מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
WebDuck
בניית אתרים
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
מרכז העניינים
חינמון ארצי
אחרי הפוסט של יוסי צלניקר על אי-הבהירות שסביב מותגי הגביינות הצהובות, הנה עוד פוסט על אותו נושא בדיוק >> מתברר שישנו קרב גרילה בין ה’צהובות’ של טרה’ ובין ה’צהובות’ של תנובה >> בפוסט ננסה להבין בדיוק מה עומד מאחורי אי-הבהירות של הקמפיין האווירי של תנובה >> פוסט שכולו פלנינג, תכינו את השטייגען.
עמק 2
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

נתחיל בחלק הפחות מעניין: מדובר במודעה עם קרייאטיב גנרי לחלוטין. אין איזו תובנה משכיבה, או מטאפורה פנטזיונית. מסר מונח על השלחן בצורה הכי פשטנית. ככל הנראה הוראות הבריף כיוונו למסר בטון כזה, נטפל בזה בהמשך הפוסט. יש תשובות להכל. מבטיחים.

עמק 2 עמק אחד

אז הרקע לסיפור כמובן מתחיל כמה חודשים אחורה. כשהשחקנית החדשה והמשמעותית – טרה, חושפת שוב שיניים טורפניות, באמצעות הגבינה הצהובה החדשה ה’טעימה’ ביותר על המדף. החברה המרכזית – מימד, החברה המרכזית – מימד. שילוב קטלני של נהרות מדיה עד הים (תראו איזה בצפר הם עושים בימים אלו לנסטלה עם הפיוז-תה).

בלי לדבר הרבה, יוצאים במסע פרסום שאין אפשרות להתעלם ממנו. דאבלים, אינסרטים, תוספות בנייה ופיגומים. כל המדינה יודעת על הגבינה הצהובה הכי טעימה, זו שסודותיה נרקמו אצל ה’מולר’ים הגרמניים. הכל כמובן בליווי כתמים שחורים מגניבים.
הטעימה
====

בא’נדבר מאקרו:

מחד, להשיב מלחמה שערה לא נשמע בריא. אין מצב שתנובה תיקח את הגבינות הותיקות שלה – ‘גוש-חלב’ ו’ירושלים’ ועוד ותתחיל פתאום להשוות ביניהן לבין הצהובות של טרה. מה, אנחנו החזקים במשק נתעסק עם החברה הקטנה הזו שהרגע הושיטה ידה לתוך דלי החלב? שתוכיח ת’עצמה בבקשה, מי מסתכל עליה בכלל?

מאידך, השוק עובר שינויים. תנובה, כחברה ששלטה בשוק ביד רמה אינה רשאית להתעלם משור מופרע כזה למולה. הוא נוגס עוד ועוד סלמי מהנתח הענק שהיא החזיקה בו במשך שנים, ומה עושים?

מה שאומר: חייבים להעניק תשובה להבטחה החדשה של טרה, אך מאידך לא ליגרר למלחמה שתעמיד את טרה כשותף שווה המתחלק בשלל.

איך עושים את זה? לא מסובך – משתדלים לחסל את האויב מרחוק, אך לא בקרב פנים מול פנים.

====

בתנובה נוברים בארכיונים, ונזכרים שיש להם ‘צהובה’ ללא כשרות מהדרין, כזו הנהנית מנאמנות גבוהה בציבור הכללי, ונחשבת (או כן, או לא) כגבינה צהובה הכי טעימה. משהו מיתולוגי כמו שוקולד הפרה בזמנו לפני חדירתו למגזר. יופי, הנה, בואו ניקח את הגבינה הזו, גבינת עמק, שתהוה מענה אמיתי ל”צהובה הטעימה’.

ושוב, כאן בזהירות רבה, אסור שמישהו יבין שמכוונים קטגורית ל’הצהובה הטעימה’. אי לכך אין מצב לדבר על ‘טעים’. נעבור לשדה הבריאות. בריאות? נו תגידו, עם בריאות מפוצצים את הבועות הרותחות מעל הפיצה?… אבוי לנו אם ניצור זיקה על מוצר שומני כזה לחוויה בריאותית.

והנה התשובה המופלאה שיצרו לנו הפלנינגים של גל-אורן: עוזבים את שדה ה’טעים’, ועוברים לתופעת הלוואי של הטעים: הארוחה. טעים לא טעים זה עניין נקודתי. אנחנו צריכים את התכל’ס: את ה’מה יוצא לי מזה’, וזו ‘ארוחה’ מושלמת.

=======

וכאן אנחנו נוגעים בנקודה שלעיתים מעצבנת את כותבי הטורים ופרשני הפרסום: מדוע חלק נכבד מהמודעות אינן טומנות מוקשים קרייאטיביים? איפה התובנות הענקיות? איפה פטישי האימפקט העוצמתיים?

והנה תשובה נקודתית לקמפיין הזה, שגם עונה להרבה קמפיינים אחרים בעלי מאפיינים מקבילים.

תנובה לא יכולה היתה במקרה זה לקרוע את השמים בקריאטיב או בהתפרעות מדיה. כי היא היתה נשמעת כתשובה ל’צהובה’ של טרה. וזה הדבר האחרון שהיא מעוניינת שנעשה. אי לכך, הטון בפרסום מכובד, ממלכתי, שקט. ארט מושלם ללא נדבות משטארסטוק. ואפילו התזמון לא נעשה צמוד צמוד, הכל כאסטרטגיה מדויקת ומכוונת.

=====

והנה שאל לו יוסי צלניקר את שאלת מליון הקקטוס: מה פתאום כל המותגים האלו, אחוזה, ירושלים, טל העמק ועוד – והרי אם אין בידול, מדוע השינוי בשמות?

אוי יוסי יוסי -עפר אני לכפות רגליך. אם אנחנו חוזרים לשוק בו מוכרים מוצרים ללא עטיפות, אפשר להוריד ת’תריסים. לסגור את משרדי הפרסום והמיתוג. להגיד שלום לצמיחה. לשגשוג. בוקר טוב רוסיה. לילה טוב אוקראינה.

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

9 תגובות

  1. להגיד שלום לצמיחה. לשגשוג. בוקר טוב רוסיה. לילה טוב אוקראיינה.
    ויום נעים לישראל, על ישראלים קשה לעבוד.

    תנובה – מהלך מבריק. בד”כ אחרי שעולה קמפיין של חברה X החברה Y המתחרה מעלה לעיתונות/למדיה/ לכל אפשרות דומה קמפיין שיענה על הדריסה שלהם….
    והקהל גם מקשר – יוווווו, זה אחרי הקמפיין של..
    תנובה עשו אתזה בלי קשר לצהובה הדקה, פשוט, הם השיקו מוצר עם חלבון, עם סידן עם ויטמין בי12 .

  2. הניתוח מרתק!

    מה שיפה בפרשנות ובניתוחים, בפרסום כמו בפוליטיקה
    שאנחנו חושדים בפרסומאים/פוליטיקאים בהיותם גאונים…

    והם אכן גאונים, לפעמים…
    אלא שהם בד”כ הגיעו לתוצאה ולמסקנה הסופית עפ”י ניתוח דברים שונה לגמרי.

  3. הכול מדהים

    חוץ מפרט אחד, קטן, פצפון ולא משמעותי בעליל—

    תנובה עובדים על עמק, עוד לפני שטרה עלתה עם הדק-דק.

    לא נורא, השקעת פוסט, וגם זה משהו

  4. שוקי,
    שתלת מכשירי האזנה במשרדים של הצהובות?

  5. עד כמה שידוע לי
    אוקראינה בצמיחה מדהימה, בפרט בתחום מסויים ובפרט בתקופת החגים .

  6. אהובי כתב:

    עד כמה שידוע לי
    אוקראינה בצמיחה מדהימה, בפרט בתחום מסויים ובפרט בתקופת החגים .

    וזה לפני הכרטיסים חינם של הרב ברלנד..

  7. קמפיין חביב.
    לא מתקרב לקרסולי הקרסוליים של קמפיין הצהובה הדקה של טרה המבריק תחת הכותר : קחו לכם דקה ליהנות.
    למה שלא תעלו אותו כאן כדי להראות לכולם איך כן אפשר להתפרע עם קריאייטיב ועדיין להעביר מסרים?

  8. יציקת התוכן שבפוסט לכל הלך מחשבותיהם של הפרסומאים, מזכירה את מה שנהוג לעשות לכוונת המשורר, שלא יותר מאשר התהלך על שפת הנהר ושרתה עליו הרוח ונחתה לה הברקה כל שהיא לחיבור שיר כל שהוא.
    ובאם הם אכן חשבו וחישבו את מה שהכותב חושב שהם אכן חשבו, אז במטותא מהם תצאו מהכסא מהרופד ותגלו שעם ישראל ‘עדיין’ לא כזה טיפש.

    אם אין בידול יש בילבול,
    אז מה באמת ההבדל בין העמק לירושלים או אחוזה,
    אותה גברת בשינוי אדרת?

  9. בהתחלה תנובה קצת זלזלה בטרה, אבל
    ההבדל בטעם היה משמעותי מידי, הפרסום של טרה הניע לפעולה.
    אז הגיעו נתוני המכירות… ובתנובה רצו מהר לתת לציבור החרדי מה שכולם מקבלים כבר שנים.
    העניין הוא שזה קצת מאוחר למי שהתרגל לטעם של טרה. אבל ימים יגידו כמה הקרב הזה יהיה לוהט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן