מרכז העניינים
חינמון ארצי
מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
WebDuck
בניית אתרים
יהודה אדלר השתתף ביום העיון “כסף טוב” שנערך למנהלי עמותות וארגונים, בו הסבירו על אפשרויות הפרסום בדיגיטל. אז מה היה שם?
GOOD MONEY
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

עולם גיוס ההמונים באינטרנט פורח, אפשר לומר שזה הפך לסוג של ספורט לאומי. רק לפני שנה, בערך, כולנו עקבנו במתח אחרי קמפיין גיוס ההמונים שבוצע עבור יהודה הישראלי, הפצוע הקשה מצוק איתן, ושמחנו ביחד איתו כשניצח את משרד הביטחון, שהתעכב עם מתן האישור לבניה חריגה.

ביום עיון מיוחד לכ-50 מנהלי עמותות וארוגנים שהתקיים במלון נווה אילן, התכנסו מובילי סצנת גיוס ההמונים: משרד האינטראקטיב מקס-דיגיטל, משרד הפרסום אשחר&more, ופלטפורמת גיוס ההמונים קוזמאצ’, שהיו שותפים לאחרונה במספר קמפיינים שעוררו הדים בציבור הדתי לאומי – בני דוד עילי 3,955,161 ש”ח, ישיבת איתמר 2,220,700 ש”ח, ישיבת עצמונה 1,634,494 ש”ח, שדרות שגויס 1,209,130 ש”ח ועוד, על מנת לשתף מהידע שלהם ולענות לשאלות.

גם לי היו שאלות, עליהן קיבלתי תשובות במהלך ההרצאות. אני לא מצטט מילה במילה, אבל זה רוח הדברים:

האם גיוס המונים הוא טרנד חולף?

שמחה מרגליות ממקס דיגיטל: במשך כמה שנים עולם הדינרים והטלמרקטינג קיים, האם הוא נעלם? לא. הוא פשוט צריך להשתנות. אנשים רוצים לתרום בצורה אחרת. סיבה נוספת: כל קמפיין פונה לקהל ספציפי – כאשר עובדים עם דאטה ועובדים בצורה מקצועית עם הדיגטל והטרגוט שלהם. כדאי מאוד שארגונים ילמדו על הדרך הזאת, כי קהל התורמים השבוי שהיה להם עד עכשיו, רואה דרכים אחרות.

איך עושים כסף טוב? סיקור אירוע 1

האם לכל דבר אפשר לעשות קמפיין גיוס המונים?

יוסף קופרשמיט מקוזמאצ’: זאת לא ההמלצה שלנו. קמפיין גיוס המונים שמוגבל בשעות צריך לבוא כפתרון למשהו שלא נמצא בתזרים גיוס התרומות הרגיל שלך, כגון גיוס תרומות למבנה.

למה דווקא קמפיין גיוס המונים?

יזהר נבון, מנהל הקמפיין בעלי: בגלל רמת החיבור העצומה שיש למשהו שהוא מוגבל בזמן. פתאום באמצע הקמפיין, בתוך כל הלחץ, אני ושמחה מרגליות – שאנחנו בעצם נותני שירות – מסתכלים אחד על השני, מוציאים את האשראי ותורמים. אין דבר שיוכל לתאר את ההתרגשות שקיימת ביום המיוחד הזה.

מה ארגון צריך, כדי להתחיל בכלל לחשוב על קמפיין גיוס המונים?

שירה אליצור, מנהלת קריאייטיב באשחר&more: אותם דברים שכל מותג נחשב משקיע בהם: סיפור המותג או הלמה? במקרה הזה הלמה שיגרום לאנשים להוציא את הארנק ולתרום לך.

למה צריך יום עיון כזה?

יוסי פינקל מקוזמאצ’: התכנסנו שלושה משרדים מקצועיים שיחד מרכיבים סל שירותים מושלם למוצר שהרבה עמותות וארגונים מתקשות מאוד להוציא לפועל בצורה מושלמת. באנו ודיברנו ת’כלס איך עושים את זה, כמעט ברמה שמחר הם יכולים לעשות את זה בעצמם. כמובן, שהניסיון שלנו בשטח והתאמה ספציפית לכל קמפיין ועמותה, נתנו את המתכון לעוגה, כמובן שצריך תנור טוב.

בפאנל שסגר את האירוע עלתה שאלה חשובה: מה הגורמים להצלחה או לכישלון של קמפיינים מהסוג הזה. התשובה שהתקבלה מתוך הקהל הייתה מדהימה בפשטותה: תכנון ומקצועיות. לפעמים הרצון של הארגון או אנשי המקצוע “לעשות קופה” כמה שיותר מהר, לכן צריך לסמוך על איש המקצוע שאומר לך לחכות ומחפש את הזמן המדויק בלו”ז, מקצועיות שלא נמצאת רק ברמת התוכן, אלא גם ברמת תכנון הקהלים הדיגיטליים ובניית קמפיינים מדויקים שלוקחים יותר זמן מקמפיין סטנדרטי.

לסיכום, היה יום מעניין שנתן לכל ארגון את הכלים שהוא צריך על מנת לבחון את אנשי המקצוע איתם הוא עובד והסיר את הערפל מהאופציה המדהימה הזאת לגיוס כספים שנוספה לסל הכלים שבהם הם יכולים להשתמש ובעיקר על החשיבות של בניית מותג ושמירה על קשר עם תורמים ובוגרים.

גילוי נאות: הכותב מספק שירותי קריאייטיב לחברת מקס-דיגיטל

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

דילוג לתוכן