מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
WebDuck
בניית אתרים
גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
מרכז העניינים
חינמון ארצי
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
נוחעם כותב פוסט אורח בפאשקעוויל, בו מספר על הזכות שהייתה לו להיות חלק מקמפיין ההתבודדות של ברלסב, “שבגינו שווה להתגאות, בגינו שווה היה להיכנס לתחום המתאגרפים בבוץ” • בקמפיין שהוקדש כולו למטרה רוחנית, ללא כל התרמה, הצליחו יוזמי הקמפיין להוציא אלפי יהודים *לא חסידי ברסלב* אל עבר השדות בלילות הפורים “לדבר עם ה’, כל אחד בשפתו, עברית, אידיש, אנגלית וצרפתית” • כנסו והתבודדו
SINGLE
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

רגע לפני שנשקע לגמרי בין סמרטוט ספוג אקונומיקה לבין מקל שיבוש קורי העכביש, הרשו לי לתעד רגעים מרגשים עם טעם של ויסקי, מימי הפורים שעברו.

היתה לי הזכות להיות חלק מקמפיין, שבגינו שווה להתגאות, בגינו שווה היה להיכנס לתחום המתאגרפים בבוץ, בגינו אתחייה אולי עד יום מותי. מה יותר נפלא מלגרום לאלפי יהודים להתחבר אל בוראם?

בקמפיין שהוקדש כולו למטרה רוחנית, ללא כל התרמה, הצליחו יוזמי הקמפיין להוציא אלפי יהודים, לא חסידי ברסלב, אל עבר השדות בלילות הפורים “לדבר עם ה'” כלשונם “כל אחד בשפתו, עברית, אידיש, אנגלית וצרפתית”.

איך מצליחים “לגזול” מזמנו היקר של יום הפורים, שהוא עמוס במטלות ומשימות, ולגרום ליהודי פשוט להקדיש שעה שלמה של תפילה בין עצי השדה מחוץ לעיר? ואם נוסיף על כך את זמן הנסיעה, הרי מדובר במהלך לא קל אף לא בפרסום “גשמי”.

המהלך החל בטיזרים “בודד”, מלווה באינסרט שסובב רק על עולם הבדידות, שבאיזשהו מקום מלווה כל אחד ואחד מאיתנו, וכך המשיך הקמפיין והתרחב למשך חודש שלם של פרסום שונה בכל שבוע, כאשר לקראת פורים פורסמו מפות השדות בכל הארץ, להקלה על המגיעים בגפם.

הקמפיין לווה באמצעות העצמת גזירת הגיוס, שהיה “ה”נושא הלוהט באותם ימים שלפני פורים.

 

האם המהלך הצליח?

לפי מידע מספרי מוצק שיש בידי ארגון “שיח השדה” – שעומד מאחורי הקמפיין (בעקבות צי אוטובוסים שארגנו בכל הארץ), יצאו יותר מ-3,000 לא ברסלבים לשדה. בקרית גת הקטנה, לדוגמא, יצאו יותר מ-70 יהודים מלבד הברסלבים (שיצאו באופן עצמאי בשעה אחרת). בבני ברק נסעו במערך האוטובוסים וההסעה ההתנדבותית יותר מ-1,000 איש מעבר לחסידי ברסלב, מעבר לאלה שהגיעו בכוחות עצמם והתארגנויות מקומיות. את המספרים של אלה שלקחו את הזמן הפרטי שלהם מתחת לטלית, או בעת משתה היין ודיברו אל ה’, לעולם לא נדע.

הצימוק של הקמפיין

הצימוק היה דווקא לאחר פורים, מהלך שהעלה את האפקט הזמני של “בודד תתבודד” בפורים – לכל השנה. “אפקט גורם המשכיות”. “ימי הפורים נספגו ברגעי התעלות נשגבים ואחרוני השיכורים חוזרים לאיתנם. הצלילים הרועשים נעלמים, והגבאי המסור מכבה את הפלורוסנט האחרון בבית הכנסת. רק נר קטן מעל ארון הקודש מתעקש להפיח תקוה חרישית, לקראת שנה חדשה של קרבה”.

 

 

את הפרסומים הנרחבים במדיה (בעיקר בבקהילה ובהמבשר) תרם איש העסקים נחמן בנשעיה, שאף עלה לשידור אצל מנחם טוקר בקול-חי, בראיון מרתק.

להאזנה:

ויש גם סטיקר.

לכל מהלך ומהלך בקמפיין התלווה אינסרט, 3 האינסרטים גם הם הלכו והתרחבו עם הקמפיין.
עלון ראשון טיזר
עלון שני תשובה
עלון שלישי

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

תגובה אחת

  1. מדהים, אכן על ‘שיח השדה’ ו’נוחעם’, מוטלת החובה – להבא, לפני קמפיין שכזה להרחיב לפחות את הפרדס שע”י מחלף מורשה בגוש דן, שהפעם ה’מחמירים’ וה’ספוגים’ מסתפקים אם יצאו ידי חובה, שכן על כל עץ אשכוליות התבודדו שלושה משתוקקים… ועל כל אילן מנדרינות שתי כוספים רבצו..

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן