לפני שהתחלתי לכתוב את הפוסט, שלחתי את המודעה לכמה אנשי קשר במסנג’ר כדי שיראו וישפטו. רציתי לשמוע מה הם אומרים. מה, אני סתם מתלהב? לא. לא התפלאתי. הם נהנו מאוד וענו לי בסמיילים מחייכים וקורצים. רק אחד שאל מי המשרד שמפרסם אותם, אותו אחד שסימנתי לפני תקופה כאחד שלא יורד לפרטים ומתייחס למודעות כאלה בזלזול. הפנתי אותו לקרדיט שמצביע על פרסום אגס ואמרתי לו שהיה לי עוד מודעה אבל התחרטתי, אני לא שולח לו. הוא התעקש לקבל. כנראה שגם הוא התלהב. מודעות יפות ומושקעות. שווה כל מבט, כל הכבוד!
14 תגובות
דטה פרינט זכורים לטובה בהרבה מובנים.
אך האם רק אני שמתי לב לדימיון השאוב מהפרסומת של הלוטו?
ולמגיבים המהירים- לא דיברתי על שאיבת הרעיון אלא האלמנט הגרפי מאוד, אבל מאוד דומה.
אהבתי אהבתי מאוד,
עבדתי תקופה ממש בתחום והרבה זמן גם אחרי שעזבתי שברתי את הראש מה כבר אפשר לפרסם בכזה עסק?
והנה הברקה
נא להרגיע.
עבודה עיצובית יפה מאוד. טקסטים כמעט שנונים.
אבל צר לי, אין בין זה לבין מודעת פרסום מקצועית ולא כלום.
עומס הטקטסים והבלגן בעיניים מבריחים את הקורא. אין מסר אחד ברור וחד. אין USP (המתחרים לא יכולים להדפיס בגדול?).
זו תסמונת ידועה. רמת העיצוב המשובחת והיצירתיות השופעת פוגעות לפעמים בעקרונות הפרסום הבסיסיים.
תנו לצרכן סיבה לתפוס אוטובוס מירושלים לבני ברק רק כדי להדפיס בדאטה פרינט. תנו לו הרגשה שיש בחנות הזאת משהו מיוחד שעושה את כולם יותר יפים בתמונות. תגידו לו משהו שעוד לא אמרו לו.
(הביקורת נכתבת לצורך הדיון בלבד. אין בה ולו שמץ של ביקורת אישית או כוונה לפגוע חלילה בצוות מוכשר, מוצלח וחביב עד מאוד).
בהצלחה
יש יתרון אחד לפרסומות האלה.
הן נראות לא מקצועיות, הניסוח חובבני, ואולי זה מה שיגרום לצרכן הסופי להאמין. (רק חבל שאין כל כך במה להאמין במודעות).
אני אישית עובד הרבה עם דטה פרינט, את כל הקאפות לפרזנטציות מזמינים משם. ואני חושב שהאסטרטגיה הייתה צריכה להיות שהכל כאן בלב בני ברק. (עיקר חסר מן הספר…)
שיהיה בהצלחה
יש צדק בדברים של נתי טוקר.
אני חושבת שזו פריצת דרך בציבור החרדי לעשות פרינט שעשוי מאיור ולא מתמונה אמיתית סוף סוף. וכן, זה מושך את העין רק בגלל העובדה הזו.
נתי יקר, מי אמר שהמודעה מיועדת להביא את הירושלמים עד לפה?
כמדומני שלא זו הכוונה במודעה הזו וגם היא חוטאת מעט לעקרונות הפרסומיים הבסיסייים,
הרי שחיננתניותה ועיצובה בהחלט מושכים את העין והקורא אכן נעצר לקרוא אותה…..
אכן, מודעה מעוצבת ומרשימה, שעושה חשק לקרוא ולעיין בכל פרט בה.
אך אחרי שנתי טוקר אמר, אני מרשה לעצמי לומר זאת גם. יש בהחלט עומס גרפי וטקסטואלי על הדף ובצורה מוגזמת.
