מהדורה נ”ט של מגזין ליל שישי בשטיבל יוצאת לדרך עם אוירת בין הזמנים של עולם הפרסום החרדי. ילדים מחייכים, הגרלות ופרסים, פארק מים ומסלולים מאתגרים, הכל נכנס אל מודעות העיתונים. ולנו זה עושה טוב על הלב. המלצת קריאה: סטייק 350 גר’; מידת עשיה: מדיום; תוספות: ניוקי תפו”א עם חצי כוס קברנה סוביניון.
ועדת הרבנים: אסור לפרסם את זול בשפע
אם חשבתם לרגע שבעקבות “שינוי השם” שנעשה לרשת שפע שוק, הכל יבא על מקומו בשלום, אתם נאיביים. במודעה שאמורה להתפרסם מחר ביומונים, קוראת ועדת הרבנים למען קדושת השבת שלא לפרסם את הריבוע הכחול (שפע שוק – זול בשפע – מגה בול), עד לסגירת כל סניפי AMPM בשבת. עוד בטרם יצאו העיתונים מבית הדפוס, אנחנו מביאים בפרסום ראשוני ובלעדי את המודעה ככתבה וכלשונה:
תזוזות בענף
שינויים במשפחה: בשעות האחרונות נודע לנו על שינויים במצבת כוח האדם של השבועון לבית החרדי – משפחה. אנו תקווה כי בקרוב נוכל לעדכן אתכם על השינויים שנעשו. בינתיים, שיהיה לכולם בהצלחה.
הרצל מחליף כתובת: “שלום חברים, אני מסיים את דרכי באתר כיכר השבת ומתחיל דרך חדשה באתר בחדרי חרדים. בהזדמנות זו אני רוצה להביע את תודתי הכנה לאתר כיכר השבת על הבמה והאמון שנתנו בי ומאחל להם הצלחה. בברכה, הרצל קוסאשוילי”. בשבוע הבא, אם ירצה השם ובלי נדר, הפרופיל המלא של ממליך המסעדות הרשמי.
נפרד מתוצאות: ידידנו מיכה שולם שיגר אף הוא מייל לרשימת תפוצה הכוללת את לקוחות המשרד איתם עבד ועובדי תוצאות אפקטיביות. הוא הודה להם על התקופה היפה שעבר לצידם, פרגן לכולם ונפרד לשלום.
תקציב חדש בהחלט לנוחעם: פרסום נוחעם ממשיך להפתיע ביכולת לאתר לקוחות שטרם נחשפו לאוויר העולם הפרסומי. השבוע הוא מצטייד בתקציב שנתי חדש ומכובד. הלקוח שיתחיל כבר בחודש הקרוב בפרסום מאסיבי למשך כל השנה הוא ‘עטרת תפילין’, מפעל תפילין ענק בחיפה, שנחשף עם בשורה מהפכנית אחרי עשור שנים בהן השקיעה החברה מיליוני דולרים בטכנולוגיה ייחודית בתחום בתי-התפילין. התקציב הינו בהיקף של יותר מחצי מליון שקלים והוא יכלול מדיה, קד”מ ויח”צ. ברכות!
חדשות מהשטיבל
קוקה קולה שוב מסתבכת? לפני כשנתיים הסתבכה החברה המרכזית למשקאות בע”מ אחרי שהחלה באיסוף בקבוקים פגומים מנקודות המכירה בלי ליידע את הציבור הרחב. עוד קודם לכן, בתקופת משבר זיהום המים המינרלים של נביעות שבבעלות קוקה קולה ישראל, ידעה החברה על הבעיה כמה ימים ולא דיווחה עליה לציבור או לבורסה.
הערב, בועז בן ארי מדווח לפאשקעוויל כי אנשי קוקה קולה ישראל אוספים מהמדפים, זה שלושה ימים, בקבוקי קינלי דיאט בטעם תפוח מנדרינה, לאחר שהתברר כי חסרים פרטים ברכיבים על התווית שהודפסה.
מהחברה נמסר כי “בתוויות המשקה דיאט קינלי פרי בטעם מנדרינה באריזת 1.5 ליטר נשמטו המילים ‘מכיל פנילאלנין’, הנדרשים לרישום על התווית במשקאות דיאט המכילים את הממתיק אספרטיים. יש להדגיש כי המוצרים תקינים לחלוטין. מתוך אחריות ציבורית ודאגה לצרכנים הרגישים לפנילאלנין, עדכנה החברה את משרד הבריאות ופועלת בהקדם האפשרי לאיסוף המוצרים הללו ממדפי החנויות”.
אסם או סם: בראיון שהעניק השבוע יו”ר אסם לתקשורת, הוא התבטא נגד החרדים. כמו תמיד, החרדים אשמים. לזה כבר התרגלנו, אבל כשהתבטאות לא מחמיאה מגיעה מפיו של יו”ר תאגיד ענק כמו אסם, שהרבה מלקוחותיו נמנים עם החוג החרדי, התופעה מקוממת. העיתונות החרדית לא ממש ידעה איך להגיב לדברים, ואל תזלזלו במחלקות השיווק. בשעות האחרונות, ח”כ ישראל אייכלר דיווח ברדיו קול ברמה כי “מנכ”ל אסם שיגר אלי מכתב התנצלות על דברי יו”ר החברה נגד החרדים”. וואלה יופי.
המותג הזול שאתם מכירים: על שלום חיים עוד לא שמעתם, אבל רק תנו לו זמן; האיש שכבש את שוק המזון החרדי עם מוצרים מיובאים מחו”ל תחת המותג טעמן, מתכוון לעשות אותו דבר גם לחילוניים; “חברות המזון מבזבזות כסף ונותנות בונוסים לרשתות”, הוא טוען, “אנחנו חושבים על הצרכן”; האם יש לו סיכוי להיכנס לרשתות הגדולות? “הם יראו מה קורה אצל המתחרים וזה יכאב להם”. נתי טוקר בכתבה כפולת עמודים בעיתון הכלכלי דה מרקר. שווה קריאה.
חשמל באוויר: חברת החשמל יוצאת בקרוב במסע הסברה לציבור החרדי, אודות התנהגות בטוחה ונבונה בשימוש בחשמל. ביום שני השבוע התקיים תדריך לעיתונאים במשרדי חברת החשמל בתל אביב. בתמונות המצורפות: איציק עבודי (מנהל מחוז ירושלים), אשר דהן (סמנכ”ל לקוחות) וישראל מובשוביץ (סמנכ”ל שיווק). צילומים: יוסי וייס.
בחשמל לא משחקים: עוד בעניין חברת החשמל. צירפנו לכם סריקות מתוך המגזין הייחודי שהוציאה חברת החשמל בשיתוף עיתון משפחה, כאשר כל המוסף ‘ילדים’ הפך למוסף הסברה אודות כללי בטיחות וזהירות בחשמל, כחלק מקמפיין רחב היקף עליו דיווחנו באייטם הקודם.
מתחם המוחות: קמפיין מאסיבי של אורנג’ במגזר החרדי מזמין את הציבור הרחב לדבר הבא: מתחם המוחות. לפאשקעוויל נודע כי מדובר באחת ההפקות היותר מושקעות שנעשו אי פעם במגזר החרדי. המתחם, שכולו אלקטרוני, יציב אתגרים רבים ובהם משחקי שח מט ומשחקי חשיבה נוספים על מסכי מגע, טורנירים מיוחדים ועוד הרבה הפתעות. תקציב ההפקה מגיע לחצי מיליון שקלים, שהושקעו אך ורק עבור פעילות של יומיים בלבד: ימי רביעי וחמישי בשבוע הבא. החברה המפיקה: אפקט (אפרים זילברברג). נשמע מצוין, נשמע אורנג’.
המרענן הרשמי של הקיץ: קמפיין הקיץ של אלקטרה מבית תוצאות אפקטיביות לווה השבוע בפעילות קד”מ. במהלך השבוע החולף הסתובבה ניידת ממותגת בריכוזים החרדים והדיילים הכתומים חילקו לעוברים ושבים כוסות ברד בצבע כתום. א-מחיה.
כשזוג יונים נפגשים: השבוע, סייר רבה הראשי של ישראל הרב יונה מצגר בעיר חיפה כאורחו של ראש העיר יונה יהב. הם חתמו את הביקור בסיור במכללת כרמל. הרב מצגר התפעל מרמת הלימודים הגבוהה לצד השמירה על ערכי הדת ובירך את העוסקים במלאכה. אגב, אם אתם מתעניינים בתואר עם התמחות בפרסום ושיווק, תוכלו ללחוץ על הבאנר ולהתקשר למכללה או להשאיר פרטים. הם יחזרו אליכם.
מה שבטוח, בטוח: גם השנה עיתון המבשר מגיש לקוראיו את מגזין הבטיחות השנתי ‘מה שבטוח’ – המתפאר ב-108 עמודים בנושא החשוב כל כך, זהירות בדרכים. המוסף נעשה בשיתוף הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, קופ”ח מכבי, בתי החולים ביקור חולים ומעיני הישועה, עיריות ירושלים, ב”ב, רחובות, אשדוד, בית שמש וביתר. יזם ושיווק: חיים קליגר. ניהל מכירות: שרגא יונגרייז. עיצוב גרפי: סטודיו המבשר. הפיק: מוטי ארנפלד.
השבוע שעבר על חוצניק – בעין הבלקברי
ימים ספורים לפני תשעה באב, צעדתי לא לתומי ברחוב קינג ג’ורג’ כשלפתע נחשפתי, לראשונה, למחאת האוהלים הירושלמית. קודם לכן, ראיתי כמה אוהלים בגן סאקר, אבל לא חשבתי שזה רציני. במרכז העיר, לעומת אנשי-סאקר, פעילים חברתיים זעקו באמצעות מגפון מקולקל שעה וחצי אחרי חצות הלילה, וסיפרו לעוברים ושבים – רובם שבים – כמה הממשלה הזאת של ביבי לא מתחשבת בהם. אם חשבתי שאשמע דרישה לדיור בר השגה, הרי שהתבדיתי. הם דיברו על תנאי העובדים הסוציאליים, על בעיות בתחבורה הציבורית שחייבים לפתור מיד ועל מחירים מופקעים של פירות וירקות.
כמה רגעים חלפו ומספר פעילים ירדו לכביש וחסמו את נתיב התחבורה הציבורית. נהג מונית שנחסם שאל האם הוא אשם במצב, והפעילים, באמצעות המגפון המקולקל: “גם לך מגיע תוספת שכר”. עובר אורח אמר להם כי מחירי הנסיעה במונית הרקיעו שחקים לאחרונה ואין סיכוי להעלאה נוספת, אבל הם לא התבלבלו (או שכן): “נכון. צריך להוריד גם את מחירי הנסיעה במונית. אבל גם הנהג צריך לקבל יותר. על הממשלה לשאת בנטל”. הבו לנו עוד מפגינים כאלה, אמר מי שאמר, וגם נהג המונית יסכים לדרוס אותם.
האוהלים המרופטים בירושלים גרמו לנו לתחושה טובה בסה”כ. מחוסרי הדיור האמיתיים, אלו הישנים בספסלים ציבוריים, מצאו לעצמם שכנים טובים. הם אולי מפגינים ומפריעים לישון, אבל לפחות יש משהו חם לשתות. אחרי כמה ימים, הגעתי מצויד בנעליים-לא-מעור וספר קינות ביד, אבל וחפוי ראש התיישבתי ברחבה הגדולה יחד עם אלפי אחים נוספים. יחד, בכינו על חורבן הבית השני ופיללנו שיבנה בית המקדש במהרה בימינו אמן.
פפראצ’י ועוד קצת תמונות
כתבנו בגולה מדווח: שנה אחרי שחיים שפירא קיבל כאן את התואר חיים-אודסה-שפירא לאחר שהתלווה למרן הגראי”ל שטיינמן בביקורו בעיר, הוא שב וביקר באוקראינה ומדווח לנו על התפתחויות במקום. הקלויז שהכרתם, יורחב לקראת ראש השנה הבא עלינו לטובה לכדי 1,500 מקומות נוספים, לרווחת הציבור הרחב. וגם: מניין ליטאי בעיר החסידות – “חניכי הישיבות”. מעניין בהחלט.
חושך החיים: סיקריקים או משוגעים אחרים, ונדליזם או פעילות בריטית, מה שתרצו. השבוע מאן דהו השחית (שוב) את חנות הדגל של אור החיים בירושלים, וההפגנות עדיין בעיצומן. אם אתם צריכים דחוף איזה ספר, לכו לפלדהיים.
מבוגרים, לא לריב: גולש פאשקעוויל ביקר השבוע בבית לקשישים ‘אחוזת ראשונים’ וצילם מודעה לגיל השלישי בלוח המודעות. לא בטוח שנסכים, אני אהבתי.
נא לא לצפור: שתי תמונות שהגיעו לידינו, לרגל בין הזמנים. אם תרצו, אין זו רק פרה.
פדיחה, מעניין, ועוד פדיחה: הפדיחה של העורך התורן באתר בחדרי חרדים, הפייסבוק המדומה של ראש ממשלתנו האשם בכל מצוקותנו, והמתכון המנצח לרגל תשעת הימים האסורים באכילת בשר (ושתיית יין). מומלץ להגדיל כל תמונה לחוד ולקרוא בעיון. להגדלה לחצו על התמונות.
מזל טוב
הקצפת שבעוגה: יגאל רווח כינס עשרות בני משפחה וחברים לשלושה ימים בצפת לחגיגות בר המצווה לבנו. ההתכנסות החלה היום (חמישי) באירוע מפואר בעיר האבות ותימשך עד למוצאי השבת כשכל האורחים משוכנים בדירות הפאר שבעיר. על ההפקה, כמובן, אפקט של אפרים זילברברג.
וייקרא שמו בבית שמש: מזל טוב לחבר המערכת ירוחם אסטרייכר לרגל הכניסו את בנו “נתן אהרן” לבריתו של אברהם אבינו עליו השלום. השתתף בברית שלא מזמינים אליו וצילם: יעקב לדרמן.
14 תגובות
הקד”מ של תוצאות אפקטיבי ויפה. ביג לייק!
יאמר לשבחו של אפרים זילברברג שהוא לעולם לא מפיק אירועים שהם פחות מהטוב ביותר.
נחמד לא יותר!
גם אני מצטרף לאומן הקד”מ של תוצאות חזק ומרענן תרתי משמע וגם מחובר לקמפיין שלהם.
חבל רק שהם עושים את זה בשלהי הקיץ, לא מבין למה הם חיכו שהמתחרים יגמרו את התחמושת?
אומן מתגובה 2 אל תהיה אידיוט!
באמת תוצאות עושים עבודות יפות.
כל הכבוד לשעיה ולרעייתו
“כשזוג יונים נפגשים”… לייקתי
אני מדומיין על כך שהיום בהמודיע היה כתבה ערוכה בנוגע לאוסם ואייכלר ולהתנצלות??
(מו/אר. היה חסר את המילה המודיע בתגובה הקודמת, אז זו טובה יתר)
@ איש:
ואכן היה לא פחות ממעולה
פושער איד כתב:
אתה מלחיץ בזמן האחרון 😉
במודעה של וועדת העסקנים לענייני השבת יש חדש?
למה לא מצליחים להחתים רבנים על החרם?
באמת, רבונו של ועדת השבת,
אולי תחתימו איזה רב, או משהו אפילו סתם קיקיוני..
כל עוד אף אחד לא חתום על זה , רק גולדקנוף האינטרסנט, לא נראה שיש בזה ממש..
גולדקנופף מעסיק חצי ממשפחת אלישיב ברשת הגנים שלו (עושקי הגננות אבל זה לפעם אחרת) והמייבין יבין.
חוץ מהגורים מחרחרי המלחמות המוקצים מחמת … אף אחד לא בענין
לכו לסניף שפע שוק ברב שפע בירושלים ותראו את עמך ישראל ובמיוחד חסידי בעלז
המתגוררים קרוב לסניף ממלאים את התורים.