WebDuck
בניית אתרים
מרכז העניינים
חינמון ארצי
מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
חיים קליגר כותב בפוסט אורח לפאשקעוויל: “בשבוע שעבר השתתפתי בתערוכת המזון הכשר “כשר פסט” בניו ג’רסי שבארה”ב, ונחשפתי לעוצמה המפורסמת של ארצות הברית: הכול בכל כל – ובגדול! שוחחתי עם מנכ”לים ומנהלי שיווק של חברות מזון מהגדולות בעולם ויצאתי עם תובנות שיווקיות חשובות” • כדאי לקרוא
foodkosher (2)
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

מאת: חיים קליגר

בשבוע שעבר השתתפתי בתערוכת המזון הכשר “כשר פסט” בניו ג’רסי שבארה”ב, ונחשפתי לעוצמה המפורסמת של ארצות הברית: הכול בכל כל – ובגדול!

תחושה של קידוש ה’ אפפה אותי עת נכנסתי בשערי היכל הקונגרסים הגדול. נכון, בין הריחות הנודפים בינות לדוכנים, הריחו שם כסף. אנשים באו לעשות עסקים. אבל לראות את כמות צריכת המזון הכשר בעולם, לשמוע ממנהלי חברות ענק עד כמה הצריכה למזון כשר בעולם הולכת וגדלה – זו תחושה של גאווה יהודית וקידוש שם שמים.

השתתפתי בתערוכה תחת כובעי כמנכ”ל מגזין ‘זמן’ ותחת כובע נוסף – מנחה פאנל מיוחד עבור רדיו קול חי. במסגרת כובעי הראשון, והמרכזי, הפעלנו את הדוכן של מגזין ‘זמן’ בתערוכה והצגנו את הפלטפורמה הפרסומית הבינלאומית שלנו.

בתדירות של פעם בכמה דקות, נכנס לדוכן יהודי ממדינה אחרת בארה”ב ובפיו מחמאה על המגזין, בקשה שיגיע מוקדם יותר, בקשה להגדיל את כמות ההפצה והארות נוספות, אבל השיחה המרתקת ביותר הייתה עם סוכן של אתר יהודי באחת המדינות הנידחות שבארה”ב. הלה ניגש לעמיתי, איציק וגשל, מנהל השיווק של מגזין זמן בארה”ב, והציע לו לפרסם באתר שלו. הוא התהדר בנתוני הגלישה הגבוהים שלו וסיפר שמגזין אחר פרסם באתר והכפיל את המכירות שהגיעו לכדי 300 יחידות.

וגשל מיד קרא ליוסי, האחראי על ההפצה, ושאל אותו כמה עותקים אנחנו מוכרים באותו מקום. “אנחנו מוכרים שם 600 יחידות מידי חודש”, השיב יוסי. בעל האתר נסוג מהצעתו ובמקום זאת ביקש לסגור פרסום במגזין זמן.

“פעם עבדנו כמו בשטייטל”

מנחם לובינסקי, מנהל ויוזם התערוכה, השתתף בפאנל שהנחתי עבור רדיו קול חי, כאמור, וסיפר שלפני 26 שנה, כאשר סגר לראשונה את התערוכה וחזר הביתה אחרי חודשי עבודה מפרכים שבסיומם הוא השיק את תערוכת “כשר פסט”, הרגיש שהוא התחיל משהו עם פוטנציאל עצום והוא רק חייב להתמיד עם הרעיון.

שאלתי את יוחי הרצוג, הבעלים של חברת קדם (אימפריית המזון והיין האמריקאית) איך הוא רואה את השינוי שחל בתחום המזון הכשר בארה”ב, הוא מחייך ואומר: “פעם עבדנו כמו בשטייטל, היום אנחנו עובדים כמו מקצוענים. כל מוצר מקבל את ההתייחסות השיווקית והפרסומית שלו, אנחנו מבינים שלכל מדינה יש את השפה הפרסומית שלה, לצרכנים יש את ה DNA שלהם ולא ניתן להציף את השוק עם מוצר, לעשות לו העתק הדבק ולמכור”.

אייזיק איידליס, הבעלים של משרד הפרסום האמריקאי MEDIA OTG, הצטרף לפאנל וסיפר שאכן חברת קדם משקיעה רבות בשוק האמריקאי. אך לדבריו, האתגר האמיתי שלו הוא להביא את חברות המזון הישראליות להכיר את הפוטנציאל והגודל של השוק האמריקאי. איידליס סיפר כי השוק הכשר בארצות הברית לא יותר קטן מהשוק בישראל, ופוטנציאל הקניה מבחינת השקעה במוצרים הינה גדולה יותר.

ר’ מענדיל וגשל, שאירח את הפאנל בדוכן של מגזין “זמן” בתערוכה, ביקש לסכם את הדיון: התהליך עליו מדברים בפאנל הוא תופעה של “ביצה ותרנגולת”. בשנים האחרונות צרכני המזון הכשר בארצות הברית הולך ומתרחב ויש צורך להגיע אליו בפרסום ממוקד כדי למכור יותר. “אין ספק שמדיה כמו מזין זמן הינה מדיה יהודית בינלאומית בארה”ב, באירופה ובישראל נותנת למפרסם ולקורא את המענה הייחודי והטוב ביותר”, אמר.

הכותב הינו מנכ”ל מגזין ‘זמן’ בישראל

foodkosher (1) foodkosher (2) foodkosher (3) foodkosher (4) foodkosher (5) foodkosher (6) foodkosher (7)

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

דילוג לתוכן