מכון התקנים הישראלי, המוכר מ-1953 כסמכות היחידה למתן תקן ישראלי ופועל להגן על צרכנים מפני מוצרים פגומים תוך הבטחת בטיחותם ובריאותם, מוציא את תקציב הפרסום שלו למכרז.
נכון להיום תקציב הפרסום של המכון מטופל ע”י משרד הפרסום אשכנזי זלצמן ובשנה האחרונה הוא עמד על כ-1.5 מיליון שקלים במחירי מחירון. מדובר בירידה בהיקפי הפעילות של המכון שבשנת 2015 פרסם בהיקף של כ-4.5 מיליון שקלים במחירי מחירון.
רוב התקציב של השנה האחרונה – 85% ממנו – הופנה לעיתונות ויש לא מעט קופצים עליו. תקופת ההתקשרות המתוכננת עתה היא לשנתיים עם אופציה להארכה ל-3 תקופות נוספות בנות שנה. מי שיזכה בתקציב יוכל להישאר בו לפיכך מקסימום 5 שנים.
תנאי הסף הנדרשים הם ניסיון של 5 שנים לפחות במתן שרותי פרסום וטיפול בתקציבי פרסום של גופים ציבוריים, 5 קמפיינים מ-5 השנים האחרונות ועוד.
כל מי שמתמודד מבין את משמעות המכון כגוף לוחם המייצג את ישראל בארגוני התקינה בעולם, מקיים קשרים עם מוסדות מקבילים לו בחו”ל וקשור עם עמיתיו בהסכמים הדדיים שאיתם הוא זוכה להכרה בינלאומית מקיפה. הקשרים הללו מסייעים לעיתים לחברות ישראליות לפתוח את הדרך לשווקים בחו”ל ולכן הגוף המיחצן הוא בעל משמעות לא רק מקומית.