אבל עדיין אני חושב שמכיוון ומדובר בציבור שאוהב לקרוא, ובמודעה שמזמינה קריאה מדוקדקת, אפשר לסלוח על זה.
מסכים עם נטיעות בכל מילה.
נתי, בניגוד לדעתך וכלקוחה קבועה בדטה (מזכירה בארגון גדול, שעושה הרבה כנסים ודינרים)
אני מוצאת את עצמי מזדהה עם הפרסומת וב-ג-דו-ל!
דטה פרינט הם היחידים בבני ברק שנותנים שירות כולל של כל הפקות הדפוס הדיגיטליות.
ובענין הזה, אין להם מתחרים, למעט אולי בנישות ספציפיות.
וכמו שאמר ‘פרסומאי מתחיל’ קשה להאמין שהם ניסו להביא את הירושלמים עד לפה…
אני אישית קראתי כל מילה שהופיעה במודעות, וקיבלתי ד”שים דומים מאנשים סביבי. התכנים משקפים את מגוון השירותים שהם מעניקים, ומנסיון, אין טוב יותר מלבצע הכל במקום אחד, במקום להתרוצץ.
הטקסט ברור ולא הותיר בי תחושה של בלגן, להפך, הוא כתוב בצורה חביבה שכיף לקרוא.
אגב, הצוות שם אדיב במיוחד, ואיכות הדפוס מעולה. אני ממליצה!
נתי, כמו שנטיעות כתב, הציבור שלנו חובב קריאה, ועדין נעצר על כל פיפס. עומס הוא עניין יחסי, לתמונה עם פרטים רבים כמו זו, העומס הוא מינורי למדי.
לדעתי, אין בני ברקי שלא מכיר את דטה, ואת המיקום שלהם.
מי אמר שבאמת חשוב לעשות בידול בין דטה לשאר הדפוסים בגודל או בקרבת המקום ללב בני ברק, כשהדברים הללו ידועים מכבר?
לדעתי המפרסמים לקחו את הפונקציות הרבות שיש בדטה, והביאו אותם לידיעת הציבור, שגם אם הוא מפתח שם תמונות או מדפיס צבעוני על a3, לא מכיר.
ובזה המודעה אכן עובדת.
ההברקה היא בזה שאף חרדי ממוצע לא נתקל בסגנון כזה של פרסומת.
(למרות שהפיס כבר עשו מזה מטעמים יותר טובים) מה שמבטיח להם התעמקות וקריאה תוך כדי אכילת קורנפלקס…
אז נכון, נתי צודק והם לא על טהרת הusp וטוהר הפרסום אבל לפעמים אין צדק,ומה שמענין-
מענין.
נתי, לא נעים לי להפריע, אבל מדומני ש”יעל” צודקת.
ולא זו אף זו, אלא שאולי המתחרים יכולים להפדיס בגדול, אבל דטה פרינט רוצים להיות אלה שמזוהים עם “להדפיס בגדול”. ואם הם יצליחו, כי אז אפילו אם המתחרים ידפיסו בגדול יותר, דטה פרינט ניצחו.
הלא כן?
דחילק, זו מודעה זו? איזה עומס בלבול, ובעצם תסלחו לי, מה אמרתם??
שהחדר נראה אחרת? תראו את זה בבקשה! לא נעים לי לומר, פשוט לא מקצועי.
רעיון שלא עובר. בלאגן של אלמנטים.
אם דטה מחפשים לפרסם את מוצריהם הרבים נהוג אצלינו להדפיס קטלוג, אבל ככה? ממש לא!
להזכירכם מאמרותיו של אוגלבי (אם מישהו בכל זאת זוכר או מכיר) “פרסום זול עולה ביוקר” כשאני מתכוין כמובן לנסיון לשים הכל, אבל הכל, במודעה אחת.
אני אומר זאת ברוח טובה ובפרגון כנה
אסא’ך הצלוחה
אחד מהברנז’ה
מודעה מאד קשה לצפיה.
היא מעניינת ברגע הראשון שאתה נתקל בה. אבל גם אם תרצה אתה לא יכול להתעכב עליה יותר מאותה שניה ראשונה.