WebDuck
בניית אתרים
מרכז העניינים
חינמון ארצי
גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
דור דור ומסירות הנפש שלו על פך השמן הטהור של חינוך ילדינו והנחלת היהדות בטהרתה לדורות הבאים * גליון חנוכה חגיגי של הירחון ‘במוקד’ מבית ‘מוקד חינוך – בני ברק’ בהכוונת רבני ודייני העיר
MOKED CHINUCH
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

נרות חנוכה ממלאים את חלונותינו, בזמן הזה כמו בימים ההם, איש וביתו, יושבים ומהללים. בידינו הגליון הרביעי של הירחון להורים מחנכים מבית מוקד חינוך בני ברק, ‘במוקד’. מושקע כקודמיו ואף יותר מהם, ובו מלבד המאמרים הקבועים, שיחות עומק וטורים ייחודיים עם דמויות מרתקות בעולם התורה והחינוך בעיר.

מוקד חינוך בני ברק הוקם בקיץ האחרון בידי רבני ודייני העיר שליט”א ומופעל בניהול אנשי חינוך ואנשי מקצוע מן השורה הראשונה. המוקד שם בסיוע מחלקת קהילות וצעירים, דגש רב על הסברה וחיזוק בענייני חינוך ברוח ישראל סבא, מפי רבותינו ראשי הישיבות, המשגיחים והמשפיעים, ובמרכז פעילות ההסברה, הירחון ‘במוקד’ שמטרתו לשים את החינוך ‘במוקד’ ההתעניינות, בדגש על פעילותו של מוקד חינוך בני ברק.

בגיליון זה מופיעה סקירה מיוחדת ‘מבפנים’ של פעילות המוקד, התועלת העצומה שהוא מביא עמו לכלל תושבי העיר, תגובות אנשי חינוך והורים למשפחות לפעילות המוקד, וכמו בגליונות קודמים, דוגמאות טריות מפעילות המוקד בחודש האחרון.

בראש הגיליון פנינים, רעיונות מחזקים ושו”ת בענייני חינוך מפי מרנן ורבנן גדולי ישראל זצוק”ל ושליט”א, מרן רבן של ישראל רבנו החזון איש זללה”ה, רשכבה”ג מרן ראש הישיבה רבנו הגדול רבי אהרן יהודה ליב שטינמן זללה”ה ומרן רבי בן ציון אבא שאול זללה”ה ויבדלחט”א רשכבה”ג מרן שר התורה הגאון רבי חיים קניבסקי שליט”א ורבנו מרן ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין שליט”א בדברי הדרכה והכוונה להורים ולמחנכים.

דברי החזון איש על תוכחה לקויה לתלמיד או לילד שמנחילה לחניך את מידותיו הרעות של המחנך וכיצד יש להישמר ממנה, רבנו מרן ראש הישיבה שליט”א מסביר את דברי החזון איש ומבאר את ההשפעה השלילית של תגובה מתוך כעס שבה החינוך המעשי של עצם התנהגות ההורה משפיע בצורה חזקה בהרבה מתוכן דבריו בעת הכעס, ומרחיב על השלכותיו השליליות של חינוך ביד קשה והדרך להעמיד דורות ישרים ומבורכים בחינוך אוהב. באותו עניין מובא מעשה מחיי רבנו ראש הישיבה זללה”ה על כוחו של איפוק בחינוך. מדברי רבי בן ציון אבא שאול זללה”ה מובא כי חינוך בכח פיזי נובע מחוסר מחשבה.

רשכבה”ג מרן שר התורה שליט”א עומד בדבריו על העובדה שעיקר חובת החינוך מוטלת על ההורים ולא על המחנכים, והחובה הנובעת מכך גם בהתנהלות מול המחנכים והמחנכות של ילדינו.

במרכז הגיליון עומדת שיחה מיוחדת שקיים ראש עיריית בני ברק הרב אברהם רובינשטיין במעונו של כ”ק מרן האדמו”ר ממודז’יץ שליט”א לקראת ימי החנוכה ובמהלכה נפרשו מספר שאלות בוערות על סדר היום החינוכי, כשכ”ק האדמו”ר שליט”א עונה בפרוטרוט על כל שאלה והיבטיה ומרחיב ממסורת הדורות בענייני חינוך. בסוף דבריו עסק הרבי שליט”א במעלתם של המתמודדים הן כהורים והן כמורים דווקא עם ילדים עם קשיים ועם נסיונות ברוחניות, דברים חשובים ומעודדים שבוודאי ישפיעו לטובה על ההסתכלות של כולנו על סוגיות טעונות אלו.

שיחתו המרתקת של הגאון רבי בצלאל פנחסי שליט”א, ראש ישיבת “ברכת אפרים”, עוסקת במה שעולה מדברי חז”ל על הזכות הגדולה שנפלה בחלקו של כל הורה לכתוב את “ספר תולדותיו”, את ספר חייהם של ילדיו, פרק פרק ואופיו המיוחד לו. הוא מרחיב על טבע הבריאה של קבלת ילדים מאבותיהם ומבאר כיצד נמלא את תפקידנו על הצד הטוב ביותר.

ביריעה מיוחדת ונדירה פורשת הרבנית קולדצקי תליט”א את משנתה, משנת אבותיה, המדהימה בפשטותה על מסורת החינוך: סבלנות, נורמליות, קדושה ועבודת המידות יומיומית. מתחנכים ומחנכים כאחת, בכל עת ובכל שעה. ודגש לחג החנוכה על מחמאות ומשוב חיובי לילדים, בפרט כשנמצאים הרבה בבית.

אנשי חינוך מהשורה הראשונה כתבו אף הם מאמרים מרתקים על זוויות שונות של החינוך בבית, על נקודות חוזק שאפשר להשיג בחינוך לטווח ארוך, על הימנעות משגיאות נפוצות וכמובן על זוויות מיוחדות לחנוכה. בין המחנכים הכותבים בגליון זה: הרב רפאל גרינימן והרב פנחס ברייער.

את הגיליון הרביעי של ‘במוקד’ חותם סיפורו המפתיע של המחנך הרב חיים ולדר, סיפור שלא ישאיר איש מאיתנו אדיש, ובתוך הדמע יחלחל לתוכנו מסר חזק על נפתולי הנפש ועל אהבת הורים אינסופית שסופה שנשאה פרי.

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

דילוג לתוכן