דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
WebDuck
בניית אתרים
מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
מרכז העניינים
חינמון ארצי
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
יצחק אייזיק איידליס, מנכ”ל משרד הפרסום החרדי Media on the Go בארה”ב, ביקר בפורום המנהלים של המודיע • אחרי שהתפעם מכוח הקניה החרדי בישראל, הוא שואל מדוע שזה לא יבוא לידי ביטוי גם בארה”ב • הפוסט הזה הוא טור דעה משולב במשאלת לב גדולה • כנסו
Photo on 7-4-12 at 5.21 PM #2
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

מאת: יצחק אייזיק איידליס
מנכ”ל משרד הפרסום Media on the Go
ארה”ב

כשהזמינו אותי לפורום מנהלים של המודיע, התלבטתי מעט אם להגיע. לא מכיוון שחשבתי שלא אהנה, אלא מכיוון שניסיתי לחשוב מה הביקור הזה יתרום לי, מה ייתן לי כתושב ארה”ב המנהל משרד פרסום חרדי בארה”ב. לאחר התלבטויות רבות החלטתי להגיע.

לא התאכזבתי. הרשו לי לשתף אתכם בחוויה שלי ובתובנות שעלו בעקבות הביקור המיוחד: נקודה אחת למחשבה.

כמי שמנהל את אחד ממשרדי הפרסום החרדיים הגדולים ביותר בארה”ב במשך מספר שנים, אני מהרהר היכן הם בעלי החברות הישראליות והבינלאומיות המציעים את מוצריהם לציבור החרדי בארה”ב? מדוע אנחנו לא רואים אותם פעילים בתחום הפרסום, השיווק והקד”מ בארה”ב?

רק מהשיחות הבודדות שהצלחתי לקיים עם נציגי החברות במהלך הכנס ראיתי עד כמה ההבנה שלהם בפוטנציאל העסקי בקרב הקהילה החרדית בארה”ב הינה מועטה. הבנתי כי נדרש כאן חריש עמוק כדי להסב את תשומת ליבם לכוח קניה אדיר ופוטנציאל כלכלי עצום שבורח להם בין הידיים.

רק אם אביא לדוגמא את השיחה שלי עם אחד הבכירים בחברת ‘אל על’ שאיתה טסתי הלוך ושוב, כששאלתי אותו מדוע הם לא פעילים בקרב הציבור החרדי בארה”ב הוא הפנה אותי למשרד הפרסום של ‘אל על’ השוכן במנהטן. תיארתי לעצמי שזה בדיוק התהליך שהחברה הזו עשתה בארץ לפני כמה עשורים עד שהיא הבינה שכדי לדבר לצרכן החרדי עליה לפנות למשרד פרסום חרדי.

משיחה נוספת שקיימתי עם אחד ממשקיעי הנדל”ן הגדולים שכבר פעיל קצת בארה”ב, הוא התגאה שהם לקחו את המודעה שלהם שהתפרסמה בישראל ותרגמו אותה לאנגלית. שוב, מדובר בחוסר הבנה של הצרכן האמריקני. למכור זה לא רק לדבר בשפת הצרכן, זה גם להבין את הטרמינולוגיה שלו, את הלכי הרוח שלו, זה אולי בעיקר להכיר את ה D.N.A שלו, וזה מה שחסר כאן.

אולי זה יהיה יומרני מידיי מצדי, אבל בשנה הבאה עלינו לטובה, כשאגיע שוב לפורום מנהלים, אני מקווה שבמשרדנו בארה”ב כבר יהיו מספר לקוחות ישראלים כמו סנו או אסם, תנובה או שטראוס, שאת מוצריהם ניתן להשיג במחוזותינו ורבים נהנים ממוצרים איכותיים בכשרות מהודרת המגיעים לארה”ב. בנק מרכנתיל או בנק הפועלים שיעבדו עם הציבור החרדי בארה”ב מתוך הבנה לגודלו ועוצמתו של השוק החרדי בארה”ב, ומי יודע, אולי בעוד כמה שנים נקיים גם אנחנו בגולה ‘פורום מנהלים’ משל עצמנו.

 בתמונות: יצחק אייזיק מבקר בפורום מנהלים

539821_4088447525106_893562272_n IMG-20120710-00246 IMG-20120710-00251 Photo on 7-4-12 at 5.21 PM #2

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

10 תגובות

  1. יצחק אייזיק הלוי
    איכון הכן וצאא….!
    אני מקווה שתשאיר “משהו” לקולגות שלך אי שם במונסי

  2. זה פעם ראשונה שהדוד מאמריקה מתחנן למשהוא מהישראלים.

  3. קראתי את המאמר בהמודיע, והזדהיתי עם כל מילה בו.

    זה פלא גדול שהלקוחות הגדולים טרם גילו את הפוטנציאל האדיר של החרדים בארה”ב, וצודק אידלס שמחכות ללקוחות הישראלים הפתעות חיוביות בשווקי חוץ.

    הדברים אמורים פי כמה וכמה על מוצרים להם הכשר הבד”ץ, ולא רק. יש טבע ביהודים שם שהם מעדיפים מוצרים ישראליים על פני המותגים שם. לא לחינם מייצאים לשם מוצרי חלב, וזה רק בגלל שיש העדפה מסוימת למוצרי הארץ.

    ניתן להרחיב רבות בפסיכולוגיה של ההעדפה זו, אך היא קיימת, ואשר על כן כדאי מאד להשקיע שם.

    לגבי איזיק עצמו, מהמעט שראיתי, הוא עושה עבודת חריש רצינית ביותר.

  4. ולמי שלא יודע מדובר באחד הצעירים המוכשרים ביותר בעולם הפרסום החרדי.

    ובהחלט הוא אוכל בלי מלח כמה אסטרטגיות וקמפיינים של ‘מעצבי דעת קהל’ ישראלים.

  5. אני מעריצה אנשים כאלה .

    בהצלחה מיסטר אייזיק .

  6. עם כל הכבוד
    בארה”ב עדיין נמצאים אי שם בשנות ה-60 ,גופנים מזעזעים בשחור לבן, אין טיפה של קרייאטיב, הכול מול העינים בלי שום גרם של השקעה מינימלית.
    ברור שלחברות גדולות כמו אוסם וסנו עדיף להשקיע במים מזוקקים לילידים באפריקה מאשר לחרדים מברוקלין.

  7. פגשתי את הבחור,חריף שכל והכי חשוב “מענטש” אמיתי מה שקצת חסר בנוף הישראלי שפרסומאי לפרסומאי זאב.
    מאחל ומייחל שיצליח.

  8. הבחור צודק והוא באמת מתבלט בנוף הפרסומות החרדיות הפרימיטיביות בארה”ב.
    אבל מישהו יכול להסביר את השם המוזר שהוא בחר לעצמו?

  9. אחלה פוסט, צודק ונכון,
    נישה מעניינת בחר לו להציג את עצמו לראווה, והוא שוכח את העובדה שמשרדי הפרסום והלקוחות הגדולים בארץ כן התחילו להפנים ומתחילים להשקיע בציבור דוברי השפות בארץ, עדיין לא מספיק אבל מתקדמים לגמרי לרגל העובדה שדוברי השפות במגזר שלנו מגיעים לקרוב ל-20 אחוז..

    ולכן כשהם מחפשים קהל חדש לצמוח טבעי לגמרי שיתחילו קודם כל באלה שגרים פה בארץ ולאחמ”כ יתקדמו לארה”ב, יש להם פה בארץ עוד משהו כמו 20 אחוז שעוד לא נגעו בו כמו שצריך..

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן