אם עד השבוע התרגלנו לראות מודעות זהות בהמבשר, יתד נאמן והמודיע, השבוע זה יראה מעט שונה. לפאשקעוויל נודע כי במהלך החודשים האחרונים ביקרה הנהלת המבשר בכל משרדי הפרסום כדי להכריז על המהפכה החדשה: שינויים במחירי הפרסום.
אם אתם חושבים כי מדובר בשינויים ‘שוברי שוק’ כדי למשוך מפרסמים נוספים על חשבון עיתונים אחרים, אינכם אלא טועים. הפעם, כך נראה, מדובר במהלך אחר לגמרי. המחירים מתייקרים, והלקוחות יצטרכו, אחרי היכרות של חמש שנים, להתחיל לשלם יותר – או להפסיק לפרסם.
השבוע הסתיים לו סבב הפגישות והתהליך יצא לדרך. הנהלת המבשר מוותרת על לקוחות שלא רוצים ליישר קו עם המחירון המעודכן. המהלך הדרמטי מגיע בתקופה אכזרית, בה מנהלי השיווק בכל העיתונים נלחמים על כל אינטש ומוכנים לפרסם אפילו במחיר הפסד. ההחלטה שהתקבלה בהנהלת המבשר, כך אומרים, גם מיושמת בשטח.
איך יתקבל המהלך הזה בקרב משרדי הפרסום? מעניין יהיה לעקוב בשבועות הקרובים אחר התהליך המשמעותי הזה ולקבל את התגובות של משרדי הפרסום והלקוחות השונים.
6 תגובות
טוב
ימים יגידו…
המחירים של המבשר הם הרבה מתחת למחיר הממוצע, אך משום מה מבצע ההשקה לקח זמן רב. די צפוי שתהיה העלאה, ודי מוזר למה היא קרתה רק עכשיו.
מי שמכיר קצת היסטוריה זוכר איך יום ליום קבלו את המחיר הכי גבוה בעיתונות ומשפחה את המחיר הכי נמוך,
להמבשר אין שום ברירה אחרת, הם חייבים לעבוד חודשיים על לקוחות פרטיים ולא לקחת מודעה בפחות מהרף שהם הציעו, למעט לקוחות שסגורים במכרזים ,
אם קליגר&פרוש ישכילו לעשות זאת אזי כל הצדדים ייצאו ברווח,
זה צעד תדמיתי בנוסף לכך שזה צעד שיווקי.
המבשר מנצל את העובדה שהוא מבוסס היום בשוק החסידי- כללי
ולכן גופים וארגונים חייבים לפרסם אצלו בכדי שלא יאמרו שהם ‘לא’ מפרסמים בהמבשר,
המבשר בחסות הלגיטימציה , לוקח מהם סכומים גבוהים יותר מאשר המודיע.
הגיע הזמן שיקימו גוף מאחד. אי אפשר לחיות ממדיה היום, נהיה מצב שכל אחד יורה לשני ברגליים, והמשרדים מנצלים את זה, והם לא מבינים שגם הם בסופו של דבר מפסידים מזה.
הם יושבים במשרדים המזורגגים וטורקים טלפונים..