נתחיל בהבהרה: מחלקת הקריאייטיב של ‘תוצאות אפקטיביות’ מפורסמת בהברקותיה ובעבודות מעולות שהוציאה תחת ידיה במהלך שנים ארוכות.
לאחרונה נתקלתי בפייסבוק במודעה של עמותת ‘בית לחם יהודה’ שמשכה את עיניי. לאחר שהמודעה שותפה גם בקבוצת הווטסאפ שלנו, החלטתי להתייחס אליה. אני זוכר את הקריאייטיב הזה, לא בטוח מאיפה.
מישהו כתב בקבוצה שזה קריאטייב ישן של מאיר פנים, וחסך לי דקות ארוכות של חיפוש. הקלדתי בתיבת החיפוש של פאשקעוויל “מאיר פנים” ומיד מצאתי את המודעה המבוקשת, יצירת מופת של ‘הביילינים’ בשנת 2010.
קל לומר שמדובר בהעתקה, אבל האמת היא שמדובר בנושא כאוב ובתובנה שכל איש קריאיטיב מגיע אליה בשלב כזה או אחר. יכול להיות שהרעיון ישב בתת מודע של מאן דהו ב’תוצאות אפקטיביות’ וכשנדרש להכין מודעה ל’בית לחם יהודה’ זה קפץ כמו משום מקום.
תכל’ס? הרעיון טוב ומעטים זוכרים קמפיין *אחר* שעלה לפני 7 שנים. לא נורא.
רוחמי כהנמן ממשרד הפרסום ‘אגס בראשית’ כתבה כי מדובר ברעיון לעוס ומוכר. לדבריה, היא עשתה קמפיין כזה לאחד מלקוחותיה לפני 11 או 12 שנים. מעניין.