גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
WebDuck
בניית אתרים
מרכז העניינים
חינמון ארצי
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
בחודש יוני הקרוב, מאות אלפי עובדים בחל”ת יבקשו לחזור לעבוד ורבים מהם ייתקלו בסירוב לא נעים. איך היריד פתר את הבעיה ל-1500 המשתתפים? צאו והתפרנסו!
חדר מצב יריד תעסוקה בני ברק (3)
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אחד האתגרים המשמעותיים של הקורונה הוא ללא ספק האתגר התעסוקתי. עסקים רבים נאלצו לסגור את העסק ושכירים פוטרו או יצאו לחל”ת, כאשר הממשלה מאפשרת לעובדים שיצאו לחל”ת לקבל דמי אבטלה ולהמשיך עם ההסדר הזה עד לחודש יוני.

הסדר זה יצר שתי בעיות מרכזיות. הראשונה, כמובן, חוסר רצון של עובדים לחזור לעבוד, אך בעיה גדולה יותר תהיה הצפה של מאות אלפי עובדים שיבקשו לחזור לעבודה בבת אחת, דבר שיפר את האיזון בין מבקשי העבודה הרבים והיצע המשרות הרלוונטיות.

לאור זאת, במבט בוחן פני עתיד ובצעד חסר תקדים, יזמו ‘מרכז הכוון תעסוקתי – שעל ידי עיריית בני ברק’ ו’מפתח – מרכזי הכוון וקידום תעסוקתי במגזר החרדי’, יריד משרות מקצועיות שיעודד את מבקשי העבודה להקדים את החזרה מחל”ת ולהתחיל בעבודה לפני חודש יוני, יריד ראשון מסוגו שהתקיים כאמור ביוזמה עירונית ובשיתוף פעולה מיוחד.

יריד תעסוקה הוא דבר מורכב. לא קל להביא למקום אחד מאות אנשים, חברות ומעסיקים ולקיים ראיונות עבודה במקום. מאתגר במיוחד להפיק אירוע בסדר גודל שכזה שלושה ימים אחרי פורים. אבל אתגרים נועדו כדי להתגבר עליהם.

לפני היריד, קרא ראש העיר הרב אברהם רובינשטיין לתושבי העיר הנמצאים במעגל העבודה ואלו הזקוקים להכנס אליו, לעשות זאת במסגרת היריד וכמה שיותר מוקדם. “בני ברק הינה הראשונה להכריז על יוזמה מהפכנית שכזו, להביא להיצע מרשים של משרות איכות. נצלו את ההזדמנות וחזרו לעבודה בכבוד”, אמר ראש העיר. קריאה שאכן הביאה להשתתפות שיא של תושבי העיר.

יריד התעסוקה הענק שנערך אמש, הסתיים בהצלחה מסחררת עם השתתפות של 1,501 משתתפים שזכו לעבור ראיונות עבודה מידיים, להותיר קו”ח ורושם אישי וכן להירשם לסדנאות וקורסים שיעזרו להם להשתלב חזרה בעולם התעסוקה.

במהלך היריד ביקרו בחדר המצב ראש העיר הרב אברהם רובינשטיין, מנכ”ל העירייה הרב שמואל ליטוב, מנכ”ל הכוון תעסוקתי הרב דוד שכטר, מנכ”ל מיזם למעשה שלום בוקובזה, נציגי משרד העבודה ואורחים נוספים שהביעו את התפעלותם מתפקודו המוצלח של המיזם בשידור חי ומתנופתו הכבירה בהיקף המשתתפים שחצה את כל ההערכות.

הצלחה מסחררת ליריד התעסוקה של מרכז ההכוון התעסוקתי של עיריית בני ברק 1

דוד שכטר, מנהל מרכז הכוון תעסוקתי בני ברק, מיוזמי יריד המשרות המקצועי, מספר: “דווקא עכשיו כששעון החל”ת מתקתק לאחור, יזמנו יריד משרות וירטואלי שהעניק שפע הזדמנויות מקצועיות. היריד הותאם לעובדים בחל”ת בלבד, וגם לעובדים בהווה המבקשים להשתדרג למשרה טובה ואיכותית יותר כך שהמעסיקים היו מודעים לעובדה שההון האנושי שהגיע לשערי היריד מקצועי ומנוסה, ולכן גם המשרות שהוצעו במסגרת היריד היו משרות איכות ברמה גבוהה ובתנאים מצוינים, עבודה שמבטיחה שכר מסודר, קידום עתידי צפוי, ואפשרויות לפיתוח קריירה והתפתחות אישית ומקצועית”.

עוד מספר שכטר: “הקמנו את היריד מתוך הצורך שצף בשטח. למרבה הצער, שיעור האבטלה במגזר החרדי מהגבוהים במיוחד והוא נע בטווח ה-15%. אנו בהכוון תעסוקתי, המשכנו לעבוד במרץ בשנה האחרונה, חרף האתגרים, ואף העברנו נתח נכבד מהפעילות לקורסים מקוונים וסדנאות דיגיטליות. נוכחנו לגלות כי למרות שיש היצע קיים של משרות טובות, רבות מהן נותרות פתוחות ללא איוש. אנשים מרוצים מהחל”ת, בלי לשאת פנים לעתיד הקרוב ולתכנן את הפרנסה העתידית, בעזרת השם”.

לדברי שכטר, היריד הינו חלק מתוכנית עתידית לשבים לשוק התעסוקה. “אנשים שהתרגלו לחיי החל”ת הפחיתו את המוטיבציה לחזור לעבודה, שלא לדבר על הרגלי שינה ובטלה. יש לקבל כלים מקצועיים כדי לחזור היטב לעניינים, ניסוח מחודש של קורות חיים, הדרכה לראיונות עבודה בעידן הנוכחי ועוד”.

הצלחה מסחררת ליריד התעסוקה של מרכז ההכוון התעסוקתי של עיריית בני ברק 2

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

דילוג לתוכן