מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
מרכז העניינים
חינמון ארצי
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
WebDuck
בניית אתרים
יוסף שווינגר, מנכ”ל המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים, ליתד נאמן: “הפרסום הפיראטי יצא משליטה, והחלטנו לשים קץ לתופעה”
MIRON
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
לראשונה בהיסטוריה: הפרסום במתחם הרשב"י במירון - בתיאום בלבד 1
קבר הרשב”י במירון (באדיבות: מירון על המפה)

 

תקדים פרסומי היסטורי ראשון מסוגו לל”ג בעומר תשע”ז. השנה בניגוד לכל השנים כל ניסיון שיווקי פרסומי יתבצע בתיאום בלבד מול הגורמים האחראים. מי שינסה לעקוף את האיסור ולהדביק שלטים /מודעות /פשקווילים יגלה שהפעם זה לא עובד והפקחים ואנשי המשטרה ממתינים לו כדי לאכוף את המגבלות החדשות.

ההוראה יוצאת הדופן יצאה מהמרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים המתכוון במלוא הרצינות לאכוף אותה בזמן אמת. למען הסדר הטוב, למען מניעת ביזיון האתר הקדוש וגם, חייבים לומר, למען ישמשו כספי הפרסומים הללו עבור מימון הוצאות העתק האסטרונומיות של ההילולה, שכמעט תמיד מותירים את הקופה במינוס משמעותי.

במכתב שהוציא הרב יוסף שוינגר, מנכ”ל המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים, הוא מבהיר כי: “לאור הפקת לקחים משנים עברו וכחלק מההערכות לקראת הילולת הרשב”י תשע”ז הננו לרענן את הנהלים בכל הקשור לפרסום ושילוט בהילולת הרשב”י. כגוף הממשלתי האחראי מטעם ממשלת ישראל על תיאום והסדרת האירוע לא תתאפשר הצבת שלטי פרסום, קידומי מכירות ופרסום כל שהוא בשטח מתחם ההילולה. האיסור חל גם על כל שטח החניונים, אתר הציון עצמו וסביבת האתר”.

במכתב מבהיר הרב שוינגר כי: “המרכז הארצי בשיתוף משטרת ישראל יאכוף את ההוראות בנידון ולא תתאפשר חריגה ללא קבלת רשות מוקדמת” וממליץ למעוניינים ליצור קשר עם המרכז ולתאם כל פרסום מראש.

לסיום הוא מדגיש כי: “שיתוף הפעולה המוקדם ותיאום הנושא עם המרכז הארצי לפיתוח המקו”ק ימנע אי נעימות והפסד כספי מיותר לגורמים שיפעלו בניגוד להוראות שניתנו בנושא”.

בשיחה למדור מבהיר הרב שוינגר: ” החלטנו שהגיע הזמן לשים קץ למחדל הזה. זו שנה ראשונה שאנחנו יוצאים עם ההגבלות הללו אחרי שחשנו כי הוגדשה הסאה. עד היום גופים שונים ומשונים, פרטיים וגם מסחריים, פרסמו במתחם ככל הנראה להם, תלו הדביקו וחלקו היכן וכמה שרצו ללא כל קבלת רשות.

למי הכוונה?

למי לא? קופות חולים, חברות סלולר ושאר גופים שונים ומשונים. רבים מהפרסומים היו פיראטיים ובשל הנושא הפרוץ לא היו גבולות. האחד פרסם ספר תורה שהוציא, השני צימר, השלישי נעליים הרביעי סיגריות והחמישי קפה. זו הפכה תעשייה של ממש בקנה מידה אדיר שקשה לי לכמת. למשטרה ולנו זה נמאס, בעיקר שחלק מהשילוט מפריע לקהל העצום הפוקד את הציון ולפעמים נתלה על אלמנטים בעייתיים כמו עמודי חשמל תמרורים ומקומות לא בטיחותיים. בנוסף, חלק מהפרסומות לא התאימו לאזור הרשב”י וסביבתו ולא הלמו את רוח המקום והחלטנו לשים קץ לכל התופעות הללו. מכאן ואילך כל מפרסם חייב לשלם או לפחות לקבל אישור כדי לא לעשות זאת באופן פיראטי, מבולגן ולא בטיחותי/

איך תאכפו את האיסור?

בראש ובראשונה יוסרו כל הפרסומים שלא קבלו אישור ויש לנו עובדים שממונים לעשות זאת. בנוסף, המשטרה תנקוט נגד מפרי התקנות ומפיצי השילוט הפיראטי בצעדים מתאימים. אנחנו עובדים בשיתוף עם משטרת הצפון והיא מודעת לכל דבר ועניין.

לדברי הרב שוינגר התגובות שהתקבלו מעידות כי המסר עבר והמפרסמים הרלוונטיים מבינים שעליהם לעבוד מהיום בצורה מסודרת.

לא התקוממו על כך שפתאום צריך לשלם על פרסום שמעולם לא עלה שקל?

אנחנו אלו שצריכים להתקומם, כשמישהו מגיע אלינו הביתה תולה בלי רשות שלטים ומתחיל ללכלך ולהפיץ חומרים לא מתאימים. בנוסף, אני לא מתבייש לקחת מימון לצורך אחזקת הילולת הרשב”י והאתר, לא מרגיש סיבה להתנצל ועושה זאת בגאווה רבה.

vהילולה עולה לנו בסביבות 15.5 מיליון שקל ואנחנו זקוקים לכל מימון אפשרי. אין סיכוי שהפרסומים ביום הזה יכסו את ההוצאות הגדולות אבל כל שקל שייתרם יבורך.

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

דילוג לתוכן