דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
מרכז העניינים
חינמון ארצי
WebDuck
בניית אתרים
גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
כמה פעמים נאמר לנו “שמאל לפני אמצע” – ועברנו לאוטומט ולמלחמה עם מחלקת המודעות של העיתון? נכון, מחקרים הראו שהעין ‘רצה’ שמאלה ולמעלה ועל כך נשענת תיאורית רכש המדיה שלנו. אבל מה עם השנייה שאחרי? • אייל גור כותב על אתגר קריאטיבי ורווח אפקטיבי במדיה צפופה • מחקר מרתק
eyal
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

במאמר זה תקראו על אתגר קריאטיבי ורווח אפקטיבי במדיה צפופה. פורסם היום במדור רזולוציה של ‘המבשר’, בעריכתו של חיים קליגר.

מאת: אייל גור

ימין עולה. שמאל עולה יותר. 1קל לנו לחשוב בתבניות המוכרות. גם ללקוחות שלנו – המפרסמים היקרים לנו. זה עושה חיים קלים. כמה פעמים נאמר לנו “שמאל לפני אמצע” – ועברנו לאוטומט ולמלחמה עם מחלקת המודעות של העיתון?

נכון, מחקרים הראו שהעין ‘רצה’ שמאלה ולמעלה. אם תקשיבו טוב לג’וש לוסון, המנהל הישראלי של מעבדת ‘ניורופוקוס’, מעבדה המתמחה בחקר המוח לטובת הצרכים השיווקיים שלנו, הוא יגיד בדיוק את זה.

את חלקיק השנייה שיש למוח ע”מ לפקוד על העין שלנו לבחון עמוד בעיתון, הוא ינצל לשלוח אותה לצידו העליון השמאלי. ועל כך נשענת תיאוריית רכש המדיה שלנו.

אבל מה עם השנייה שאחרי? אותה מזניחים המפרסמים והפרסומאים. חלקיקי השנייה שאחרי הפינה השמאלנית, הן ההזדמנות להסית את המבט. גם ימינה!

על פי מר לוסון מ’ניורופוקוס’, הפועלת בכל העולם, זוהי ההזדמנות הגדולה של אנשי הקריאייטיב להראות כמה הם שווים, ופשוט לסמן V על העיצות שלו למגנט את העין ולמשוך את תשומת הלב של המדפדפים – ע”פ הדירוג הבא.

  1. תנועה – איש רץ, כדור קופץ וכל תנועה מושכת את העין. נו, בפרינט זה לא ממש עוזר.
  2. חדשנות – אלמנט מוכר אך משופר, דרך חדשה להגיד אמירה בנאלית, אמצעי מפתיע לרענן מבצע מחיר יכול לעשות את העבודה.
  3. טעות – לא הטל”ח הקטן שהמחלקה המשפטית של הלקוח לחצה לשים. אלמנט שנראה בפעם הראשונה כמו טעות. חברו תרנגול עם ראש של פרה, ותראו באיזה קול יקראו הקוראים.
  4. חוסר ודאות – אם תגרמו לרגע אחד לפקפוק, אפילו קטן ביותר אצל קהל היעד, אם תעוררו תהייה במוחם, אם הפרצוף שלפניהם מחייך או בוכה, הכיפה מקטיפה או בכלל מהפוטושופ – זכיתם בעוד מבט יקר ערך.

עמוד ימין, לפני אמצע ואפילו אחריו, הוא אתגר קריאטיבי, אם הדירוג שלכם במד הכלים למשיכת עין גבוה, לייצר פרסום אפקטיבי.

ובימים אלו, זוהי הזדמנות נהדרת להרוויח ביושר את התואר ‘קריאטיביים’ ואפילו לחסוך כמה שקלים ברכש המדיה, כשהעמודים השמאליים עמוסים בתכשירי ניקוי, אריזות מזון גדולות ושאר מהודרים לחג כשר ושמח.

הכותב הוא פרסומאי ויועץ בתחום המיתוג והשיווק.

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

6 תגובות

  1. וואלה. מעניין. אבל אין סיכוי שמישהו יישם את ההמלצה.
    קול קורא במדבר?
    יותר בכיוון של ארץ לא זרועה…

  2. מילא שזה מעניין אותנו בפשקוויל, אבל את קוראי המבשר??

  3. מסכימה עם כל מילה.
    לפעמים אני מנסה לשכנע את הלקוח לבקש לו עמוד ימני דוקא, כן כן אל תסתכלו עלי כך.
    ם המודעה שלך אמורה לעבוד חזק לא משנה איפה היא תהיה ממוקמת היא תעשה את העבודה אתה מביט עליה בדיוק 3 שניות אז נכון שקשה להחליט ההיפך מתמיד לפעמים זה דוקא מפתיע!

  4. גם לשים מודעת אינצ’ים בעמוד 87 זה אתגר קריאטיבי ועצותיו של מר לוסון רלבנטיות בעמוד שמאל בדיוק כמו בעמוד ימין ואפילו באותה מודעה בעמוד 87.

    זה לא מוריד כהוא זה את העובדה שהחשיפה לעמודים ימניים היא נמוכה לעומת שמאליים, בדיוק כמו שחצי עמוד נמוך ועמוד ורבע מחצי וגו’.

    במדיה לא עובד מאמר חז”ל, “לעולם תהא שמאל דוחה וימין מקרבת”…
    חג שמח.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן