דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
WebDuck
בניית אתרים
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
מרכז העניינים
חינמון ארצי
אמש, השדרן המרכזי של ‘מוקד הציבור’, יענקי קצבורג, הוציא הודעה לחבריו במערכת, בה הודיע על פרישתו הסופית מעיסוקיו במוקד הציבור, וירד למחתרת • זמן קצר לאחר שהחל את דרכו במוקדי הנייעס, לפני ארבע שנים, הוא הצליח להתברג בצמרת הענף • פרישתו התקבלה בהפתעה בקרב עמיתיו • ומה יעשה עכשיו? • מוישה צוקר מגיש את הסיפור המלא
ארכיון פאשקעוויל: חיים שפירא מכין את מהדורת הערב
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

“13:00 במוקד הציבור, צהריים טובים. בלעדי”, זהו פחות או יותר הנוסח המוּכר והמוֹכר של קווי החדשות הטלפוניים, המשדרים נייעס, חדשות ועדכונים שונים לאלו המחייגים אל אחד מקווי הנייעס הרבים המובילים את תחום התקשורת בציבור החרדי.

השדרן יענקי קצבורג, הוא אחד השמות המזוהים ביותר עם הדרמה שבנייעס ועם קווי החדשות הטלפוניים. את דרכו בצמרת הקווים הוא החל לפני ארבע שנים ותוך זמן קצר, הרבה בזכות כישוריו, הצליח להתברג בצמרת הענף.

קצבורג, איש תקשורת ברכפלדאי, הצליח לפני מספר חודשים להביא לידי כך שקו החדשות שלו יהיה היחיד עם תו תקן של ועדת הרבנים לענייני תקשורת, כך שבמסגרת התוכנית ‘קו ונקי’ של בזק החוסמת תכנים לא מאושרים, הקו שלו היה היחיד מבין כל קווי הנייעס, שהיה פתוח.

לפני כחודש וחצי, יצאו גדולי ישראל במכתב חריף נגד קווי הנייעס, ובחרם כללי בו הם מורים לאישי הציבור שלא להתראיין לקווים הללו. בעקבות מכתב הרבנים, ההכשר שניתן לקו של קצבורג, בוטל. האות ניתנה והקשיים החלו לצוץ. גרף השיחות ירד בצורה משמעותית, פחות ופחות מאזינים התקשרו מדי יום, ההכנסות אל חשבון הבנק השתנו ולא לטובה, והכדאיות הכלכלית שהאירה פנים בתחילת הדרך, החלה לעורר סימני שאלות.

מעבר לכך, שיגרת יומו של יענקי קצבורג כשדרן מוביל בתחום, הייתה על גבול הטירוף. לקום מוקדם בבוקר ולשוב ליצועו רק בשעת לילה מאוחרת, המירוץ אחר הסקופ, השידול עבור כל ראיון והמרדף אחר העדכון, עייפו אותו נפשית. בנוסף, ריבוי קווי הנייעס, הפכו את המושג ‘סקופ’ למגוחך. כולם יודעים הכל, כל הזמן, ומעדכנים זאת יחד. כל מרואיין נלחץ לקיר, מוטרד ונדרש לשוב ולהתראיין אצל כל קו וקו מחדש.

בעקבות הסיבות הנ”ל, הכתה ביענקי קצבורג ההכרה, כי המקצוע לא מוסיף כבוד לאף אחד, הוא לא ממש שווה מבחינה כלכלית, ובעיקר אין בו לאן להתקדם בעקבות חרם הרבנים.

אמש, הוציא קצבורג הודעה לחברי מערכת ‘מוקד הציבור’ על פרישתו הסופית מכל עיסוק בקו הנייעס. מי שמפעיל כעת את ‘מוקד הציבור’ הוא חיים שפירא, מי שהיה הכתב הראשי של הקו ומי שכונה על ידנו חיים-שפירא-אודסה, אך פרישתו של קצבורג תגרום ככל הנראה לשינויים נוספים במוקד הנייעס. מערכת שליחת העדכונים בהודעות כתובות לבכירי העיתונאים והעסקנים – ממשיכה לפעול כרגיל.

קצבורג בוחן בימים אלו הצעות עבודה בתחום התקשורת – העיתונות הכתובה והרדיו. “בימים הקרובים יתבהרו יותר הדברים”, אומר לנו קצבורג ונמנע מלהוסיף פרטים נוספים. בין כך או כך, ‘פאשקעוויל’ מעריך את הצעד, מוקיר את האומץ ומאחל הרבה הצלחה בהמשך הדרך.

לאן נעלם יענקי קצבורג? חשיפה 1
ארכיון פאשקעוויל: חיים שפירא מכין את מהדורת הערב
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

7 תגובות

  1. למה לא לדבר ברורות? הביכלרים היכו בו חזק.

    למרות שהקול החרדי עדיין בסלולר ולחייג אליו יקר יותר מלחייג לנייח של אורנג’ (אגב, בעניין זה ציבור המאזינים חשב כי הוא מחייג לקו בזק – וכידוע יש פער בחיוג בין הנייחים..) ולמרות שכעת הם רק ייקרו את השירות שלהם והקימו קו אקסלוסיבי ייחודי, ועם כל זה עדיין הם מובילים. הקו של קצבורג פשוט לא היה כלכלי.
    חיים שפירא מוכשר אבל העסק הזה גדול עליו.
    שיהיה בהצלחה.

  2. עם כל הכבוד לכם (ויש כבוד)

    זה לא מעניין ! (במחילה מכבודו של הכתב)

  3. מצטרף
    הנושא ממש לא מעניין!
    ותודה על הבולד.

  4. חבר’ה

    נסחפנו.

    כל קווי הנייעס הם בזיון צרוף לאינטילגנציה החרדית.

  5. קומוניקט עלוב ובזוי.
    גם מבזה. רק את האתר.

    את השמות המוזכרים בכתבה ועמתיהם לקו המשובש לא נותר במה לבזות. הכשרון היחיד שלהם הוא לא להשאיר לעצמם טיפת כבוד.
    עילגות, צווחנות וטרגדיית מלל מזעזעת.

    אנא, לא להשליך מהם על המגזר כולו שמת מבושה.

  6. מסכים לחלוטין עם תגובה 4! ב ז י ו ן!!! אני נתקף גועל כשאני שומע את הנסיון לייצר דרמות בצעקות וצרחות שמזכירות את קלצקין מכריז על הלוויה…

  7. באופן אישי נעזרתי והתראיינתי רבות אצל יענקי בפריוקטים ציבוריים שונים, ולשבחו יאמר שאפי’ הסכים להנמיך להבות בפרשה מסוימת לתועלת הענין מה שבאמת מעל ומעבר לכל אתיקה עיתונאית…
    נשמח להמשיך ולהנות ממך בכל דרך כשרה שתמצא לנכון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן