מרכז העניינים
חינמון ארצי
מקס דיגיטל
סוכנות דיגיטל
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
מילר פוינט
משרד פרסום
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
WebDuck
בניית אתרים
בבוקר יום השישי, צעדתי אל חנות הספרים הקרובה אל ביתי, להצטייד כמדי שבוע באוסף השבועונים והעיתונים. הפעם חזרתי עם עיתון אחד פחות • מסתבר שמי שצדק לאחרונה הוא דווקא סקר טי.ג’י.איי ולא הנתונים המגוחכים ממספר בודד של קיוסקים במרכז ירושלים • העם דורש צדק
9844
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

בבוקר יום השישי, צעדתי אל חנות הספרים הקרובה אל ביתי, להצטייד כמדי שבוע באוסף השבועונים והעיתונים, אותם נוהג אני לרכוש במיטב כספי, עבורי ועבור בני ביתי. אך בניגוד לכל שבוע, הפעם חזרתי עם עיתון אחד פחות.

בבוקר יום השישי, השארתי את ‘בקהילה’ בערימה הגבוהה בחנות, לא קניתי אותו ולא לקחתיו אל ביתי. למרות הכותרות הבומבסטיות על פולארד, וההבטחה לדמעה רותחת של הרב יעקב ב. פרידמן.

מסתבר, כך נראה, שאיני היחיד שעשה שבת לעצמו בצל הצדק החברתי הזועק מכל פינה, ובצל הכותרות על המחאה החברתית הנמשכת ומתחדשת לה חדשים לבקרים.

ערימת עיתוני ‘בקהילה’ בחנות הפופולארית, הייתה גבוהה מתמיד.

הסיבה לכך פשוטה: עלבון צורב, השפלה כואבת, מיאוס ורצון עז לנקום מול הצחוק המתגלגל של שותפי ‘בקהילה’ בע”מ כל הדרך הבנק.

בפעם האחרונה שלפני האחרונה, בה עלה מחיר העיתון בצורה דרסטית, הבטיחו לנו שזה בשל שדרוג תא הכתבים במערכת, סליחה, בגלל שדרוג המוצר המוגמר אותו נקבל. על זה היינו מוכנים לשלם. הבטיחו לנו גם, שזו העלייה האחרונה במחיר העיתון. השתכנענו.

בערב סוכות האחרון, כשנה לאחר השדרוג הגדול והבלתי נגמר, שוב קיבלנו מוצר מעט משודרג, עבה וגדוש בפרסומות, ושוב, המחיר זינק לו בסביבות ה-30 אחוזים. קיבלנו זאת בהכנעה, הוצאות חג, חומר קריאה ושאר גיבובי מילים שאין בהם כדי לסייע למינוס המצטבר.

להפתעתי ולהפתעת רבים אחרים, בהם ששת הקוראים הוותיקים שמתעקשים לשמר את האחוזים בסקרי הטי.ג’י.איי, מישהו במערכת העיתון שכח בכוונה תחילה להחזיר את המחיר כולל מע”מ שהתנוסס כמאיים מתחת ללוגו, למחירו בשנה האחרונה.

המחיר, נשאר שלושה שקלים גבוה יותר.

מה שהכי מרגיז, מעבר לשלושת השקלים אותם ניסו לשדוד מאיתנו בלי שנשים לב, זה הזינוק החד של כשלושים אחוזים במחיר, ללא שום מתן הסבר מניח את הדעת בצדו.

כלום. נאדה. גורנישט.

“אנחנו בחובות, אתה, הקורא התמים, תשלם וביוקר”, כמו אומרים לנו מ’בקהילה’.

ניסיתי לחפש היגיון בשערורייה הנצלנית הזו לאור היום, אך מהר מאוד הבנתי כי מי שמחפש היגיון, או אפילו הסבר מניח את הדעת, לא ימצא את מבוקשו.

דבר אחד, בטוח אני מבין: מסתבר שמי שצדק לאחרונה הוא דווקא סקר טי.ג’י.איי ולא הנתונים המגוחכים ממספר בודד של קיוסקים במרכז ירושלים, שהוצגו לראווה בפשיטת טלפיים בכותרת הראשית, כאומרים “ראו, מוכרים אנחנו”.

אם הנתונים בטבלה הצבעונית מהקיוסקים היו נכונים, הרי שלא הייתה שום הצדקה לגנוב בשלושה שקלים חדשים את קוראי העיתון הנאמנים. החובות, אם וכאשר, היו מתכסים במכירת רבבות הגיליונות.

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

26 תגובות

  1. אתה כנראה לא ממש מבין חשבונאות.
    במחיר 9.90 גם אם ימכרו 700,000 עיתונים ימשיכו להפסיד, זה היה ברור שלאחר שהם השוו את החבילה למשפחה, הם בשלב כלשהו יתאימו גם את המחיר למתחרים.

  2. ואו.
    אחרי פוסט כל כך נוקב ואישי, שלא לדבר על ירידה על ההנהלה כביכול שדדו בנק, קשה מאוד לנחש מי הכותב.
    טשטוש השורות והכתיבה האשכרה מכובדת, מקשים על כל אחד לזהות את העומד מאוחרי השורות.
    יאלה, חוצניק, שלח את דינקיס לכתוב משהו כנגד בקהילה.

    אפרופו, שדידה. חשבת פעם כמה פעמים ביום אתה מוציא 3 שקל לזוטות בעלמא? ככה בקטנה, לתוספת קשקע בקופסת הטשולנט? אז מה הביג דיל.

  3. למה לכעוס??
    רוצה – תקנה, לא רוצה – אז לא.
    אלא אם כן העיתון טוב מכדי לאבד אותו בגלל מחיר…

  4. בס”ד

    טוב, זה היה מובן מאליו שעיתון שהתחיל בחינם, עבר לשלושה (או חמישה) ש”ח, יכפיל וישלש את מחירו. הרי צריך לכסות את עלויות השנים בהם העיתון הופץ חינם או בשקלים בודדים.
    חבל מאד, כי העיתון עצמו משתדרג ומתפתח, אבל ישאר בסוף עם כמה קוראים בודדים שגןמרים את החודש בכבוד. בקיצור, עיתון לעשירון העליון בלבד…

  5. מותר כאן לכתוב בוטה ודוגרי?
    אז גם אשתי קנתה את ערימת העיתונים
    כשראיתי את המחיר החדש של העיתון כעסתי ונגעלתי
    כעסתי על אשתי שקנתה כי נגעלתי מההתנהלות הפטרונית והגאוותנית של ברוני בקהילה שהעלו פתאום את המחיר ללא שום הודעה מוקדמת כמו שהיה כאן מדובר בשטיבל של חסידי גור והגבאי שלהם
    מה זה כאן? איפה יחסי לקוח-בעל עסק מינימליים, איפה הודעה יבשה על העלאה הדרסטית במחיר, איפה התירוץ והצידוק לזה?
    אני מצטער לומר שהשבוע הרגשתי לראשונה שגערערס השתלטו על העיתון
    חבל לנו מאוד. בקהילה היה עיתון שאהבנו יותר מכל עיתון אחר
    עכשיו נלך לחפש אהבה חדשה

  6. אני חושב שגם 10 ש”ח זה יקר עבור קריאת טור משובח מידי שבוע של יעקב ריבלין.
    מעבר לכך אין מה לקרוא בעיתון, או שיש כאן מישהו שמלקק את שפתיו לקרוא על התבטאויות ומנהגים של כל מיני רבנים עלומי שם הזוכים כל שבוע למספר רב של עמודים. אבל לעלות בעוד 30 אחוז בגלל כשל התנהלות מערכתי זה שערוריה

  7. איפה ה’כף זכות’ איפה?
    עליית המחיר מוצדקת ביותר, מכמה סיבות:
    1 שמחת החג במסעדת סיגליות, אם עליית מחיר מנלן, סיגליות מנלן
    2 כמויות של פרסומות מצריכות הרבה נייר, ונייר עולה, כידוע.
    3 המארקרים שנרכשו למבחנים האמריקאיים בטורו של ריבלין…

  8. @ תקנה משפחה יותר זול:

    הטענה, שים לב, התמקדה פחות בהעלאת המחיר, ויותר בדרך ובצורה בה המחיר עלה.

    רוצים להתחרות עם משפחה? תתחרו בתוכן, לא במחיר!

    אין ספק כי מדובר בטור נוקב, אמיתי ונכון.
    הזלזול בקוראים, זועק.

  9. לא הבנתי

    אם בקהילה ומשפחה הפכו לתאומים סיאמיים איזה היגיון יש לפער של שבע שקל ביניהם.
    זכותו של בקהילה להעלות מחיר, זכותך לא לקנות.

    אגב, בימים שתנובה, שטאוס, אסם, יונילוור ומי לא מורידות מחירים, למה לא תבקש ממשפחה להתגמש קצת במחיר הגבוה שלהם?

    (גילוי נאות: אני רוכש בקהילה ומשפחה רק בפסח וסוכות)

  10. לי דווקא לא מפריע ה 3 ש”ח הנוספים.

    מפריע לי בעיקר שבקהילה לא יודעים עדיין לתת מוצר מושלם ואיכותי.
    המעטפת שלו מקסימה, אמה מה… כשפותחים את החבילה מגלים פתאום
    שאין בעם הרבה מאוד מה לקרוא ולהנות. יש להם עוד הרבה מה ללמוד בלעשות שבועון.
    הכי אהבתי את בקהילה שהוא היה פשטני על נייר רגיל ובמחיר של 5 ש”ח, אז אפי’ אהבתי אותו
    יותר מאשר את משפחה. היו ימים…! העיקר שיש שם מחלקת פיתוח עסקי… אוח אוח..

  11. לוי כתב:

    אני חושב שגם 10 ש”ח זה יקר עבור קריאת טור משובח מידי שבוע של יעקב ריבלין

    יא יא. צודק!

  12. אני אישית הפסקתי לקנות בקהילה רק בגלל השתלטות הגערערס על העיתונות הכתובה,לידיעתכם מי שהשקיע בבקהילה זה מספר רב של חס”ג שכל אחד שם כמה מאות אלפי ש”ח בהבטחה לריבית קבועה וגבוהה.
    לדעתי פראייר מי שמפרסם שם כי נתוני טי גי איי עוד נטו להם חסד ובתכלס’ מספר הקוראים שלהם נמוך עד אפסי.
    אגב, הנסיון שלהם אחרי טי גי איי לעשות “מבחן קיוסקים” היה פתטי ונלעג ורק הוכיח על מצבם הקשה.

  13. פשוט בושה, העיתון אמנם התפתח אבל המחיר מוגזם כבר…
    חוץ מזה שזה כבר חיקוי עלוב למשפחה…

  14. מוישי צודק, כל הכבוד לך.
    מישהו צריך להעמיד את החצופים האלה במקום.
    נקווה שהכתבה הזאת תועיל במשהו.

  15. איזה חתול שחור עבר פה ובין מי למי
    זה מתחיל להראות מסריח כמו פרוטקשיין שלא שולם בזמן ……..

    בדרך כלל שתוקפים מישהו כנראה שהוא מוצלח כ”כ עד שמוציא את המתחרים משלוותם.
    דווקא אני ‘יתד’ניק מושבע וזה מסקרן אותי לראות מה יש בבקהילה מוצלח שכ”כ מפריע לכותב הפוסט שמתחבא בשמו .
    דווקא בסוכות קניתי את שתיהם וכמות הפרסומות הייתה זהה

    השבוע (אחרוג ממנהגי) אקנה שוב גם משפחה (ב15.9) וגם בקהילה (ב12.9) ונראה על מה יצא הקצף

  16. לא מבינה,
    בקהילה זה גבינה או חשמל? אז איך זה שאני מסתדרת מעולה בלעדיו ומעולם לא רכשתיו?
    מה העצבים? שהוא של גערערע’ס? אז תגידו כך, אין צורך להסתיר זה בדמגוגיה אלגנטית.

    הוא לא כתב שהמחיר עלה? למה שפלאפון הכניסו את היד שלהם לכיסי וג(נ)בו 200 ש”ח בלתי מוצדקים הם דיווחו לי ע”כ?

    לא רוצים, יקר לכם בלי תמורה, לא שווה, חיקוי של משפחה רק בלי תוכן, לא חינוכי, הרבנים אמרו לא לקרוא שבועונים, העלו את המחיר בלי להתייעץ ועם לעשות מסיבה מפוארת לעצמם…

    לא מתאים לכם, אל תקנו, לא חייבים!

    מקסימום “תשיגו” את המוספים בחגים מחברים…

  17. ככה זה כשמנסים לחקות…
    כשבקהילה היה מודפס על נייר עיתון רגיל בשלושה חלקים (קולות, פלוס והחדשות), לא הייתי מוותר עליו באף שבוע. הייתי קורא את כל חלקיו ומלקק את האצבעות. הייתי פשוט מכור לזה.

    מאז שהם החלו לנסות ולחקות את משפחה, איבדתי כל עניין במוצר. הם איבדו את כל החן שהיה להם, והם עדיין לא מתקרבים למשפחה.

    ככה יצא שאת מה שהיה להם הם איבדו ומה שהם רצו להשיג הם לא השיגו.

    מוסר השכל: לעולם תדע במה אתה טוב ואל תחפש להידמות למישהו אחר.

    חבל על דאבדין…

  18. @ מנחם הלוי:
    הנשק שלכם נגמר עד שצריך ללוות מהירשמן את סוג העבודה?
    לקשר בין החוג עליו נמנית ההנהלה שאתה בתחרות עמה לבין התנהלותה המסחרית? יעני זה שיקול?
    יצאת אחלה טמבל.

    ואגב,
    תברר טוב טוב לפני שאתה כותב על הנהלת בקהילה גערע חוסיד.
    מה זה תופתע.
    ב-בק-בקה-בקהי-בקהיל-בקהילה.

