דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
מרכז העניינים
חינמון ארצי
WebDuck
בניית אתרים
גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
יועץ התקשורת בניהו יום טוב כמעט התעצבן לנוכח הפרובוקציה של הדרדסים ומצא נחמה ברשתות החברתיות המציפות את האמת
BENAYAHU
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

מאת: בניהו יום טוב

“תעשה טובה, תוציאו הודעה לוחמנית על המועדון הגאה שנפתח, אנחנו נחזיר מלחמה וכך שנינו נרוויח אלקטורלית מהסיפור”, כך הוא הציע לי, נציג ציבור ‘חילוני’ שניסה לרכב על גל של שנאה בדרך לבחירות המוניציפליות.

כמובן שסירבתי, זו לא האג’נדה שלי, ואני לא חושב שצריך להבעיר את השטח במלחמה מתואמת בכדי ששני הצדדים יגזרו קופון פוליטי. במקרים כאלה הנציגים אמנם מרוויחים אבל בסופו של דבר הציבור מפסיד.

ולא רק בפוליטיקה, גם בשיווק. הרבה פעמים מייצרים פרובוקציות, מבעירים את הרשת והמוצר מקבל פי אלף יותר חשיפה בכתבות ובפוסטים שנכתבים בעד ונגד.

לא פעם עיתונאים חרדים מקבלים “צילומי תועבה” או “חשיפה של חילול שבת” מטעם יחצני החברות בעצמם שמתחננים לייצר פרובוקציה על רקע דתי ולקבל תהודה ברשתות.

זה מה שקרה עם הידיעה ה’מרעישה’ על הסרת השלט של ‘הדרדסים’.

שימו לב לכותרת: “דמותה של דרדסית הוסרה כדי לא לפגוע ברגשות התושבים”… “קורבן חדש וכחול למדיניות הדרת הנשים בבני ברק” ועוד.

"הוכחתם לעולם שאין לכם מה למכור חוץ מפרובוקציה, שיסוי ושנאה" 1

חילוני שקורא זאת מסנן לעצמו בכעס “נדפקו לגמרי הדוסים האלה! דרדסית? דמות מצוירת? מה יש בה? הם עד כדי כך סוטים החרדים האלה שדמות מצוירת יכולה לבלבל אותם?”.

הרשת סוערת בעקבות הידיעה, הכתבה הפרובוקטיבית השיגה את מטרתה והחילונים זועמים על הכפייה הדתית שגרמה להורדת השלטים.

אבל מה קרה שם באמת?

יוצרי הסרט כנראה לא הצליחו למכור כמו שצריך, הם ישבו וחשבו איך אנחנו מעלים את הסרט הזה למודעות במהירות האפשרית ובלי להוציא הרבה כסף? ואז הבריק במוחם רעיון: נשים שלט ביציאה מבני ברק (ממתי בכלל מפרסמים סרטי קולנוע בבני ברק? אין בזה הרי היגיון כלכלי!) נוריד אותו אחרי יום יומיים ונוציא הודעה לעיתונות ש”החרדים רתחו מזעם” ואז בצעד אצילי כדי לא לפגוע ברגשותיהם – נוריד את השלט.

הם תלו את השלט, חיכו לפרובוקציה, משזו לא הגיעה (מבירור שנעשה מול עיריית בני ברק הובהר שלא נתקבלה שום תלונה מצד התושבים) הם הורידו אותו ושיגרו הודעה לעיתונות. ‘הארץ’ ששמח על כל הודעה פרובוקטיבית כזו העלה ידיעה, הסעיר את הרשת ועכשיו כולם יודעים שאוטוטו הדרדסים עולים לאקרנים!

"הוכחתם לעולם שאין לכם מה למכור חוץ מפרובוקציה, שיסוי ושנאה" 2

מחר בטח נראה קבוצות פמיניסטיות רדיקליות קונות כרטיסים בחינם לבאי הסרט, מפלגת מרצ תממן אוטובוסים לסינמה ופסלים של דרדסים יוצבו בכיכר הבימה.

אבל היום, בעידן הרשתות החברתיות, הכל צף, הציבור כבר לא שבוי, והשפיות לא נותנת לטמטום להשתלט על השיח.

יוצרי הדרדסים, חברת היח”צ שיצרה את הפרובוקציה – מוצר איכותי לא מוכרים בנגטיב, הוכחתם לעולם שאין לכם מה למכור חוץ מפרובוקציה, שיסוי ושנאה.

לא הלך לכם הפעם, תחשבו חיובי בפעם הבאה.

שתפו – כדי שהשפיות תנצח!

הכותב הוא אסטרטג ויועץ תקשורת

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

תגובה אחת

  1. השפיות לא תנצח אף פעם כי היא שפויה מדי. בדרך כלל אנשים מעדיפים ריגושים, גם אם זה פוגע בהם לאורך זמן… גם בנושא הפוליטי, אולי אתה “פוליטיקה חדשה” אבל חכמים ממך ניסו לעבוד כך ולא עלתה בידם. אם לא תתקוף כשצריך, יתקפו אותך כשלא צריך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן