מהדורת ל”ג בשטיבל יוצאת לדרך, מנומנמת מתמיד. החורף כבר כאן והקור הירושלמי משאיר אותנו מכורבלים בתוך הפוך. מתחילים את המהדורה עם עדכוני רשת מעניינים.
עדכונים מהרשת
- אין ספק כי השנה שחלפה הייתה שנת פייסבוק. עיתונאי רשת רבים מנבאים כי גם 2011 תהיה שייכת למיסטר צוקרברג. עסקים רבים משתמשים בפייסבוק כדי לייצר אינטראקציה עם הגולשים והלקוחות ברשת. הבלוגר שי עתיק, כתב פוסט מרתק על 10 סיבות מדוע צרכנים עוקבים אחרי מותגים בפייסבוק. מעניין מאוד ומספק תובנות מחכימות.
- באותו עניין: באתר הפורומים ‘פרוג’ החליטו – בעצה אחת עם יו”ר משמרת הקודש והחינוך, הרב מ. בלוי – להחרים לגמרי את פייסבוק. הגולשים נדרשו לא להעלות אשכולות, גם לא בעניינים טכניים, על אודות הרשת החברתית. פרטים נוספים יבואו כאן, או בפשקעווילים אמיתייים.
- סקר TIM של החודש האחרון מעורר יצרים רדומים. מסתבר כי בשקט-בשקט התגנב האתר כלכליסט למקום ה-15 בדירוג האתרים הפופולאריים בישראל ועקף מימין את אתרי הכלכלה הוותיקים – גלובס ודה-מרקר. אלו מצידם לא נשארו חייבים. אתמול, בעיתון הערב של גלובס, פורסמה מודעה מוזרה תחת הכותרת TIM-TUM, המסבירה כי הסקר הינו מוטה לטובת האתרים המשתתפים בסקר כמנויים. החברה החתומה על המודעה: תפוז אנשים. כנראה לא אהבו את היותם רק במקום ה-11.
- רק בשבוע שעבר סיקרנו את הטרנד המטורף של אתרי הקניות הקבוצתיות ומסתבר כי התחרות האדירה גורמת לשבירת שיאים חדשים במכירות און-ליין. מספר שעות לאחר שגרופון שבר את השיא עם למעלה מ-70,000 לקוחות לקופון אחד, האתר המתחרה LivingSocial שבר את השיא מחדש כאשר תוך שעתיים מהשקת הקופון, 230,000 לקוחות (!) רכשו את הדיל, הזמין ללקוחות בארצות הברית בלבד. הקופון מציע 50% הנחה על כרטיס מתנה וירטואלי של אמזון בשווי 20 דולר.
- בארץ, שוק הקניות הקבוצתיות עדיין בחיתוליו, אבל התחרות מסתמנת כאכזרית במיוחד. להרחבה בנושא, קליק כאן.
- משרד הפרסום ששינה את שמו בשבוע שעבר מגימיק למהדרין ל-גימיק M&G, העלה אתר חדש לרשת. קפצו לביקור. זה המקום והזמן לפרגן לאתר חדש ויפה שהעלה צוות פאשקעוויל (הבני ברקי). קליק לאתר של יוסף חיים שוואקי.
עדכונים מהכללי
- יפעת בקרת פרסום פרסמה אתמול את הנתונים של המשרדים והמותגים הגדולים לשנת 2010. הפתעות גדולות לא נרשמו בטבלה, אבל זה לא מונע מאיתנו להציג בפניכם עדכון בנושא. למתעניינים ולכותבי המדורים: בימים אלו שוקדים ביפעת בקרת פרסום על שיקלול הנתונים המגזריים, צפו להפתעות.
- חשוב לציין כי המערכות הטכנולוגיות המתקדמות שמפעילה ‘יפעת בקרת פרסום’ מבצעות פעולות מעקב, ניטור וניתוח של קמפיינים פרסומיים שונים בכל רגע נתון, בכלל כלי התקשורת בישראל, לרבות קישורים ממונים בגוגל – קמפייני Google AdWords – שהיו עד היום בגדר ”קופסה שחורה”. המנועים הסמנטיים בהם עושה קבוצת ‘יפעת’ שימוש, סורקים מדי יום כ-5000 ידיעות וכתבות בתקשורת המסורתית (פרינט, מקוון, רדיו, טלוויזיה) וכ-250 אלף פוסטים, סטטוסים, תגובות בפורומים וטוויטים ברשתות החברתיות.
- חברת אלקטרה, המפעילה בין השאר את הרשתות שקם אלקטריק ומחסני חשמל, הכריזה השבוע על הקמת רשת חנויות מחשבים חדשה בשם ‘אלקטרה מחשבים’. על פי פרסומים, השקת הרשת תלווה בקמפיין פרסום בהשקעה של 6-7 מיליון שקל. משום מה, אלקטרה בחרה שלא להשתמש במשרד הפרסום שלה (אדלר חומסקי) אלא לפרסם באופן עצמאי. מעניין האם פרסום הרשת יהיה רלוונטי גם במגזר החרדי, לאחר שספייס ולנדאו מחשבים יושבים חזק על הנישה או שמא החרם הגדול נגדם יחול גם על זה.
עדכונים מהשטיבל
- זוכרים את כנס המגזרים שנערך לפני כחודשיים? משרד הפרסום מקאן אריקסון שעמד מאחוריו, הפיק מצגת סיכום המסבירה בקלילות אך בחדות מדוע כדאי לחברות הגדולות במשק לשים את הז’יטונים במגזרים השונים. סרטון ששווה להעתיק ולהציג בפני לקוחותיכם המתלבטים. אחלה מחקר, אחלה מצגת, אחלה תובנות.
- אם כבר מקאן, בימים הקרובים נתייחס אי”ה לפרינט החדש מבית היוצר של המחלקה החרדית במשרד, קמפיין עבור חברת זוגלובק שעלה בעיתונות החרדית והדתית, הרדיו ו… האינטרנט! מדובר בקמפיין אינטרנטי חדשני שעלהיעלה באתרים הגדולים של קהלי היעד השונים כדלהלן: ‘כיכר השבת’, חסידי חב”ד – ‘חב”ד און-ליין’, מסורתיחוזרים בתשובה – ‘הידברות’, דתי לאומי – ‘כיפה’. קליק כאן להדמיית הקמפיין האינטראקטיבי של זוגלובק. מעניין לציין כי למרות שזוגלובק לא מתהדרת בהכשר המהודר ביותר שקיים, החברה מבינה שיש למוצרי הגלאט קהל רחב. מעודד מאוד.
8 תגובות
יפה, יפה!! אני מבינה שלא היו השבוע ימי הולדת/ארעוים משמחים אחרים.. אין מזל”טים?
שבת שלום.. 🙂
תיעלבו אם אני אכתוב שהשתעממתי?
שבוע טוב! התחלה טובה לשבוע נפלא! שכוייח לפשקוויל אין עליכם! ובמיוחד לישראל על הפירגון האין סופי
כרכור הכלב לפני הפריץ, החיוך המתחנף של נחשוני וכהן לנוביק.
במקום להעיף את הבחור מכל המדרגות, עוד מתחייכים איתו.
למה אין אפשרות להוריד את המצגת של מקאן?
איזה מלון זה? איזה אירוע זה?
המקום היחיד בו מופיעים עיתוני המודיע ליד המבשר בלי פוצה פה ומצפצף…
משרד הפרסום מקאן אריקסון הפיק מצגת סיכום מגזרית:
נשמע הגיוני? הרוסים והערבים מוציאים כ”א 3.5 מליארד בשנה , והחרדים 800 מליון, ???
הערבים כיום 20% והחרדים 10%, כנראה דחפו שם סעיפי קנייה לא נפוצים אצלנו
אם היו מפלחים לדוגמה את ההוצאה למזון למשל, סביר להניח שיחול מהפך בנתונים