כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
מרכז העניינים
חינמון ארצי
מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
WebDuck
בניית אתרים
ITONIM
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

מאקרו

משחקי הכס: מצבו הבריאותי של אבו מאזן ושאלת יורשו העסיקו את עיתונאינו. בהדרך הקדישו לכך כתבת שלושה עמודים נרחבת בחדשות, גם בבקהילה בדקו מה קורה עם הראיס, וביום ליום עסק בכך מוטי קידר.

ביקורת עיתונים • פרשת בהעלותך 28

עוד בזירה הביטחונית-מדינית: יום ליום עסקו בהרחבה בנושאי ההפגנות הערביות בחיפה והשאלה הקבועה על נאמנותם של הערבים הישראלים, כך גם בכל ישראל. גם נושא הגרעין האיראני והפסגה הצפון-קוראנית העסיקו חלק מהעיתונים.

ביקורת עיתונים • פרשת בהעלותך 29

נימוס בריטי: השבועונים החרדים לא טמנו ידם בצלחת הסיקור המתרגש מהחתונה המלכותית בבריטניה והצטרפו לטרנד. הגדילו לעשות בבקהילה שהקדישו לחתונה עצמה דאבל בחדשות, עם הפנייה מהשער וגם התייחסות לבית המלוכה בטור של וינשטוק, מוגזם לעיתון חרדי. במשפחה לא עסקו ישירות בחתונה אלא בבית המלוכה הבריטי.

מיקרו

משפחה

חייבים לומר שאפו על שער המגזין והכתבה החשובה של שלומי גיל, על ניצול הצעירים החרדים להברחת סמים.

גם אליטוב וגם ארליך הקדישו את טוריהם להשתפכות נרגשת סביב תקרית תמונת המקדש בביקורו של שגריר ארה”ב דיוויד פרידמן בבני ברק. התקרית אכן חמורה, אבל דומה שבמשפחה לקחו את זה ממש אישית ונעלבו בשביל פרידמן. מה שמעלה את השאלה – למה?

שער החדשות הוקדש לציטוטים מכנס המכון החרדי למחקרי מדיניות והאמת היא: הופתענו שהסתפקו רק בדאבל לסיקור המעמד.

ביקורת עיתונים • פרשת בהעלותך 30

בקהילה

טוב נו, מה יהיה, כל שבוע נפרגן לכם על השערים המשובחים? יאללה, בכיף. ריבלין חשף את המהלך הגדול של הבחירות המקומיות וגרם כבר ברביעי בערב לסערה בביצה.

ביקורת עיתונים • פרשת בהעלותך 31

פלדמן ממשיך לא לעשן זה השבוע החמישי, ומתחיל להתלונן על כאבים, מה שכנראה גרם לאי פרסום הטור הפוליטי. כבר שיבחנו בעבר את כתיבתו של פלדמן, אך השאלה עוד כמה זמן זה יהיה מעניין לקרא על הפסקת העישון, ואולי כדאי לעבור לטור אישי שלא מוגבל לנושא אחד.

במגזין, משום מה, לא הייתה אף כתבה אקטואלית אחת וכולן השתייכו לז’אנר הארכיוניות לעת מצא.

ביקורת עיתונים • פרשת בהעלותך 32

הדרך

אשר מדינה מנצל את טורו לשיגור עקיצה לעבר העמיתים ביהדות התורה על רקע חוק הגיוס. המדור הכלכלי שלא התפרסם מזה עידן ועידנים חזר במתכונת מעט שונה ועם שם כותב (שם עט?) אחר.

יום ליום

עמודי החדשות, התחדשו בכתב חדש ובשחזור של שני מדורים. הכתב אריאל אלחרר (לחובבי הנייעס: בנו של איציק אלחרר הרל”ש של הראשל”צ הגר”י יוסף), והמדורים הם ‘אחד על אחד’ – ראיונות עם אישים שונים ו’מציץ מן החרכים’ – שם טוב למדור פפארצ’י, שני מדורים שכבר היו בעבר ביום ליום (פיסטוקים וכו’), ובד”כ מספקים עניין לקוראים. שיהיה בהצלחה.

ביקורת עיתונים • פרשת בהעלותך 33

ביקורת עיתונים • פרשת בהעלותך 34

זה רק אנחנו, או שמרבית כתבותיו של אברהם ישראל פרידמן הן על צפת וגלילותיה?

כל ישראל

פישל רוזנפלד טייל לו בחו”ל והביא השבוע שתי כתבות חוץ: האחת – יומן מהמסע של האדמו”ר מבעלזא בקנדה והשניה – ראיון עם סטארט-אפיסט בניו יורק שרוצה לשנות את הפוליטיקה בעזרת המטבע הווירטואלי. איך לומר בעדינות, נראה שמדובר בעיקר בהרבה כוונות טובות ופחות קשר למציאות.

כבר בשבוע שעבר הרגשנו ורמזנו למוזרות של ראיון השער עם “האדמו”ר מסתרי חיים”, רק שעצלות של מוצאי מתן תורה הייתה בנו ולא טרחנו לגגל את שמו של אותו אדמו”ר, יוסף שניידר. אחד מקוראינו הנאמנים והפחות עצלנים, עשה זאת ושיגר אלינו – ובכן מדובר בברנש מוכר, שבכלל שינה את שמו מחייט לשניידר ועסק בהמצאות שונות ולפני כעשור נעצר בחשד להונאת ענק, וכנראה מאז הגיע להמצאה חדשה של אדמו”רות ו”טיפול באור”. מוזר שהכתב לא טרח לבדוק את מי הוא מראיין ויותר מוזר שהעורך לא עלה על כך.

ביקורת עיתונים • פרשת בהעלותך 35

ביקורת עיתונים • פרשת בהעלותך 36

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

דילוג לתוכן