  19. קורא נלהב לשעבר כתב:

    מאז שהם החלו לנסות ולחקות את משפחה, איבדתי כל עניין במוצר. הם איבדו את כל החן שהיה להם, והם עדיין לא מתקרבים למשפחה.

    הצעת הגשה: לא ‘בקהילה’ אלא ‘בכאילו’…

  20. אמנם באיחור, אבל זה בדיוק העתק של הרגשתי. השארתי השבוע את בקהילה מחוץ לתמונה.
    הפתעה ממש לא נעימה.

  21. חיקו את ‘משפחה’? אל תתקטננו.
    מקסימום נכנסו לנישה של ‘שעה טובה’ המזוויע שבימי ‘השבוע’ המפוארים היה מתחרה רציני ל’משפחה’. תמיד היו במגזר החרדי שני שבועונים מתחרים. מה הבהלה והנאצות?

    כן אבל מעניין אותי לחקור – מדוע באמת עברו לכרומו ולארבעה עשר שקלים. האם שינוי מתכון עסקי? בגלל שלא היו רווחיים דיים בנייר ובשבעה שקלים?
    או שסתם חשקה נפשם להרוויח טוב כמו הפלאיליסטים.

  22. אני מציע להשאיר את הדיון ענייני נטו.
    השתייכות המו”ל לא משנה את העמדה לכאן ולכאן
    ישנה טענה צודקת על כך שלא מעלים את מחיר העיתון בפעם אחת בשלושים אחוז, ואפילו לא טורחים לעדכן את קהל הצרכנים , שחלקם לא מודעים בכלל לעליית המחיר.
    כמובן שכל אחד ואחד יעשה את השיקול האם הוא מעוניין לשלם 13 ש”ח עבור עיתון או לא , אבל מה שכן אנו דורשים מהנהלת בקהילה להפסיק לזלזל באינטליגנציה של הקוראים ולהפוך את העיתון למשהו רציני יותר ומכובד יותר.
    שיתחילו להשקיע בדברים איכותיים ולא להתעסק בכל מיני פרוייקטים הזויים שלא תורמים כלום לאף אחד.

  23. כאחד שעובד במשרד פרסום מה-10 הגדולים אני יכול לתאר לכם מערכון שקורה במערכת כל יום חמישי.
    חברי המשרד מתיישבים לכוס קפה ועוגה תוך סריקת כל העיתונים.
    כשמגיעים לעמודי הפרסום בבקהילה מתחילים הפרשנויות , כאשר כל מיני עמודים או חצאים של חנויות שאין להם מחזור חודשי של 20000 ש”ח או כל מיני מסעדות וחברות תעופה חדשות של אנשי”ם שלא משלמים כסף חי עבור הפרסומות.
    התחושה היא של עיתון זול שלא חושב איך ניתן להתרומם ולשמור על כבוד עצמי , אלא אך ורק על הישרדות ואי הפסד כספים.
    זהו תחילתו (או כבר תחילת הסוף) של מהלך שעלול להביא אף לסגירת העיתון.
    הגיע הזמן שמישהו שם ירים את הכפפה טרם יהיה מאוחר , סה”כ יש להם פוטנציאל גבוה מאד.

  24. עוד מימי נערותי בישבה”ק נהגתי לקנות את עלון הטשי’בוחרים – “בקהילה”,
    העיתון מתאים לנערים, או למי שנשאר עם החמורים.
    רוצים הוכחה מהתקופה האחרונה?
    עיינו ערך בנימין ליפקין בעקיצתו את גפני שלא רצה להשיב על מבחן אמריקאי שמחייב אותך לענות שלא כרצונך…

    בכל אופן הקטע עם הגררגער’ס סתם קטנוני, [אע”פ שאני לא אוהב גררער’ס בלשון המעטה].
    עשו טעות שלא הודיעו לפני עליית המחירים, וטעות לעולם חוזרת.

    לא כדאי לנפח יותר מידי, הכל יתפוצץ בפנים!!!!

  25. ראשית המאמר הזה הוא פשקוויל במובן הפשוט של המילה…

    איש אינו נכפה לרכוש את העיתון, וביקורת בונה אין כאן, אלא התגוללות שאין לפענח את פשרה.

    מאידך ,בקהילה, שלאורך שנותיו היוה סמל לעיתונות מקצועית שנונה ומקורית, נגרר על ידי בעליו לפי פחת.
    ליבי ליבי על צמד המקצוענים ריבלין את ליפקין שבין לילה עורטלו מחבורת המקצוענים שאכלסה את מערכת בקהילה ותמורתם מצאו עצמם בשטיבל גוראי.

  26. אני דווקא השארתי את משפחה בערימה…
    שניהם עלו כבר יותר מדי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן