הורידו מהבוידעם את הכותרת המצויינת המובילה בכל ימות השנה, והלבישו אותה על הפרינט החגיגי. גם הפעם הלכו על צילום ביתי לא נוצץ, כאשר המטרה להפגין גובה עיניים ופשטנות, כמו רוב עקרות הבית הנואשות שאינן מספיקות לגרד ולהבריק ומסתפקות בוויש. אם כי על הויזואל הרחבנו בעבר, מרובע מידי.

סולם השטיבל: 6

לראותם בלבד • פרויקט מיוחד 4

סובב עולם

נישאר ב’מגזרים’, והפעם הסביבון מסובב עולם ומלואו, ממגדל אייפל, עד מבואות ניו-יורק, והכל בשקל אחד בלבד. הילד נשמע ונראה מגוייר שלא כהלכה, עם הקריאייטיב הזה היו יכולים להפיק פרינט מהוקצע יותר, הויזואל עפעס משעמם.

סולם השטיבל: 5

לראותם בלבד • פרויקט מיוחד 5

דג בחנוכה

ניסינו למצוא הקשר בין חנוכה לדגים, ולא מצאנו. תחושת הבלבול בין חנוכה לפורים עם מזל הדג שבו – גוברת והולכת. ובכל זאת, הפרינט של ‘בולטון פונטציאל’ כשלעצמו מצוין, (אם כי נחשפנו לפרינט הזה מזה כמה שנים) ומתוך כל מה שראינו, הרי הסביבון כאשר הוא מצטייר על גבי הסטארקיסט, הוא הכי קרוב לדבר האמיתי, הפילה של הסביבונים.

סולם השטיבל: 7.5

לראותם בלבד • פרויקט מיוחד 6

מאכלי חלב

מאידך, ‘הצהובה הטובה’ תפסה אחלה טרמפ על מנהגי החנוכה, ובינהם אכילת מאכלי חלב. ‘יבנה מהדרין’ ניצלה זאת בדאבלים מרהיבים ומעוררי תיאבון, כאשר צלילי הקראנצ’ שבין השיניים נשמעים בתאי גזע המוח ולו ממבט חטוף. שימו לב על האומץ, הכותרת משחקת במילים של ‘לביבות’ ו’לבביים’, והצילום לא סופר את הלביבות ממטר, כאשר הוא מתמקד רק במשחק הלב. ועל הענין הזה, אשר ריחמו על יצורי האנוש והביאו לנו פרינט נטול סביבון ולביבה – מגיע להם שאפו.

סולם השטיבל: 8

לראותם בלבד • פרויקט מיוחד 7

ספגנו

‘מימד’ הלכו צעד קדימה, והביאו אחלה ‘יציאה’ עם משמעות רב זרועות. מצד אחד, הספוגניה ספוגה בשמן, מאידך, כמה אפשר לספוג, עוד קלוריה ועוד קלוריה, אולי די. אז למה שלא ניתן למגבות הפלא לספוג קצת במקומנו. אהבנו במיוחד את הפשטות המדוייקת נטולת משחקי-המילים.

סולם השטיבל: 8.5

לראותם בלבד • פרויקט מיוחד 8

מלבב

ועוד איך מלבב, לגלות עד כמה עשיר אוצר המילון העברי. מה עוד לא עשו מהמילה “לביבה”. והפעם ‘טבעול’ עם המשחק משלה, “מלבב כמה שזה…”. המוצר אולי טעים ו’פשוט’, אך הפרינט היה יכול להיות זך וחינני בפשטותו, אילו לא היו מתעקשים להכניס לנו שוב את הסביבונים, אותם כבר ראינו והקאנו.

סולם השטיבל: 6.5

לראותם בלבד • פרויקט מיוחד 9

וכל שמונת…

‘אפיקים’ הבינו שדי נמאס מהתקפת הסביבונים, ולשם כך הלכו על מספר ימי החג. אם תהינו מה הקשר בין המספר הגלובלי של 888 ש”ח. מתברר שכל סכומי המבצע יחדיו מסכמים את הסכום הכולל של 888 ש”ח, כך זה כשצריכים פרש”י ותוס’ לפרינט הנוכחי. ולסיכום ביניים, רק אם תקנו גם מעיל קשמיר, וגם מעיל צמר, בתוסף  צעיף, חליפת נוער ועוד, תגרדו אולי את סכום ההנחה דלעיל. ומה זה אומר לצרכן הבודד אליו מופנה הפרסום?

סולם השטיבל: 5

לראותם בלבד • פרויקט מיוחד 10

תג חנוכה

כנאה וכיאה ל’בית ספר לאומנויות’, ‘בורדו’ סיפקו לנו את הסחורה לשביעות רצוננו. הברקוד אמנם די מיצה את עצמו בכל המגזרים, מכל הכיוונים ובכל ההיבטים, אך למזלם כל מה שנטול סביבון וסופגניה, יזכה כאן בציון גבוה. ובמקרה הזה, בדין ולא בחסד, ויזואל נהדר..

סולם השטיבל: 7.5

לראותם בלבד • פרויקט מיוחד 11

נסיעה טעימה

שכיננו ב”מזבלה” ראו בהיעדר פני המלצר(ית), מגבלה של המגזר. אנו לעומת זאת ראינו ביצירה של ‘גל אורן’ התמקדות במסר. רכב יש, סופגניות גם כן, ואפילו אנג’ל בפריים. הפעם נסכים עם מחמאותיו של חיים קליגר, גם בהיעדר השלמונים.

סולם השטיבל: 8

לראותם בלבד • פרויקט מיוחד 12

נס החנוכה שלי

הם טוענים שזה לא נס. ואנו אומרים, שזה אבי אבו הנס, שדווקא ‘חד-פעמית’ בפרסום שנראה כאילו מוכתב על ידי הלקוח, מוציא מהחנוכה את הקריאייטיב הזך ביותר מבין כל מה שראינו עד הנה. “זה לא נס, אלו המחירים שלנו!”, קריאייטיב בהפוכה, אהבנו, מאד. ואילולי העומס הויזואלי, היה מצב לעוד איזה חצי קרש בסולם.

סולם השטיבל: 8.9

לראותם בלבד • פרויקט מיוחד 13

חנוכייה מוגנת

ולקינוח אקטואלי, אילולי המאורעות הטראגיים במורדות הכרמל, היינו מתעלמים מהפרינט נטול הקריאייטיב של א.ד. אחזקות אש בע”מ. אך כאשר יצא לנו להיתקע על הפרינט הזה כאשר לנגד עינינו נרות החנוכה, וברקע קולו הסדוק של רב קיבוץ ניר עציון המדבר אודות ספרי התורה שברכבו אותם הוא מבריח מהשריפה, אמרנו, וואלה, יצא להם איכשהו הקשר בין המנורה השרופה לאסטרטגיה שבשמירת ספרי התורה. ובמילה אחת. גרוע. אם כי טיפלה טוב יותר מהפרינט הקודם שלהם, שנסחט בחופזה מחמת אבל בית וויזניץ בשריפת ספרי התורה. שם הפרינט  מבית מדרשו של “הדרים” דמה יותר למודעה בינונית של “הכנסת ספר תורה” שכונתית.

סולם השטיבל: 3

לראותם בלבד • פרויקט מיוחד 14

אזעקה

ובשביל לאכול את הלב, הלכנו לראות איך עושים פרסום מעבר לגדר, במגזר הכללי. קבלו את אזעקת הצרבת. לייק.

לראותם בלבד • פרויקט מיוחד 15

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

10 תגובות

  1. חנוכייה מוגנת: סולם האפקטיביות: 10+
    זריזות, ניצול מומנטום ותזמון, ומעל הכל שיקול אמיץ ונבון בהעלאת קמפיין למרות שהוא לקוי מלחץ הזמן לטובת הטיימיניג, מהלך חכם מאוד.

    ואם זה היה 222 פחות, היו מעיזים להכניס את המספר הנורא 666?:)

  2. טרקלין – ישן (שנה שעברה)
    סנו – (כנ”ל)
    ניקול – חסר ליטוש בחנוכיה המודבקת.

  3. מאד נהנתי מהדינמיות של קוקה קולה והתאימו את הכרזה לימים החמים שעדיין שורר לצערינו (קרח בחנוכה? מי היה מאמין).
    לא הבנתי לרגע את הקשר בין סופגניות להשכרת רכב, לגל אורן פתרונים.
    והחנוכיה שעולה באש לדעתי הינה גרוע מאד משום שאף אחד לא מוכן לראות את החנוכיה היהודית מעלה את הבית באש (אולי היה ראוי לשים קופסת גפרורים ברקע של החנוכיה אך בשום אופן לא את החנוכיה עצמה)
    כל השאר ובפרט הסביבוני היו ונשארו קריאטייבים למרות שכבר לא ראיתי ענף אחד שלא נדבק לסביבונים.

  4. נוחעם. אולי תסביר לאיש נבער מדעת כמוני למה זכה הפרסום של חד פעמי בציון כזה גבוה?
    מה יש כאן לכל הרוחות? בלה בלה בלה של מלל?

  5. מעניין איך בכל המודעות שקטלתם משרד הפרסום הוא זה “שזכה” לביקורת,
    אבל במודעה שקוטיינר עשה ליאקב חשמל, יאקב בעצמו קיבל מיכם את הביקורת.

    כנראה, יחסי ציבור תמורת הזכות לצלם את “בראשית” לליל שישי בשטיבל בשבוע הבא?

    אגב לקחת תנור ולעשות ממנו סביבון ,
    די מזכיר את הרעיון של לקחת שקע ולעשות ממנו תפוח לראש השנה.

  6. המודעה של מימד מלבבת במיוחד, למרות הסביבונים ואולי דווקא בגללם.
    אני מאוד אהבתי.

  7. בעיני מודעת קוקה קולה מדהימה. סוף סוף היא מזכירה את הפרסומות הלא מגזריות

  8. נוחעם!

    אז אנחנו מסכימים על שני דברים, גם על המודעה של גל אורן וגם על המודעה של מגבות הסושי של מימד, גם אני נתתי להם השבוע ציון גבוה במדור “רזולוציה”. ואני מסכים עם ההארה שנכתבה כאן שזו מודעה שכבר הופיעה בשנה שעברה, אבל כנראה משהו טוב יכול לתת חיי מדף ארוכים יותר מעונה אחת…

  9. נוחעם

    יש לך נס שכתבת על כ”כ הרבה מודעות שכבר אין לי כוח להתפלמס איתך…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן