הבטחנו שנפרסם את ההעתקה השניה, ואנחנו מקיימים. תודה לעשרות גולשים שהביאו לידיעתנו את דבר ההעתקה, תודה למערכות העיתונים שחיפשו וחיפשו עד שמצאו את מה שכל כך ביקשנו. עשינו עבודת מחקר מקיפה ואנו גאים להביא את הממצאים בפרסום ראשון. נתחיל עם הפרינט הדנדש של ספרינג ונעבור לקמפיין סמסונג המקורי’ס (מוקדש למקארתור).
אז מה הצלחנו לברר על קמפיין סמסונג (מקאן אריקסון 2004)? בבקשה: היו דאבלים בעיתונים ופעילות שטח מדליקה. וואן ממותג חנה במרכזי הערים, הוציא לרחוב ארבעה-חמישה כסאות נוח, אנשים ישבו עליהם, הרכיבו משקפי וידאו (של סוני) וראו את הסרטונים (אחד מהם מצורף לפוסט) בגודל משוער של 100 אינצ’ (כמעט כמו מסך קולנוע).
בסופו של יום, “סמסונג מגזר חרדי” לפני החרם, בישראל, היה בין המקומות הבודדים בעולם שעקף במכירות את נוקיה. קמפיין זה יכול היה לזכות בפסלון זהב בתחרות האפ”י בלי שום קושי. אז למה הוא לא זכה? מישהו יודע? סליחה מראש על האיכות של התמונות, קבלו זאת בהבנה. הקמפיין נעשה בשנת 2004, הרבה לפני מהפכת המכשירים הכשרים, כשמנהלי המשרדים לא חלמו שיום יבוא והם יסתובבו עם בלקברי מתקדם. ושמישהו יעלה עם הקונספט הזה בקמפיין לספרינג.
קרדיט סמסונג (2004) • פרסום: מקאן אריקסון • תקציבאי בכיר: איתן דובקין • מנהל קריאייטיב: אייל גור • צלם: שי אפגין
34 תגובות
ושכחתם את ההעתקה של פלדהיים לספרי אור החיים
לקחו את אותה המודעה והחליפו את הקרדיט
מעתיקי השמועה.
מה הקשר בין 2 הפרינטים?
בפלדהיים לפחות הם לא גנבו כלום, הם רק עשו פרסומת נוספת לאור החיים…
ברצינות! רק אחרי שלושה פעמים שראיתי את המודעה קלטתי בכלל שזה לא אור החיים. מדהים מה ששבע עשרה (? לפחות) עמודי פרסום שבועיים יכולים לעשות למוח שלנו.
חבל שמדובר בקמפיין גנוב , דווקא חשבתי שהוא יפה.
יש מצב שאפיקים שכחו מהקמפיין של מקאן?
או שהם פשוט חשבו שאין במקאן של היום מישהו שהיה שם ב 2004 (או לפחות היה בשנה שעברה…).
חן חן,
כשבפירגונים והעתקות עסקינן לא נותר אלא לצטט
“המחמאה הכי חזקה היא ההעתקה”
גיועאאאאאאאלד, ונציה במא”ש! היה לא תהיה! נבלה וגו’
אך למרות הפסטורליה לא מתאפק הקריין המבוהל וזועק באופייניות למקום
הלזה יקרא העתקה?
שימוש ברעיון שנעשה לפני 6 שנים לא נקרא העתקה, אלא אם מדובר ביציאה קריאטיבית מהמדרגה הראשונה, כמו הסיפור של קוקה קולה ושבת המלכה.
כאן אין העתקה.
אם כי, הביצוע של הפוטומונטז’ חלש מאד. לא הניקוי, לא הזווית ולא התאורה מתאימים לרמה מקצועית של משרד מכובד. מה גם שהרעיון מפוספס לחלוטין. במקום לקחת את מרכז גאולה, את רבי עקיבא או כל אזור חרדי מוכר אחר, בחרו דווקא לקחת את מנהרת צה”ל במזרח ירושלים, מה הקשר?
עוד משהו,
אם כבר בהעתקות עסקינן, קבלו חידה:
מי מהמשרדים פרסם השבוע מודעות בעיתונים תחת הסלוגן השברולטי ‘שהטוב מביניהם ינצח’?
איפה הפרינט של רבי עקיבא מכוסה בדשא?
נטע נינארי כתב:
עברית בלי שגיאות אפשר בבקשה !! שלושה פעמים ???? שבע עשרה עמודים ????
דודו,
גלה לנו.
כאילו דא מרקר ? כתב:
🙁 אסור לצחוק על דיסלקט, אפילו הוא דיסלקט לדבר אחד…
א, זו לא דסלקטיות , זו ….
ב. לו לא היית שוחט אחרים האמן לי שלא הייתי עושה כך גם אני ,
כאילו דא מרקר ? כתב:
אז על זה נאמר
“בור כרה… ויפול בשחת יפעל”?? (תהלים)
בונ’א אתה חסר פרופורציות לגמרי. תתאפס על עצמך.
לומר ביקורת זו לא שחיטה, והומור עצמי זה לא עלבון.
א.מצחיק ופשוט פתטי,אין כל קשר בין המודעה של ספרינג למודעה של סמסונג.
ב. הקמפיינים של ספרינג תמיד דיברו על חיבור לטבע, החיבור לחוף ים באמצע רחוב הובא כבר בשנות התשעים בפרינט של ספרינג. מעניין “שחיפשתם וחיפשתם” ואת זה לא מצאתם.אז אולי כדאי שתמשיכו לחפש.
ג. מה הרעיון של להיות גאים בחיפוש “שכל כך ביקשנו” מה אתם חושבים שאתם משיגים בזה,להדיר את שמכם זה וודאי שלא.
@ יונתן:
א. אני מבין את התסכול שלך.
ב. שנות התשעים קצת קשה לי להגיע, אבל אחפש. אמשיך לחפש.
ג. אז הנה: אני מבקש ממך, שלח לי את הפרינט המדובר למייל, ואשמח לפרסמו בפינה הנוסטלגית.
לדעתי המאמץ הגדול שהשקיע כותב הפוסט בלנבור ולחפש ולחפש, מוכיח שהמודעה טובה ומצוינת!!!
לא יזיק לתת פירגון,זו מודעה שלא רואים כל יום במגזר…
והנה משהו שלא ציינתי: למרות שהקמפיין של סמסונג נעשה לפני 6 שנים – הוא הרבה יותר טוב מזה של ספרינג. מעניין.
איני עוסק ולא עסקתי בפרסום מעולם, הבנתי בנושא שואפת לאפס. אך תובנה אחת ברורה אצלי מאוד: פרסום אמור להיות אפקטיבי!! לא מקורי, לא נוצץ ואפילו לא קריאייטיבי.
פרסום טוב הוא כזה שהמסר מועבר בו בצורה מקסימלית, והקמפיין של ספרינג עונה על הדרישה הזו.
מנקודת מבטו של צרכן אני יכול לומר, שהמודעה הנ”ל גרמה לי לרצות כוס ספרינג, וזה מה שחשוב.
ידידי הגיבן,
אתה צודק במאה אחוז לגבי התובנה הראשית שלך, פרסום צריך להיות אפקטיבי. מכאן והלאה אתה שוגה בדבר בסיסי, מהי אותה אפקטיביות? לא תמיד העובדה שגרמנו לך לרצות כוס ספרינג היא האפקטיביות הרצויה. היא אמנם דבר נלווה שאחנו מקבלים בשמחה אבל לפעמים אנחנו בכלל עובדים על מיתוג החברה כחברה רעננה וקייצית, וכאן נכנס עניין הקריאייטיב..
במודעה הזו, הבעיה המרכזית לטעמי היא השגיאות. שלוקחות את כל תשומת הלב מהמסר המרכזי. כל ירושלמי מזהה את המקום שלא נמצא בכלל במרכז, יותר במזרח העיר, והצריבה הלא מקצועית של התמונה, והרי כל אחד כשרואה פוטומונטז’ ישר מנסה לבדוק את החיבורים בין התמונות.
מה שבטוח זה, שאפיקים, כמו מימד, יודעים להוציא מהלקוחות שלהם תקציבי פרסום ענקיים, ויודעים ללחוץ על הנקודות הנכונות של מנהלי/לות השיווק כדי לקבל פריסה רחבה ככל הניתן.
מה שבטוח שאת הדבר הבא “פלדהיים” לא העתיקו משומקום…
http://www.panovision.co.il/feldheim/Jerusalem_superstore/panovision_Feldheim.html
טוב חברים התובנות שלי,
אין שום קשר בין הקמפיין המעולה של ספרינג (שהים נלקח מהכללי כמובן) לזה של סמסונג ברור לי התסכול של מקאן אבל ככה זה שלפעמים אתה גדול ולפעמים לא.
חוצניק, צר לי אבל מה שציינת שסמסונג עקפו את נוקיה, בטח לא קרה כתוצאה מהקמפיין החביב שנעשה להם במגזר.
חוצניק, היית מעלה את הגרסה הבני ברקית של ספרינג…
שם יש את רחוב רבי עקיבא.. כך שהיית משווה אפילו בין המיקומים גיאוגרפית…
@ sumpi:
http://www.birkon.co.il/virtual_tour/
מי היה קודם?
נורא חבל שאפיקים לא מצאו סשן אחר לקמפיין. (ועוד לקרוא לזה “מרכז ירושלים”), אלמלא הטעות הזו זה היה ממש מוצלח..
חוצמזה, מה באמת התשובה לשאלת האפ”י? (בהתחשב באפ”י האחרון,השאלה קשה עוד יותר..)
@ אורן:
מילים כדורבנות!!!!!
.
עזבו אתכם מגניבות או העתקות. הרעיון לגיטימי, השימוש בו טוב. מקווה שאפיקים ירימו פעילות שטח משלימה וחווייתית ולא רק מודעות…
הנה הסרט של בני-ברק, שצילמנו בשושן פורים בשבע בבוקר ברחוב ריק ריק ריק…
http://www.youtube.com/watch?v=97Fln2GZPFM
.
פרסומת ממש גרועה!
תמונות לא משולבות נכון.
צריבה קשה ביותר.
פרספקטיבה גרועה.
בחירת מקום לא אפקטיבית.
נו אני באמת לא חושב שצריך להסביר כ”כ.
אגב פלדהיים.
ספרי האור החיים עברו לסופר בפינה ומנסים לגרום למונופול בעסקי הספרים
פלדהיים כמובן לא הסכימו לכך ועברו לחנות איפה שאור החיים היה לפני כן.
(לכן מאד מבלבל התמונות מאחר והמקום היה עד לפני תקופה קצרה של אור החיים)
אייל גור,
זה הזמן להצנע ולחכך ידים בהנאה ולא להתבלט יתר על המידה,
ערמת התלמידים עושה זאת מצוין.
יש ז’אנר שלם בפרסום שנקרא הלחמה!!! ואתם “חכמים” תבואו עכשיו וכל מודעה שיעשו שם הלחמה, תקראו לזה העתקה? מה אתם בסדר? וחוצמזה בגל אורן היו מוכרים את נשמתם בשביל פרינט כזה! פרינט פשוט מעולה~
מעומק המריבות אפשר ממש להשתכנע שמדובר בקמפיינים מדהימים.
נקל לשער מר נימיץ מה אצלנו מאמא ראשה היתה עושה לשתי הקמפיונרים המסכנים
אדמירל קוזנצוב כתב:
(חה! מאידך, “אם אמא היית רוצה שלא תדע מה יש בסיר, היא הייתה שמה מכסה”…)