כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
WebDuck
בניית אתרים
גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
מרכז העניינים
חינמון ארצי
לאחר החגיגות ושתיית ה”לחיים” במעמד חנוכת המשרד החדש במגדל בסר 1, ישבנו עם לוינגר לשיחה מרתקת על דיגיטל, חרדים ומה שביניהם
LEVINGER
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

בשבוע שעבר התקיים מעמד חנוכת הבית וקביעת מזוזה למשרד הפרסום הדיגיטלי החרדי המוביל ‘סמארט-קליק’ בבעלותו של הפרסומאי מוישי לוינגר, במשכנם החדש והמפואר במגדלי ב.ס.ר 1.

לאחר החגיגות ושתיית ה”לחיים”, ישבנו עם לוינגר לשיחה מרתקת על דיגיטל, חרדים ומה שביניהם.

“סמארט קליק” התחילה כסוכנות דיגיטל מובילה שהתמקדה נטו בקידום ברשת, עם המעבר למשכן החדש והמורחב נראה כי “סמארט קליק” הפכה למשרד פרסום של ממש? 

כשהתחלנו לפני 4 שנים, התמקדנו בעיקר בפרסום בגוגל ופייסבוק, זו ההכשרה הבסיסית הדיגיטלית שלי ושל שותפי לדרך סמנכ”ל החברה אברימי קליגר -ppc, קידום ממומן ברשת וקידום תוכן ברשת.

עם הזמן הבנו שזו כבר לא נישה קטנה אלא תחום רחב שעומד בפני עצמו, במיוחד בקרב הציבור החרדי שצורך אינטרנט ברמות כשרות כאלו ואחרות, כך שנדרש מאיתנו לתת שירות מקיף ללקוחות שהיום רובם בעצם מתחילים מהדיגיטל ועוברים רק אחר כך לפרינט. 

ניקח דוגמה מהחודש האחרון את מכון הגמילה ‘אלן קאר’- הפסקת עישון. הייעוד שלהם מלכתחילה היה לפנות בקמפיין דיגיטלי ורק לאחר מכן לקמפיין 360 שהוא מקיף ורחב בכל הערוצים. ישנם תחומים כיום שהמיקוד מראש הוא באמצעות כלי הדיגיטל ורק משם מתרחבים לעולם הפרסום באופליין. במיוחד בתחומים שקשה להעביר אותם בעיתונות או במוצרים שמתאימים לקהל צעיר יותר שנמצא רק באמצעים הדיגיטליים ביום יום. 

יותר ויותר צריכים את כלל המעטפת, הכוללת – ניתוח שוק, אסטרטגיה, בניית מהלך קריאייטיבי דיגיטלי, פילוח קהלים מדויק ברשת החרדית וכמובן ההפקה וההקמה בפועל של כל הנכסים הדיגיטליים וקידומם עד להגעה לתוצאה הרצויה שהיא הבאת לידים, הגדלת מכירות במסחר אלקטרוני והגברת הביקוש והמודעות למותג.

האם החרדים אכן ‘נוהרים לדיגיטל’?

ללא ספק יש עליה נרחבת בשימוש בדיגיטל ברמה העולמית וכמובן שזה לא פוסח על הציבור החרדי.

מחקרים אחרונים מצביעים על לפחות  50% מהציבור החרדי שהם 300 אלף חרדים (גילאי 18+) שנמצאים בדיגיטל ופותחים את היום ברחבי הרשת, כל אחד ברמת כשרותו ובהרגלי הגלישה שלו.

לפרסם בדיגיטל בציבור החרדי זה דבר שמצריך הבנה פרסומית מעמיקה והכרת הציבור לעומקו על כל הניואנסים והרגישויות וזאת לצד שימוש בכלים דיגיטליים מתקדמים, ניטור וניתוח מידע בזמן אמת על מנת לקבל תוצאות קמפיינים ולדייק אותם.

מידי שנה אנו רואים את הביקוש הולך וגובר, התקציבים מוסטים באופן ברור מהפרינט לדיגיטל ויותר מותגים גדולים ותאגידים מחפשים דווקא את הקהל שנמצא בדיגיטל. ואם כבר בתקציבים עסקינן, אני סבור שכיום התקציב לא מחולק באופן שווה בין יחס שכבת האוכלוסיה שנמצא בדיגיטל (כ-50 אחוז). הדיגיטל מקבל מעט מאד אחוזים וחבל. עם הזמן אני מאמין שנראה יותר תקציבים שמופנים לדיגיטל במגזר החרדי. 

יש כיום קהל צעיר וגדול שלא נמצא בכלל בעיתונים פרט לשבתות. 

מה הבשורה שהדיגיטל הביא לעולם הפרסום?

קודם כל במדידות, ניתן לראות בזמן אמת את מקורות התנועה, רמת החשיפה, לשפר ולשנות את מקורות ההגעה בזמן אמת! עולם הפרסום באופן כללי עובר לפרסום דיגיטלי יותר שמודד את הקמפיינים במושגי ROI (return of investments) וזה דבר שדרמטית משנה את עולם הפרסום ואת רכש המדיה המסורתי.

העובדה שיש ללקוח או למנהל השיווק אפשרות לראות את תוצאות הקמפיין אונליין בדשבורד או במערכת דוחו”ת מרגילה אותו לעבוד בצורה הזאת. בניגוד לקמפיין אופליין שהקמפיין נמדד רק לאחר סיום הקמפיין ובמגמתיות משוערת, עולם הדיגיטל הוא ישיר ומיידי ומאפשר לשפר את הקמפיין תוך כדי תנועה.

יתרון נוסף הוא האפשרות לצביעת קהלים ובניית מועדון לקוחות. הפרסום הראשוני מהווה מעין משפך שיווקי להמשך פעולות עם הגולש ומאפשר לנו לפרסם בחינם לחבר המועדון שוב ושוב ללא עלות בניגוד לפרינט שמשלמים עבור חשיפה שנגמרת עם סיום קריאת העיתון. וכמובן שאפשר לצבוע קהלים לגוגל ופייסבוק מה שמאפשר רימרקטינג (שיווק מחדש) לאותם קהלים שביקרו בדף הנחיתה/אתר, ומאפשר לנו לפרסם להם בעלות נמוכה וממוקדת כל השנה.

במה אתם שונים ממשרדי דיגיטל אחרים?

צוות ‘סמארט קליק’ מורכב ברובו מבוגרי משרדי פרסום לשעבר שחיים ונושמים את עולם הפרסום כעשור. כשלקוח פונה אלינו, אנו מבצעים את התאמת הקמפיין קודם כל בחשיבה פרסומית שיווקית ואז טכנולוגית דיגיטלית. 

אנחנו לא שוכחים שאנחנו קודם כל פרסומאים, מה שנותן לנו ערך מוסף ללקוח כך שאנו דואגים למעטפת של 360 בכל הנוגע לצרכי השיווק של המותג עם הבנה דיגיטלית מעמיקה.

בידול נוסף הוא יכולת הטרגוט והפילוח, אנו עובדים בשיתוף פעולה עם למעלה מ-40 ערוצי מדיה דיגיטליים שונים, המומחיות שלנו היא להגיע לרזולוציות של החל משכונות בירושלים ועד קוראי מגזינים דיגיטליים וכמובן באמצעות רכש מדיה חכם גם באתרים הגדולים.

מהו החזון של ‘סמארט קליק’ בהסתכלות של עשור קדימה?

החזון הוא לקחת חלק משמעותי במהפכה הדיגיטלית שמתרחשת כאן ממש מתחת לאף שלנו. אני סבור שבעוד פחות מעשור תהיה נגישות דיגיטלית לכל חרדי מה גם שכל השירותים הממשלתיים יעברו לממשקים דיגיטליים, כך שככל שהעולם יהפוך דיגיטלי יותר, הצריכה הדיגיטלית בציבור החרדי תנסוק גם היא.

אנחנו ב סמארט קליק באים בשביל לעשות עבודה יום יומית, למדוד ולחקור את כל מקורות המדיות הדיגיטליות ולהיות משרד הפרסום הדיגיטלי שנותן שירות פרסום ודיגיטל מתקדמים, ברמה המקצועית ביותר.

צילום: שלומי כהן

על חרדים ודיגיטל: ראיון עם משה לוינגר, מנכ"ל סמארט קליק 1על חרדים ודיגיטל: ראיון עם משה לוינגר, מנכ"ל סמארט קליק 2 על חרדים ודיגיטל: ראיון עם משה לוינגר, מנכ"ל סמארט קליק 3 על חרדים ודיגיטל: ראיון עם משה לוינגר, מנכ"ל סמארט קליק 4 על חרדים ודיגיטל: ראיון עם משה לוינגר, מנכ"ל סמארט קליק 5 על חרדים ודיגיטל: ראיון עם משה לוינגר, מנכ"ל סמארט קליק 6 על חרדים ודיגיטל: ראיון עם משה לוינגר, מנכ"ל סמארט קליק 7 על חרדים ודיגיטל: ראיון עם משה לוינגר, מנכ"ל סמארט קליק 8 על חרדים ודיגיטל: ראיון עם משה לוינגר, מנכ"ל סמארט קליק 9 על חרדים ודיגיטל: ראיון עם משה לוינגר, מנכ"ל סמארט קליק 10 על חרדים ודיגיטל: ראיון עם משה לוינגר, מנכ"ל סמארט קליק 11

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

דילוג לתוכן