כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
WebDuck
בניית אתרים
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
מרכז העניינים
חינמון ארצי
מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
גולש פאשקעוויל שלח טור תגובה על ‘שוק הפרסום’ שהתפרסם אמש באתר בחדרי חרדים • בתחילת דבריו הוא קובע: “ממש לא קשה לנחש מול איזה לוגו מלהטטת חיה ברויער על המקלדת בהלעטתה את קוראי בחדרי חרדים בסבך פרשנויות שגויות ואינפורמציה רכילותית צינית” • לאן נעלמה האתיקה המקצועית שלה, ומדוע כמעט הביאה לחורבן בית נוסף?
pashkevil
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

מאת: איש – גולש פאשקעוויל

ממש לא קשה לנחש מול איזה לוגו מלהטטת חיה ברויער על המקלדת בהלעטתה את קוראי בחדרי חרדים הצעירים והצמאים להקזת דם בסבך פרשנויות שגויות ואינפורמציה רכילותית צינית.

קריאה חד פעמית במאמר שלה גורמת לך להבין מי נותן המשכורת שלה ובאיזה רחוב בר”ג היא שכחה את ‘האתיקה העיתונאית’ שלה, אם שמעה על דבר כזה בכלל.

זה מתחיל במירי זורגר, ש”כורה לעצמה קבר” בקמפיין אסם, כדבריה, מה שכמובן עומד בניגוד לסטנדרטים הגבוהים של מקצוענות אליהם שואפת הכותבת. העובדה שכל השפים הגדולים במגזר הכללי מככבים לא פעם בקמפיינים מסוג זה ו/או בתוכן שיווקי למוצרים גרועים בהרבה, עדיין לא הופכים את המהלך למהלך גאוני של אסם אלא לכריית קבר עבור שפית שתמכור עכשיו הרבה יותר ספרי בישול מאשר לפני שנה, אם תשכיל לנצל את המומנטום. אגב, צמד המילים ‘איחור אלגנטי’ אומנם מאוד ספרותי אך לא מתאים לעניין העלאת קמפיין ‘קנור’ בדיוק כשאוסם עומדים לרדת. מה יותר טוב מלהיות אחרון ולגנוב את מלוא תשומת הלב? זה בדיוק המקום בו מגיע שאפו על הסבלנות. היא עוד תוכיח כמה היא משתלמת.

תמשיכו לקרוא על ‘מיזכה’ כשרק שני משרדי פרסום יוזכרו כ’גנבי קרדיטים’. מה שהכותבת כנראה שכחה לציין זה את העובדה שיש עוד משרד או שניים שטורחים לעשות זאת. כן-כן. תרימי את העיניים מהמסך ותסתכלי על הלוגו. יופי. מעניין מה הוא עושה מדי פעם על פרינטים מאוד-מאוד יפים של חברה מאוד מאוד גדולה. פרינטים שמשום מה התפרסמו במגזר הכללי כמה שבועות קודם ועם קרדיט שונה לחלוטין. אכן מוזר.

ואז מגיע ענף האינטראקטיב. טוב, אכסניית הטור חייבת לקבל את ליטרת הבשר שלה, ואם אפשר גם לרצות את האדונים – מה טוב. לקוחות רבים, של משרד מאוד מסוים “מתחרים על הבאנר היפה ביותר”. אף מילה על חרם הרבנים ואף מילה על רוב החברות הגדולות שנזהרות מזה כמו מאש. אגב, גם בריסק, רווח ושטרן יודעים היטב איזה סכומים ניתן לקבל בחזרה על פרסום אינטראקטיבי, מה שלא מונע מהם להישאר נאמנים לעקרונותיהם.

וכמובן, תקראו תבינו. תבינו הרבה דברים. חוץ מזה שבעוקצנות המונוטונית של הכותבת היה מן הראוי לכתוב על לקוח שמתחרהו הצעיר והשמן ממנו השאיר לו כבר מזמן אבק עם מועדון לקוחות מפואר ועוד אי אילו הברקות, לקוח שמשווע לתזרים מזומנים ולא מתבייש לומר זאת בקול, לקוח שאכן עשה מהלך יח”צני מבריק אבל בלי תועלת ממשית לאורך זמן. אבל איך תקראו על זה, הסתכלתם על הקרדיט? פה תמו מעיינות הציניות.

גם בדירוג המשרדים ישנה התייחסות אחת ל”זינוק של עשרות אחוזים” של משרד מסוים ועוד “עליה מזערית” של מישהו שעומד צמוד-צמוד לחתום על התלוש, אותו הם מכניסים כמובן “בכיס הקטן”. שאר הדיווח הינו מונוטוני לחלוטין וללא פרשנויות נוספות.

זריזי הקוראים אף הספיקו לקרוא קטע הראוי לפרס פוליצר לעיתונות בנושא מיזוג מתקרב בין משרד מהמגזר הכללי למשרד ממגזרנו הקט (הקטע הוסר מהמאמר). כמות הארס והציניות על משרד טוב שנמצא בימים אלו ברגעים פחות טובים, היו יכולים בנחת לגרום לחורבן בית נוסף. ואני, באמת לא מבין, מה כ”כ קשה לפרגן למהלך שעשוי להביא למגזר קריאייטיב ברמה אחרת?

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

19 תגובות

  1. מילה בסלע, ללקק אצבעות.
    אכן כל הטור שם זקוק היה בכלל לעריכה בסיסית, חבל, הכוונות היו טובות(?), ונדמה לי שגם הושמט מהטור ]ה עוד איזה ענין קטן של קרדיט לאתר הבית של הפרסום החרדי וד”ל..
    חבל שלאנשים היום כבר אין בושה…

  2. אכן מילה בסלע,
    אם כי חבל לפתוח על כך טור מיוחד בו בעת שכל זאטוט חובב פרסום זיהה בעזרתו יתברך, לא רק את משרד הפרסום אלא אף את הכותבת.

    ממתין לשמוע את ותיקי הכותבם והכותבות מסבירות את המהלך

    אלייך *** – – –

  3. לא הייתי עושה את זה טוב יותר…

    ללא ספק בחדרי חרדים נותן פה שיעור ענק באתיקה עיתונאית.

  4. זה לא סוד שמי שמסתתר מאחורי הכתבה היא…
    אבל החמור מזה שאת עיקרי הדברים היא העתיקה מכאן ואת השאר היא לקחה מכל הכיוונים.
    המצחיק שחברתה שמסתתרת מאחרי כמה שמות עט באתר היא החליטה לחסל חשבונות ולטקבק על מי שגילה את סרחונו של האתר ושל מה שבאמת התחולל שם. (ובגלל מי ) לא לחינם הלך הזרזיר אצל העורב

  5. מצחיק. העליבו את רובינשטיין בטוקבקים של בחדרי והוא מחזיר בפוסט שגולש (רובינשטיין) כתב.

    מגוחך.

    נ.ב. רובינשטיים בוודאי לא יכניס תגובה זו. אבל מספיק שיראה אותה בעצמו טרם ימחקנה.

  6. @ יגאל:
    וואלה יפה, דווקא אישרו אותך.
    בניגוד לאתר כמו בחדרי חרדים, פה כמה שאני שם לב אין דיקטטורה עלובה ונותנים לביקורת במה מכובדת.
    לפי התגובות ההזויות בבחדרי חרדים נראה שמישהו שם נפגע קשות מפשקוויל והחליט להחזיר בטוקבקים הזויים, אוי כמה שזה הזוי. אגב, משום מה אני בטוח שאת כולן כתב אותו אחד, ודו”ק וד”ל!

  7. מה עובר עליכם? יצאו נגד בחדרי על ההשתלחות האישית באנשים ללא כל בעיה ואתם נסחפים ומעניקים במה חילופית לשחיטה פומבית של בנאדם? מוטי, מה עם הצנזורה? טיפונת!
    מה חיסול החשבונות המטומטם הזה כאן? יש לכם בעיה עם מה שכתבה ואיך שכתבה? פנו אליה ישירות. מה זה אמור להביע?
    הכותבת הינה בחורה כשרונית מאד שזו הדרך שבה היא בחרה לשמור על האינטרסים שלה, וזו זכותה. זו זכותכם להגיב ולתקוף עניינית. אלא אם כן אין לכם את היכולת הזו. ילדים קטנים

  8. לא יודעת על מה אתם מדברים,
    הרבנים לא מרשים את ב”חדרי” אז לא נכנסים…

    אני מבינה שהרבה חכמה אני לא מפסידה.

  9. אני הייתי מתביישת במקומה ואין לי מושג איך אתר מקצועי מסוגל להכניס כזה טור נוראי ושקוף יותר מהגרביים שלי

  10. כל המתייפיפים,

    תקפו שם מגמתית בטוקבקים את מוטי אישית ואת פשקוויל בצורה תינוקית ורעה. למרות שבטור עצמו כמובן לא הוזכר פשקוויל…. אבל זה די מובן הקשר.

    משום מה, כל הפשקווילים המשמיצים אושרו חופשי. בדקתי את הגינות בחדרי וכתבתי כמה טוקבקים חיוביים על פשקוויל. כמובן שהם לא אושרו.

    אתיקה במיטבה כבר אמרנו??

    אז אל תבואו בטענות לפשקוויל על חיסול חשבונות.

  11. דבר אחד שאני לא מבין, למה הכותבת בעצמה לא שמה קרדיט על הטור.

    דבר שני שלא ברור, איך זה שגם “בחדרי” מלכלכים על בולטון ועל אפיקים וגם פשקעוויל לא מפרגנים להם בדרך כלל,
    ואילו גל אורן, שזוכים מכם לפרגון בדרך כלל, כנראה היה להם חלק בלכלוך האישי בבחדרי על פשקעוויל או שהם לפחות ידעו על כך,
    מה שאומר שביד אחת אתם תאכלו איזשהו אייטם “בלעדי” ממאיר, וביד השניה אתם תחטפו בבחדרי.

    נ.ב. לקחת את רופא השיניים שקופ”ח מאוחדת פירסמה בכללי ולהלביש לו את הכיפה ששמואל מועלם ישים בדרך לכלא, זאת לא ממש סיבה טובה לשים קרדיט על המודעה, מקסימום לשים לו קרדיט על הכיפה (ואז סופית הוא יראה כמו חמודי מכללית).

  12. נחמי, יפה לך שאת ככה שומרת על החברות שלך.
    מסכנה, התלבטת מה לעשות,

    להבא, לא יקרה כלום אם לא תגיבי גם אם הכותבת המוכשרת מאד מבקשת בגוגל טוק או במסנג’ר.

  13. אולי מישהו מעלה את הטור המדובר? (לפחות שמישהו יעלה לפרוג, לפורום פרסום)

  14. מוטי, מכיוון שאינך מחובר במסנג’ר, אכתוב לך כאן:

    אני מעריכה ומוקירה את המקום הזה. לפעמים מקצועי יותר, לפעמים נגוע באינטרסים, לגיטימי. אצל כולם.
    אתה יודע מה, אני אפילו סולחת לך על הצהובוניה הקטנה שלך של סופי השבוע, תיעודי הליל שישי של הצ’ונט, הבלקברי, האופניים. זה נסבל בגדר חינני.

    אולי זה טבע העולם ואולי זה היה צפוי, אבל הפוסט המרעיש על פיטורי בחדרי, הפוסט הנוכחי שצולב בנאדם ספציפי (ויותר), משרד ספציפי, שמות, תארים, כינויים – כאן הגבול הדק שלך בין אובייקטיבי ומקצועי לרכילות מהזן המגעיל.

    בניתם אחלה מקום, עם אחלה קהל, אל תהרסו את זה במחי פוסט.
    והיי, אני הייתי פה מהתחלה.

    הכל מאהבה,
    פוטנציה.

  15. א יידישער כתב:

    אולי מישהו מעלה את הטור המדובר? (לפחות שמישהו יעלה לפרוג, לפורום פרסום)

    עם הטוקבקים, כמובן. אני חסום שם.

  16. תעלו לכאן, אל נא תצהיבו את פרוג… תשאירו אותה נקודת הייטק נקייה…

  17. אם כל הכבוד וההערכה (עפר אני תחת כפות רגליהם המאובקות וכאלה), איני חושב שבירידה לרמת הטוקבקים שבטור האמור (שגם אותי הפליא מאוד), פשקוויל הופך למקום טוב יותר.

    לא זכור לי שירידה לתת רמה מוכיחה עליונות אינטליגנטית כלשהי…

  18. מחר ביתד התקפות חריפות על מאמיןבהשם ושתילים, בהמודיע טור מערכת נגד ביתרי וקהלת ובהמבשר בכלל, כותרת ראשית בתגובה על טוקבקיסטים פחדנים מתוסכלים.

    כשפאשקוויל עונה בטור מערכת לטוקבקים מורעלים הוא לא פגע בהם, הוא פוגע רק בעצמו.

  19. @ שלומפער:
    כפי שניתן לראות, לא הגבנו במאמר מערכת לטוקבקים פוגעניים.
    הגבנו בפוסט אורח לטור מגמתי שהתפרסם בעבר בבח”ח מדי שבוע ולאחר הפסקה בת מספר חודשים חזר ופגע בהרבה מאוד אנשים בתעשייה. תגובה זו נשלחה אלינו ולאחר שעברנו עליה ובדקנו שהטענות נכונות וענייניות – החלטנו לפרסם.
    ואין אנו מתחרטים על כך. להיפך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן