מרכז העניינים
חינמון ארצי
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
WebDuck
בניית אתרים
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

מאת: מנדי פרומר, קופירייטר, גל אורן BSD

• למה אף לקוח לא חושב שהוא מבין יותר טוב מהמוסכניק שלו, גם כשהוא מערבב אותו עם רצועת הטיימינג, שנפלה לתוך הקרבורטור, שרטה את המפלג ובדרך דפקה את השאסי (וזה יעלה לך רק 5760 ש”ח פלוס מע”מ, כי אני אוהב אותך), אבל כל הלקוחות, כווווווווולם- חושבים שהם מבינים הרבה יותר טוב ממך מה זה קריאייטיב?
• איך ההיגיון הבריא לא מקבל שבץ או לכל הפחות שפעת טובה, כשהוא רואה את המשוואה שאומרת שלאשר כותרת משנה למודעה לוקח עשרה ימים, אבל כדי לנסח קונספט + לעצב סדרת מודעות + לכתוב, להלחין, לשיר ולמקסס ג’ינגל + להביא קד”מ מגניב, מספיקות 45 דקות?
• למה הלקוח חייב לראות 4 מודעות טובות נוספות, כדי להחליט בסוף שהוא הולך על הראשונה, שהייתה כמובן מצוינת?
• למה מנהלי שיווק זוכרים כל כך טוב את כל מה שהם למדו בקורס ונצמדים לכל מנטרה?
• ולמה לעומתם הקופירייטרים שוכחים את כל מה שהם למדו בקורס?
• ו… תגידו- זה סופי שהלקוח תמיד צודק?

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

22 תגובות

  1. מנדי,
    למה אתה נשמע כמו חמודי של כללית?
    🙂

  2. כי הוא משלם הרבה כסף לבוס שלך, לא בשביל שתעשו עליו ניסויים לא מוצלחים. זה למה.
    וכן, הוא צודק.

  3. מאיר,
    למה הוא נשמע לי בכיין?
    בתקופתי, לא היית נותן לי להתראיין אפילו ל”כל העולם כולו”.
    החינוך של הנוער היום, זה משהו…

  4. מכיון שאנשים לא יצירתיים וחסרי כשרון בסיסי מאותגרים טכנולוגית וחברתית מתברגים בחברות רציניות אחרי לימודי תואר לא רלוונטי כזה או אחר וביחד עם תקציבאיות אמביציונריות עם מבט של מישהו שנתקע במעלית מובילים את המותג בחוסר ביטחון עצמי מובהק שלא לדבר על רגש שנינות או הבנה ויזואלית כלשהי. חוצמזה כל מי שעבר קורס פוטושופ הוא ארט דירקטור וכל מי שעשה פעם פלאייר למוסך של דוד שלו הוא קופירייטר.

  5. למה אני לא צריכה להכין ארבע מודעות?
    כי המודעה הראשונה שלי מצוינת כבר מהתחלה.
    למה אתה צריך להכין ארבע?
    כי הראשונה לא טובה ובשלב מסוים הלקוח מבין שהמצב רק מתדרדר ממודעה למודעה אז הוא מתפשר בסוף על הראשונה.

    ולמה הבוס שלך מגיב לך פה במקום לתת לך על הראש במשרד? אתם לא נפגשים?

  6. מנדי [ואסף], תרשום תרשום,

    ולמה כל מנהלת קריאייטיב חושבת שהיא יכולה לנהל משרד פרסום?
    ולמה את חושבת שזה יהיה ככה גם את תורידי מעל 400 מודעות שונות לדפוס בשנה?ולמה את חושבת שזה משנה שאת חושבת שהמודעה הראשונה שלך מצויינת כבר מהתחלה?
    ולמה אני חושב שיש מעט מידי עבודות בכלל, בעולם, שמצויינות?
    ולמה לי יש לאן להשתפר?
    ולמה לך אין? כי את כבר שם.
    אז למה כל אנשי הקריאייטיב בעולם רודפים כל חייהם אחרי העבודה המצויינת?
    ולמה את לא?
    למה הבוס שלך לא מגיב ונותן לך על הראש? פה? מול כולם?
    ולמה הוא עסוק בלעשות כסף במקום ללמד את העובדים שלו פרסום?
    ושתמיד יש לאן להשתפר?
    ושקריאייטיב זה רדיפה אינסופית אחרי הרעיון המושלם?

    ולמה לעזאזל מעצבן ככ את את החברים פה לראות אותנו נהנים?

    שטיבל עלק..
    מטווח.

  7. @ מנהלת קריאייטיב:

    מנהלת, תודה על הביקור. הטוקבק הראשון שלך לא משהו. תכתבי עוד 4 בבקשה.

    @ מאיר גל:

    מאיר, הטוקבק הראשון שלך פ’סדר. בשני חל שיפור משמעותי. הייתי מבקש עוד 2, אבל בסוף אלך על השני נראה לי.

  8. אגב, מאיר, הכרתי את מנדי ב”משתה כיד המלך”. היה שווה.
    מנדי, יופי של פוסט. וברצינות: תביא עוד ארבע.

  9. מנדי,
    התשובה בגוף השאלה..

    כי הלקוח תמיד צודק.

    אדוור..

  10. מנדי, Welcome to the club =)
    וכמו שחוצניק אמר: תביא עוד ארבע

  11. ולמה הלקוח נזכר בכל זה כשאתה כבר מתארגן לצאת בכל יום?

  12. תקציבאי מתחיל כתב:

    ולמה הלקוח נזכר בכל זה כשאתה כבר מתארגן לצאת בכל יום?

    זה כי האו יודע שאתה תקציבאי ש-מתחיל את היום שלו רק עכשיו…

  13. מאיר היקר לא התכוונתי לעצבן אותך, את זה עושים הלקוחות שלנו נהדר
    כנראה שהייתי מותשת ובדיוק מאותה סיבה תגובתי היתה קצת אגרסיבית.

    ברור שכולנו רודפים אחרי המודעה המנצחת והקריאייטיבית ביותר כולל אני הקטנה וזה קשה, זה שאני חושבת שיש לי ביד מודעה מנצחת כמו שחושב מנדי על המודעה הראשונה שלו לא תעשה אותה מנצחת בעיני מנהל השיווק “המבין” או כמו ברוב המקרים החסר ביטחון שרוצה להרגיש שהוא הולך על דבר נכון כי אחרת יתכן שבשנה הבאה הוא כבר לא יפגוש אותנו כי מה לעשות שגם לו יש בוס שרוצה ממנו תוצאות.. לכן הפתרון הוא ארבע מודעות מוחצות כבר בפעם הראשונה מה שנקרא “לבלבל את האויב” כ”כ טובות שההתלבטות היחידה תהיה איזה מהם לבחור, במקום שיקרע לך את המחברת בתוספת הערה: “לך תכין שעורי בית מחדש + עונש – לכתוב 100 פעמים “יותר לא אבוא לשיעור לפני שאני קורא ומבין היטב את הבריף”.

    זאת אולי הסיבה שקשה לשכנע את הבוס שלי לתת לי על הראש לא כאן ולא במקום אחר והוא יכול להמשיך לעשות כסף בשקט כדבריך, תודה שזה די נחמד לקבל קריאות התפעלות על הקריאייטיב פעם אחר פעם ולאו דווקא מהשועלים שבחבורה..

    מפרגנת לך עם כל הלב להמשיך ליהנות, אין ספק שאת זה צריך ללמוד ממך.
    שבת שלום

  14. מאיר גל כתב:

    מנדי [ואסף], תרשום תרשום,
    ולמה כל מנהלת קריאייטיב חושבת שהיא יכולה לנהל משרד פרסום?
    ולמה את חושבת שזה יהיה ככה גם את תורידי מעל 400 מודעות שונות לדפוס בשנה?ולמה את חושבת שזה משנה שאת חושבת שהמודעה הראשונה שלך מצויינת כבר מהתחלה?
    ולמה אני חושב שיש מעט מידי עבודות בכלל, בעולם, שמצויינות?
    ולמה לי יש לאן להשתפר?
    ולמה לך אין? כי את כבר שם.
    אז למה כל אנשי הקריאייטיב בעולם רודפים כל חייהם אחרי העבודה המצויינת?
    ולמה את לא?
    למה הבוס שלך לא מגיב ונותן לך על הראש? פה? מול כולם?
    ולמה הוא עסוק בלעשות כסף במקום ללמד את העובדים שלו פרסום?
    ושתמיד יש לאן להשתפר?
    ושקריאייטיב זה רדיפה אינסופית אחרי הרעיון המושלם?
    ולמה לעזאזל מעצבן ככ את את החברים פה לראות אותנו נהנים?
    שטיבל עלק..
    מטווח.

    עצוב

  15. אולי בגלל שמוסכניק התמחה במקצוע שלא מספיק רעיון מוצלח בשבילו.

    אולי בגלל שללקוח יש רעיונות יותר מוצלחים מהפרסומאי (שהאינטרסים שלו לא בהכרח זהים לזה של הלקוח).

    אולי בגלל שהלקוח באמת צודק.

  16. אולי בגלל שכל מי שלמד אצל תרצה חושב שהוא נהפך למבין גדול במיתוג???????
    כולה כולה לומדים שנה פעם בשבוע

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן