תערוכה אודות 70 שנות פשקווילים בעולם החרדי תתקיים ב-30 וב-31 באוגוסט בכיכר הבימה במרכז תל אביב. באירוע יוצג מגוון סוגי מודעות רחוב אופייניות לציבור החרדי ויסופר הסיפור שמאחוריהן. לאירוע יוזמנו מובילי דעה, חברי כנסת, בעלי עסקים, ואנשי פרסום מהחברה החילונית והחרדית.
התערוכה תחשוף את הציבור הרחב לשפה הייחודית והתרבותית של הרחוב החרדי ואת משמעותן של מודעות הרחוב עבורו במהלך תקופות שונות בהיסטוריה. בהזדמנות זו תיחשף החברה החילונית לשיטות המדיה השונות ולמאבקים האידאולוגיים, הפוליטיים והמסחריים בתוך החברה החרדית.
בעולם החרדי, הפשקוויל נתלה על קירות הבתים ועל לוחות מודעות או מופץ בכרוזים ברחובות ובבתי הכנסת, ומהווה אמצעי תקשורת מקובל לצד העיתונות החרדית. במקרים רבים מטרתו למחות נגד דבר מה הנוגד את אמונת מחברו, והוא מבקש להנחות את הציבור או לדרבנו לנקוט בפעולה כלשהי בסוגיה העומדת על הפרק.
דוד גלפרין, בעלים של חברת הפרסום החרדית “גיל גרופ” יוזמת האירוע, אמר: “דרך הפשקווילים תינתן הצצה לתוך העולם התקשורתי של החברה החרדית לאורך עשרות שנים. התערוכה מספקת הזדמנות נדירה לציבור החילוני להיחשף לעולם מרתק ולא מוכר. בדרך זו נסייע להגברת המודעות ההדדית ולצמצום הפערים הקיימים בין הציבור החילוני לציבור החרדי”.
אירוע הפתיחה יתקיים ביום שני 30.8 בשעות 20:00-22:00